Тест на Ford Ка+: Малък и сладък

https://www.24chasa.bg/avto/article/7008407 www.24chasa.bg

Ka+ е най-малкият и най-евтиният автомобил в гамата на Ford. Моделът си остава класически градски, които в последните години обределено са на изчезване. Модата продължава да е в категорията на автомобилите тип кросоувъри, независимо от габаритите им.

Ford Ка+ обаче си остава типичната малка кола, за някои сладка, за други - прекалено ощетена като място. Скептиците ще са прави за липсата на достатъчно въздух единствено в багажника, наистина е малък. Вътре обаче пространството е достатъчно 4-ма възрастни да пътуват напълно нормално и на по-дълги разстояния, като от София до Бургас например. Общо взето Ford Ка+ си е един отличен избор на хора, които карат всекидневно в градски трафик и нямат нужда да превозват огромно количество багаж. Колата е икономична, върви прилично, вътре има всички модерни удобства, климатикът е на “шест”, а има дори и темпомат.

Предоставеният тестови форд бе и с допълнителни екстри като цвят металик, алуминиеви джанти, кожен волан, автоматичен климатик. У нас мъникът се предлага с едно ниво на оборудване и един двигател.

Интериорът на Ка+ осигурява

водещо в класа

място за главите

на седящите отпред, място за краката на пътниците отзад и дълбочина на задните седалки.

Ка+ разполага с 270-литров багажник, достатъчен да побере два големи куфара, падащата задна седалка, както и още 21 места за съхранение на различни вещи в цялата кабина.

Всъщност Ka+ не е и толкова малък. Моделът набъбва до почти предишната версия на Fiesta - с много малко е по-къс, но е с 29 мм по-висок.

Новият 1,2-литров бензинов агрегат с мощност 85 конски сили е произведен от същата фамилия като 1,25-литровия двигател на Fiesta. В комбинация със стандартна 5-степенна механична скоростна кутия 1,2-литровият мотор е настроен така, че да осигурява гладка и отзивчива работа, с максимално разгръщане на въртящия момент, което прави автомобила лесен и забавен за шофиране.

Като човек, който дни преди това е шпорил автомобил с 600 коня под капака, бях доста скептичен, като разбрах, че този форд разполага с едва 85 к.с.

Мощността

на тази

кола е

изчислена

така, че да е

достатъчна

да се чувствате комфортно при поддържане на скоростта по движение по магистрала или при изпреварване по обикновени пътища. Моторчето е достатъчно еластично, че да не няма нужда да минавате на по-ниска предавка, дори и да ви трябва по-бързичко укротяване. Не е за пренебрегване и разходът на гориво, който в зависимост от стила на каране варира между 5 и 6 литра на сто бензин.

Този отличен реален резултат се постига и чрез гумите, които са с ниско съпротивление при търкаляне. Подобрените аеродинамични елементи като оптимизираната решетка, преден спойлер и отворите на решетките

са изпитвани повече

от 200 часа

в специални

аеродинамични

тунели

Моделът стандартно разполага с ABS - система против блокиране на колелата, ESP - електронна система за контрол на стабилността с функция за предвиждане на поднасяне и превантивна намеса. Голямо удобство е и програмата за подпомагане на потеглянето при наклон HLA и специалното електрическо серво управление със система за коригиране на отклоненията от страничен вятър и неравности, активно компенсиране на вибрациите и компенсация на тегленето във волана от въртящия момент. Структурата на каросерията на Kа+ отговаря на европейските стандарти за безопасност, като при направата й са отделени над 8000 часа компютърно симулиране на катастрофи, като се осигурява и отлична защита на пешеходците.

Сред технологиите в новото Ка+ са системата SYNC за гласово управление на телефона и приложенията на смартфона.

MyKey ограничава ключа на младите шофьори за максимална скорост, силата на аудиосистемата и не позволява изключването на системите за безопасност като ESP например. В колата има също така помощ при потегляне по наклон, ограничител на скоростта, Ford Easy Fuel, предотвратяваща зареждане с грешен тип гориво. Клиентите могат да избират кожен волан с темпомат, отопляеми предни седалки, задни паркинг сензори и други глезотии.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

Аверът на сина на Йоско Костинбродския - Иван Йосифов, влиза в пандиза, научи "България Днес"! Петко Стоянов-Пендака е спряган като един от тарторите на банда за наркоразпространение и опити за покушения над магистрати заедно с Малък Йоско. Преди броени дни Пендака призна вината си и сключи сделка със спецпрокуратурата да лежи 4 години в панделата.

Световният и олимпийски шампион по вдигане на тежести Гълъбин Боевски изплува от нелегалност, за да даде показания по делото за бардака в столичния хотел "Шератон", научи "България Днес"! Процесът се точи на втора инстанция, след като на първа аверите на Боевски бяха оправдани. Неясно защо спецпрокуратурата нито обвини Боевски за вертепа,

Зрелищна възстановка на въоръжени комити, които слизат от планината, за да обявят свободата на Банско, а банскалии ги посрещат с народно веселие и цветя, беше акцентът на третия фестивален ден на Национален фестивал за народно творчество „Фолкорна магия“. Впечатляващата демонстрация беше дело на самодейците към НЧ „Никола Вапцаров 1894“ и