Тест на Ford Ка+: Малък и сладък

https://www.24chasa.bg/avto/article/7008407 www.24chasa.bg

Ka+ е най-малкият и най-евтиният автомобил в гамата на Ford. Моделът си остава класически градски, които в последните години обределено са на изчезване. Модата продължава да е в категорията на автомобилите тип кросоувъри, независимо от габаритите им.

Ford Ка+ обаче си остава типичната малка кола, за някои сладка, за други - прекалено ощетена като място. Скептиците ще са прави за липсата на достатъчно въздух единствено в багажника, наистина е малък. Вътре обаче пространството е достатъчно 4-ма възрастни да пътуват напълно нормално и на по-дълги разстояния, като от София до Бургас например. Общо взето Ford Ка+ си е един отличен избор на хора, които карат всекидневно в градски трафик и нямат нужда да превозват огромно количество багаж. Колата е икономична, върви прилично, вътре има всички модерни удобства, климатикът е на “шест”, а има дори и темпомат.

Предоставеният тестови форд бе и с допълнителни екстри като цвят металик, алуминиеви джанти, кожен волан, автоматичен климатик. У нас мъникът се предлага с едно ниво на оборудване и един двигател.

Интериорът на Ка+ осигурява

водещо в класа

място за главите

на седящите отпред, място за краката на пътниците отзад и дълбочина на задните седалки.

Ка+ разполага с 270-литров багажник, достатъчен да побере два големи куфара, падащата задна седалка, както и още 21 места за съхранение на различни вещи в цялата кабина.

Всъщност Ka+ не е и толкова малък. Моделът набъбва до почти предишната версия на Fiesta - с много малко е по-къс, но е с 29 мм по-висок.

Новият 1,2-литров бензинов агрегат с мощност 85 конски сили е произведен от същата фамилия като 1,25-литровия двигател на Fiesta. В комбинация със стандартна 5-степенна механична скоростна кутия 1,2-литровият мотор е настроен така, че да осигурява гладка и отзивчива работа, с максимално разгръщане на въртящия момент, което прави автомобила лесен и забавен за шофиране.

Като човек, който дни преди това е шпорил автомобил с 600 коня под капака, бях доста скептичен, като разбрах, че този форд разполага с едва 85 к.с.

Мощността

на тази

кола е

изчислена

така, че да е

достатъчна

да се чувствате комфортно при поддържане на скоростта по движение по магистрала или при изпреварване по обикновени пътища. Моторчето е достатъчно еластично, че да не няма нужда да минавате на по-ниска предавка, дори и да ви трябва по-бързичко укротяване. Не е за пренебрегване и разходът на гориво, който в зависимост от стила на каране варира между 5 и 6 литра на сто бензин.

Този отличен реален резултат се постига и чрез гумите, които са с ниско съпротивление при търкаляне. Подобрените аеродинамични елементи като оптимизираната решетка, преден спойлер и отворите на решетките

са изпитвани повече

от 200 часа

в специални

аеродинамични

тунели

Моделът стандартно разполага с ABS - система против блокиране на колелата, ESP - електронна система за контрол на стабилността с функция за предвиждане на поднасяне и превантивна намеса. Голямо удобство е и програмата за подпомагане на потеглянето при наклон HLA и специалното електрическо серво управление със система за коригиране на отклоненията от страничен вятър и неравности, активно компенсиране на вибрациите и компенсация на тегленето във волана от въртящия момент. Структурата на каросерията на Kа+ отговаря на европейските стандарти за безопасност, като при направата й са отделени над 8000 часа компютърно симулиране на катастрофи, като се осигурява и отлична защита на пешеходците.

Сред технологиите в новото Ка+ са системата SYNC за гласово управление на телефона и приложенията на смартфона.

MyKey ограничава ключа на младите шофьори за максимална скорост, силата на аудиосистемата и не позволява изключването на системите за безопасност като ESP например. В колата има също така помощ при потегляне по наклон, ограничител на скоростта, Ford Easy Fuel, предотвратяваща зареждане с грешен тип гориво. Клиентите могат да избират кожен волан с темпомат, отопляеми предни седалки, задни паркинг сензори и други глезотии.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

Бившата порнозвезда Фара Абрахам се замеси в грандиозен скандал. Тя отказа благотворителния боксов мач с Никол Алекзандър. Абрахам първоначално каза "да" на битка с бившата на Шакил О'Нийл, но в последния момент размисли. Като причина агентът й изтъкна отказа на промоутърите да платят самолетния й билет и хотелската й стая.

Нападателят на "Ювентус" Пауло Дибала и Антонела Кавалери не са заедно вече няколко месеца. Въпреки това бившата футболна половинка продължава да тъжи за загубeната любов. Тя се чувства предадена от играча на "Старата госпожа". "Популярността и момичетата, които го наобиколиха, разрушиха нашата връзка - изплака болката си аржентинката.

Не помня нищо такова, категорична е дуетната половинка Катя Борислав РАДОСЛАВОВ "Дует "Ритон" ми дължат 100 000 лв.! Ако ги платят, ще дам по 10 000 лв. на Преслава, Джино и Станимир Гъмов като свидетели". Това сподели пред "България Днес" Люси Иларионов. Режисьорът печели солидната сума след бас между него и ритонците по време на съвместното