В Испания вече продават летяща кола

https://www.24chasa.bg/avto/article/7018241 www.24chasa.bg
СНИМКИ: ГЕОРГИ ЛУКАНОВ

Испания вече продават сериен вариант на летящ автомобил на компанията PAL-V, която през март на салона в Женева направи публичен дебют. На изложението малцина от присъстващите повярваха на уверенията на шефовете на холандската фирма, че хвърчащата кола ще се движи по пътищата и във въздуха от началото на 2019 г. Това обаче е факт и возилото може да бъде купено срещу половин милион евро.

Моделът PAL-V Liberty, който представлява своеобразен хибрид между автомобил и жироплан (автожир), е разположен в шоурума на компанията Marbella Supergarage в испанския курорт Марбея. Магазинът е известен сред богатите с ексклузивните си машини, като в салона може да се направят сделки за Ferrari LaFerrari на стойност 3,7 млн. евро или пък за Bugatti Veyron за 2 млн. евро.

Автожирът

е “дядото”

на съвременния

хеликоптер

и е летателен апарат, при който подемната сила се създава от свободно въртящ се носещ винт.

В салона в Марбея за свободна продажба (с предварителна заявка обаче) е достъпен от няколко дни и летящия модел от серията Pionner Edition, който клиента може да получи в началото на следващата година. Първата серия от машините на бъдещето включва едва 90 бройки по 500 000 евро. По-късно PAL-V ще пусне и по-достъпна модификация Sport Edition по цена 299 хил. евро, съобщава вестник La Vanguardia.

На изложението в Женева през март Audi, Italdesign и Airbus представиха летящия прототип Pop.Up Next, който прилича на огромен дрон.

Летящият автомобил може да побере двама възрастни. Оборудван е с три двигателя: единият за движение на земята, а другите за летене. Във въздуха машината може да работи и в режим на автопилот. Колата е снабдена с всички европейски сертификати за наземно транспортно средство, както и за летателно. За да излети, на машината и е необходими около 10 минути и по-широка площадка, но не и писта, защото превозното средство излита вертикално. За управлението на PAL-V Liberty обаче освен шофьорска книжка ще трябва и лиценз за пилот на вертолет.

Максималната височина на полета на PAL-V Liberty е 3500 метра, а максималната скорост във въздуха е 180 км/ч, а минималната скорост е 50 км/ч. По шосето летящата кола вдига максимум 100 км/ч. Обемът на бензиновия резервоар е 100 л. Това количество гориво стига за 1300 км пробег, а за летене - 500 км.

При каране на сушата триколката Liberty разчита на 100 конски сили, като ускорението от място до 100 км/ч става за 9 секунди. Средният разход на бензин е 7,6 л на сто. При полет роторният двигател има на разположение 200 к.с.

Максималната

маса на Liberty

е 910 кг, като

летящото превозно

средство използва

за гориво

обикновен бензин (може и биогориво).

Името PAL-V е съкращение от “лично въздухоземно превозно средство”. Изобретателят Джон Бакер работи върху проекта от 8 години заедно с Холандския институт по аеронавтика и космонавтика. Идеята за летящ автомобил е от 1923 г. Тогава испански инженер успява да вдигне във въздуха първия прототип.

През следващата година свой сериен летящ автомобил се очаква да представят и компаниите Airbus и Audi. Двете могъщи фирми наскоро обединиха усилия за окончателното разработване на хвърчащо такси, като изпитанията ще се извършват в централана на Audi в Инглощадт.

В Женева през март Audi, Italdesign и Airbus показаха летящия прототип Pop.Up Next, който приличаше на огромен дрон. Концептуалното превозно средство се състоеше от лека пасажерска кабина, която може да се свърже с модул за придвижване по земята, или с такъв за летене. И в двата режима моделът се движи електрически - без вредни емисии. Въздушният модул има четири двойни ротора с диаметър от по 1,78 метра. Те са задвижвани от общо 8 електромотора с обща мощност от 160 киловата или 220 к.с. Така е възможна максимална скорост от 120 км/ч, а пробегът е 50 километра.

Двуместната кабина е с размери 2,65 на 1,42 на 1,54 метра и тежи 200 кг. Ако искате да се движите по пътя, тя се свързва с модул, тоест бива поставена върху нещо като окачване. То е с дължина 3,12 метра и височина 68 сантиметра. Двете задни колела се задвижват от електромотори на главините с мощност 82 к.с. Пробегът е 130 километра, а максималната скорост 100 км/ч. Във вътрешното пространство доминира 49-инчов монитор, а комуникацията между човек и машина става чрез жестове и гласови команди.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

Софиянец изхвърли книги до кофи за боклук и предизвика възмущението на потребителите в социалните мрежи. Вместо да ги запази и съхрани столичанинът явно е решил да освободи място за нещо по важно в жилището си от художествените

Навряха ми маркуч в за*ника! Скандалната изповед направи известната разложка кримка Сергей Шопов, по прякор Тони Измамата, пред шокираните погледи на магистратите от Софийския апелативен съд, видя "България Днес". Кримигероят от гърменското село Дъбница отдавна е напълнил полицейските сводки в района на Гоце Делчев и Разлог с палитра от

Фолклегендата Руси Русев стана учител! Изпълнителят на вселенския хит "На бургаската гара" преподава на деца в училище "Христо Ботев" в бургаския кв. Долно Езерово. "Започнах втора учебна година като вокален педагог. Музикалната ми кариера продължава - имам участия и концерти, опитват се да правя нови песни, но и искам да уча деца.