Какво показа Бош на Международното изложение за товарни автомобили IAA в Хановер

https://www.24chasa.bg/avto/article/7083404 www.24chasa.bg
Снимки: Bosch

Товарни превози на бъдещето – без произшествия, без вредни емисии, без стрес

Свързани услуги улесняват живота на шофьорите и на специалистите по логистика

Асистиращите системи за водача за безопасното пътуване

Нови по ефективни задвижващи системи на камионите

Намаляване на разходите, усъвършенстване на логистичните вериги и улесняване на живота на водачите – с технологиите за автоматизиране, свързване и електрифициране на товарните автомобили Бош увеличава ефективността и безопасността в логистиката. На 67-то Международно изложение за товарни автомобили IAA в Хановер, водещият световен доставчик на технологии и услуги презентира своите иновации за товарните превози на бъдещето.

На изложението Бош представи:

Електрифицирана ос на ремарке: с която енергията от спирането вече не се губи, а се съхранява във високоволтова акумулаторна батерия и се използва повторно за голямо разнообразие от приложения – например задействане на охладителните компресори за ремаркета или стартова помощ за строителните машини. В сравнение с конвенционалните дизелови двигатели, електрифицираните оси на ремаркетата могат да спестят до 9000 литра гориво годишно.

Решения eCityTruck: нова модулна концепция за електрически задвижвания предназначени за лекотоварни автомобили до 7,5 метрични тона, при които се комбинира електромотора и силовата електроника в един агрегат. С новото задвижване доставките в рамките на града се случват с ниски шумови емисии и нулеви вредни емисии от двигателя

Perfectly keyless: система за достъп без ключ – осигуряване на достъп до превозното средство чрез дигитален ключ, инсталиран като приложение на смартфон, за улеснение на транспортните фирми и компаниите, които дават под наем товарни автомобили и управляват от разстояние кой и кога да има достъп до автомобила.

Платформа за свързване за облачни услуги: основният софтуерен модул е защитен комуникационен интерфейс между автомобила, облака и услугите, а модулът за управление на данните позволява на производителите на превозни средства и на флийт мениджърите да актуализират автомобилния софтуер.

Предвиждаща диагностика: която, оценява състоянието на компонентите и системите на превозното средство и непрекъснато ги регистрира в облака, с което се предвиждат голяма част от повредите и спомага за превантивното им отстраняване.

Електронен хоризонт: Прецизна настройка на управлението на двигателя и трансмисията, чрез суперточните карти с топографски данни за предстоящия маршрут, за да се избере възможно най-ефективната стратегия за шофиране и да се намали допълнително разхода на гориво. Серийното производство се очаква да стартира в началото на 2019 г.

Мониторинг на товарите: Малка кутия с вградени сензори следи превоза на чувствителните стоки и измерва температурата, влажността, наклона и сътресенията по време на транспорта. Измерените стойности се показват и документират чрез приложение за смартфон или таблет.

Централен гейтуей: контролира обмена на данни между управляващите блокове на камионите и външния свят през всички системи с шини и е централен комуникационен възел за свързаните търговски автомобили.

Дигитални странични огледала: През 2019 г. ще стартира серийното производство на системата външни огледала „Mirror Camera“ („Огледална камера“), разработена от Бош и Mekra Lang. Тя замества двете големи огледала от външната страна на кабината с видео сензори. По този начин въздушното съпротивление и разходът на гориво се намаляват с до 2%. Изображенията от камерите се показват в реално време на монитори с висока разделителна способност в кабината на водача.

Дигитален инструментален клъстер: Бош поставя комбинираните дигитални инструменти в шофьорската кабина така, че да може водачът на камиона да ползва лесно и без да се разсейва.

Предупреждение при завой: Радарни сензори откриват достатъчно рано завои, пресичащи пешеходци и велосипедисти и предупреждават водача за риска от удар, така че той може да спре бързо или да предприеме действия за избягване на сблъсъка.

Разпознаване на сляпата зона: Асистентът за разпознаване на сляпата зона използва радарни сензори, за да наблюдава сектора около превозното средство, да открива други участници в движението и да предупреждава водача

Превантивно аварийно спиране: От 2015 г. системите за автоматично аварийно спиране на товарните автомобили са задължителни в ЕС за всички камиони с брутно тегло над 8 метрични тона. Решението на Бош използва комбинация от многофункционална камера и радарен сензор, монтирани в предната част на камиона.

Асистенти за поддържане на лентата: Те използват данните от камерите, за да се уверят, че камионът не е напуснал неволно лентата си. Предупреждението за напускане на лентата алармира водача чрез вибрация на волана, че камионът е на път да пресече пътната маркировка. Асистентът за поддържане на лентата поддържа автомобила в лентата чрез внимателна намеса в кормилното управление.

Servotwin: Електрохидравлична кормилна система, която повишава ефективността и комфорта на тежкотоварните автомобили, чрез зависимо от скоростта сервоуправление и изразходване на по-малко гориво от чисто хидравличното управление

Управление на задната ос: Системата за кормилно управление на задната ос (eRAS) позволява на товарните превозни средства с три или повече оси да използват и предната, и задните оси за управление. Така се намалява радиусът на завой и съответно – и износването на гумите.

Товарна триколка с 48-волтово задвижване: Леките електрически возила на две, три или четири колела играят все по-важна роля за бързите и гъвкави доставки на стоки в градовете.

Товарен е-байк: Товарните електрически велосипеди превземат центровете на градовете и пренасят бързо и гъвкаво хранителни продукти и малки пратки.

Термомениджмънт за електромобилите: С интелигентното термоуправление Бош увеличава пробега на електромобилите с едно зареждане с до 25%.

Третиране на отработените газове: Системите за впръскване на AdBlue заедно със селективните катализатори (SCR) подпомагат цялостното третиране на отработените газове.

Модулна система Common Rail: Модулната система за впръскване Common Rail (CRSN) за търговски превозни средства и оф-хайуей приложения осигурява ефективно снабдяване с гориво на дизеловите двигатели. Тя може да се използва в различни конфигурации в мотори с до 8 цилиндъра и мощност до 850 киловата. В зависимост от сегмента и пазара, системата може да издържи до 1,6 милиона км при работа на пътя или 15 000 часа оф-хайуей.

Стартова Common Rail система: с до 2 000 бара системно налягане за средни и тежки камиони, както и за оф-хайуей приложения, перфектно конструирани за изискванията на развиващите се пазари.

Варираща маслена помпа: която, коригира обема си на изместване във всеки момент, така че при всяка ситуация да осигурява точното количество масло.

Системи за задвижване с природен газ: Портфолиото на Бош включва електронен управляващ блок, агрегати за впръскване на гориво и управление на въздуха, както и редица сензори. Тези компоненти са мощни и компактни и са тествани в продължение на много години.

Развлекателни системи за автобусите: Нова система за развлечение Coach entertainment на Бош внася модерната мултимедия и свързани технологии в сектора на автобусите.

Централен дисплей: Шофьорите на автобуси виждат на централния дисплей Coach head unit цялата важна информация с един поглед, а от сензорния екран управляват интегрираните навигационни карти и забавленията за пътниците.

Допълнителна информация можете да намерите на www.bosch.com, www.iot.bosch.com, www.bosch-press.com, www.twitter.com/BoschPresse.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

Изпълнителният директор на "Левски" Красимир Иванов бе категоричен, че клубът няма да последва съдбата на ЦСКА. "Финансовото състояние не е новина - каза Иванов. - Няма драматична промяна. Видях, че в пространството циркулира някаква новина за НАП, но за мен това не е изненада. Знам какво имаме да плащаме.

Процесът срещу Илия Стоилов, брат на депутата от БСП Георги Стоилов, започна без главното действащо лице, научи "България Днес"! Случаят се раздуха в началото на септември, когато стана ясно, че разследваният като тартор на банда за рекет и побои роднина на народния представител е заминал в чужбина.

На съд по обвинение в умишлена безстопанственост отиват двама от квесторите на фалиралата КТБ - Елена Костадинчев и Станислав Лютов. Според прокуратурата в резултат на умишлените им действия са нанесени щети за 1 070 383,83 лева на Фонда за гарантиране на влоговете. След затварянето на всяка една българска банка фондът е длъжен да изплати