Товарни превози на бъдещето – без произшествия, без вредни емисии, без стрес
Свързани услуги улесняват живота на шофьорите и на специалистите по логистика
Асистиращите системи за водача за безопасното пътуване
Нови по ефективни задвижващи системи на камионите
Намаляване на разходите, усъвършенстване на логистичните вериги и улесняване на живота на водачите – с технологиите за автоматизиране, свързване и електрифициране на товарните автомобили Бош увеличава ефективността и безопасността в логистиката. На 67-то Международно изложение за товарни автомобили IAA в Хановер, водещият световен доставчик на технологии и услуги презентира своите иновации за товарните превози на бъдещето.
На изложението Бош представи:
Електрифицирана ос на ремарке: с която енергията от спирането вече не се губи, а се съхранява във високоволтова акумулаторна батерия и се използва повторно за голямо разнообразие от приложения – например задействане на охладителните компресори за ремаркета или стартова помощ за строителните машини. В сравнение с конвенционалните дизелови двигатели, електрифицираните оси на ремаркетата могат да спестят до 9000 литра гориво годишно.
Решения eCityTruck: нова модулна концепция за електрически задвижвания предназначени за лекотоварни автомобили до 7,5 метрични тона, при които се комбинира електромотора и силовата електроника в един агрегат. С новото задвижване доставките в рамките на града се случват с ниски шумови емисии и нулеви вредни емисии от двигателя
Perfectly keyless: система за достъп без ключ – осигуряване на достъп до превозното средство чрез дигитален ключ, инсталиран като приложение на смартфон, за улеснение на транспортните фирми и компаниите, които дават под наем товарни автомобили и управляват от разстояние кой и кога да има достъп до автомобила.
Платформа за свързване за облачни услуги: основният софтуерен модул е защитен комуникационен интерфейс между автомобила, облака и услугите, а модулът за управление на данните позволява на производителите на превозни средства и на флийт мениджърите да актуализират автомобилния софтуер.
Предвиждаща диагностика: която, оценява състоянието на компонентите и системите на превозното средство и непрекъснато ги регистрира в облака, с което се предвиждат голяма част от повредите и спомага за превантивното им отстраняване.
Електронен хоризонт: Прецизна настройка на управлението на двигателя и трансмисията, чрез суперточните карти с топографски данни за предстоящия маршрут, за да се избере възможно най-ефективната стратегия за шофиране и да се намали допълнително разхода на гориво. Серийното производство се очаква да стартира в началото на 2019 г.
Мониторинг на товарите: Малка кутия с вградени сензори следи превоза на чувствителните стоки и измерва температурата, влажността, наклона и сътресенията по време на транспорта. Измерените стойности се показват и документират чрез приложение за смартфон или таблет.
Централен гейтуей: контролира обмена на данни между управляващите блокове на камионите и външния свят през всички системи с шини и е централен комуникационен възел за свързаните търговски автомобили.
Дигитални странични огледала: През 2019 г. ще стартира серийното производство на системата външни огледала „Mirror Camera“ („Огледална камера“), разработена от Бош и Mekra Lang. Тя замества двете големи огледала от външната страна на кабината с видео сензори. По този начин въздушното съпротивление и разходът на гориво се намаляват с до 2%. Изображенията от камерите се показват в реално време на монитори с висока разделителна способност в кабината на водача.
Дигитален инструментален клъстер: Бош поставя комбинираните дигитални инструменти в шофьорската кабина така, че да може водачът на камиона да ползва лесно и без да се разсейва.
Предупреждение при завой: Радарни сензори откриват достатъчно рано завои, пресичащи пешеходци и велосипедисти и предупреждават водача за риска от удар, така че той може да спре бързо или да предприеме действия за избягване на сблъсъка.
Разпознаване на сляпата зона: Асистентът за разпознаване на сляпата зона използва радарни сензори, за да наблюдава сектора около превозното средство, да открива други участници в движението и да предупреждава водача
Превантивно аварийно спиране: От 2015 г. системите за автоматично аварийно спиране на товарните автомобили са задължителни в ЕС за всички камиони с брутно тегло над 8 метрични тона. Решението на Бош използва комбинация от многофункционална камера и радарен сензор, монтирани в предната част на камиона.
Асистенти за поддържане на лентата: Те използват данните от камерите, за да се уверят, че камионът не е напуснал неволно лентата си. Предупреждението за напускане на лентата алармира водача чрез вибрация на волана, че камионът е на път да пресече пътната маркировка. Асистентът за поддържане на лентата поддържа автомобила в лентата чрез внимателна намеса в кормилното управление.
Servotwin: Електрохидравлична кормилна система, която повишава ефективността и комфорта на тежкотоварните автомобили, чрез зависимо от скоростта сервоуправление и изразходване на по-малко гориво от чисто хидравличното управление
Управление на задната ос: Системата за кормилно управление на задната ос (eRAS) позволява на товарните превозни средства с три или повече оси да използват и предната, и задните оси за управление. Така се намалява радиусът на завой и съответно – и износването на гумите.
Товарна триколка с 48-волтово задвижване: Леките електрически возила на две, три или четири колела играят все по-важна роля за бързите и гъвкави доставки на стоки в градовете.
Товарен е-байк: Товарните електрически велосипеди превземат центровете на градовете и пренасят бързо и гъвкаво хранителни продукти и малки пратки.
Термомениджмънт за електромобилите: С интелигентното термоуправление Бош увеличава пробега на електромобилите с едно зареждане с до 25%.
Третиране на отработените газове: Системите за впръскване на AdBlue заедно със селективните катализатори (SCR) подпомагат цялостното третиране на отработените газове.
Модулна система Common Rail: Модулната система за впръскване Common Rail (CRSN) за търговски превозни средства и оф-хайуей приложения осигурява ефективно снабдяване с гориво на дизеловите двигатели. Тя може да се използва в различни конфигурации в мотори с до 8 цилиндъра и мощност до 850 киловата. В зависимост от сегмента и пазара, системата може да издържи до 1,6 милиона км при работа на пътя или 15 000 часа оф-хайуей.
Стартова Common Rail система: с до 2 000 бара системно налягане за средни и тежки камиони, както и за оф-хайуей приложения, перфектно конструирани за изискванията на развиващите се пазари.
Варираща маслена помпа: която, коригира обема си на изместване във всеки момент, така че при всяка ситуация да осигурява точното количество масло.
Системи за задвижване с природен газ: Портфолиото на Бош включва електронен управляващ блок, агрегати за впръскване на гориво и управление на въздуха, както и редица сензори. Тези компоненти са мощни и компактни и са тествани в продължение на много години.
Развлекателни системи за автобусите: Нова система за развлечение Coach entertainment на Бош внася модерната мултимедия и свързани технологии в сектора на автобусите.
Централен дисплей: Шофьорите на автобуси виждат на централния дисплей Coach head unit цялата важна информация с един поглед, а от сензорния екран управляват интегрираните навигационни карти и забавленията за пътниците.
Допълнителна информация можете да намерите на www.bosch.com, www.iot.bosch.com, www.bosch-press.com, www.twitter.com/BoschPresse.