Екошок за автогигантите на салона в Париж

https://www.24chasa.bg/avto/article/7087892 www.24chasa.bg
Производителят на детски играчки Lego показа копие на Bugatti Chiron в реални размери, който може и да се кара със скорост до 20 км/ч. СНИМКА: Георги Луканов

Приетите от Европарламента мерки за драстично намаляване на вредните емисии в автомобилния транспорт определено шокира водещите производители на изложението в Париж. Автогигантите се надяваха чиновниците да не подкрепят предложението от Европейската комисия пределните норми да ес орежат с още 30 %, а се случи точно обратното. Гласувано бе пределно нивата на СО2 във возилата до 2030 г. да бъдат намалени с 40 % в сравнение с 2020 г. За всеки автомобилен концерн в зависимост от произвежданите от тях автомобили ще бъде утвърдено нивото което трябва да се постигне. Към настоящия момент средният показател за ЕС е 118,5 грама СО2 на 1 км пробег. Целта до 2021 г. е постигане на ниво от 95 г. на 1 км пробег.

Това означава, че производителите на автомобили ще трябва да произвеждат повече коли с алтернативни двигатели, изхвърлящи в атмосферата само незначително количество въглероден двуокис или изгорели газови, които почти не съдържат СО2. Или с други думи гигантите

трябва преминат

изцяло на хибридни

или електрически

автомобили

Новите норми трябва да бъдат утвърдени обаче и от съвета на министрите на 9 октомври и още не е ясно дали ще стане факт. Държавниците от различните страни в ЕС не са едно мнение относно екологичните ограничения, защото инфраструктурно и социално не са готови за това.

На почти всеки щанд на изложението в палатите на “Порт дьо Версай” има автомобили с хибридно или електрическо задвижване, но в никакъв случай не може да се говори за масовост. Водещите автопроизводители са изключително предпазливи при въвеждането на новите технологии, защото от една страна инвестициите са огромни, а от друга - не се знае как ще реагира пазарът. Досега чисто електрическите коли се котират високо само там, където има държавни субсидии (в Норвегия например). Причината са във високата цена на екологичните возила и ограниченият им пробег (максимум до 300-400 км в реални условия).

BMW ще е готов с първия си сериен кросоувър - iX3, едва след година и половина, като при това ще ползва платформата на обикновения Х3. По този начин ще се ограничат разходите и така ситуацията е сравнително предвидима. По същия начин процедират и другите две водещи германски премиум марки - Audi и Mercedes. Техните две електрически джипки са готови и могат да се поръчват, но също се сглобяват на една поточна линия и в един завод заедно с версиите с двигателите с вътрешно горене.

Салонът в Париж отбелязва своята 120-годишнина доста постно, като реално с автомобили са заети само 3 палати, а в една друга има и мотоциклети. Факт е, че почти половината от известните производители пренебрегнаха салона във френската столица и много анализатори прогнозират, че парижкото изложение и това във Франкфурт за в бъдеще ще останат само за местна употреба.

Fеrrаrіi избpa 499 oт нaй-лoялнитe cи клиeнти, кoитo щe имaт възмoжнocттa дa кyпят cyпepaвтoмoбила Моnzа cpeщy 1,6 милиoнa евро. Богопомазаните ще избират между вариант с една или две седалки. Изложените в Париж Monza Sp1 и Sp2 са с карбонови каросерии и разчитат на 12-цилиндров безнинов двигател с мощност 810 конски сили. С него поръчковото ферираи отлепя от място до 100 км/ч за по-малко от 3 секунди.

Датският производител на детски играчки Lego построи копие на Bugatti Chiron в реални размери и го показва на салона в Париж. Хиперколата не само има светещи фарове и активен спойлер, а може и да се кара, защото си има двигател и истински гуми.

За направата на репликата са отишли над милион блокчета от серията Lego Technic и 13 000 часа работа. Копието е сглобено от триъгълни детайли, а задвижването е поверено на 1304 моторчета Lego Power Function и 4032 зъбни колела.

Общата мощност

е 5,3 к.с., а

максималният

въртящ момент

93 Nm

Над копието работили дизайнери и инженери от завода на компанията в чешкия град Кландо. Там се правят инсталации за магазините на Lego и парковете Legoland.

Дейвид Бекъм стана рекламно лице на първата виетнамска марка VinFast на салона в Париж за официалното представяне на първите й два автомобила. Бившият футболист присъства на пресконференцията заедно с Мис Виетнам. В столицата на Франция азиатците показаха премиум седана LUX A2.0 и кросоувъра LUX SU2.0, които VinFast ще произвежда в нова фабрика във Виетнам от следващата година.

В основата на екзотичните автомобили лежат BMW 5-Series и X5. Моторите също са на баварския концерн, с конски сили съответно 175 и 230, и възможност за осемстепенна автоматична скоростна кутия.

Китайската компания Guangzhou Automobile Group Motor Co. или съкратено GAC Motor, направи дебют на изложението във френската столица с два големи кросоувъра, както и с впечатляващ електрически концепт. Фирмата е основана през 1997 г., но има сериозни амбиции да пробие в Европа.

Първият електрически кросоувър на Audi е с камери вместо странични огледала.

Renault реши да блесне на изложението във френската столица с чудновати автономни прототипи, които едва ли ще видим някога по пътищата.

Блессящият кросоувър DS3 Crossback дебютира с бензиново, дизелово и електрическо задвижване.

Електрическият джип BMW iX3 ще излезе на пазара в Европа в началото на 2020 година.

Легендарното Peugeot 504 купе от 70-те години на миналия век бе преродено в концепта e-LEGEND CONCEPT.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

Изпълнителният директор на "Левски" Красимир Иванов бе категоричен, че клубът няма да последва съдбата на ЦСКА. "Финансовото състояние не е новина - каза Иванов. - Няма драматична промяна. Видях, че в пространството циркулира някаква новина за НАП, но за мен това не е изненада. Знам какво имаме да плащаме.

Процесът срещу Илия Стоилов, брат на депутата от БСП Георги Стоилов, започна без главното действащо лице, научи "България Днес"! Случаят се раздуха в началото на септември, когато стана ясно, че разследваният като тартор на банда за рекет и побои роднина на народния представител е заминал в чужбина.

На съд по обвинение в умишлена безстопанственост отиват двама от квесторите на фалиралата КТБ - Елена Костадинчев и Станислав Лютов. Според прокуратурата в резултат на умишлените им действия са нанесени щети за 1 070 383,83 лева на Фонда за гарантиране на влоговете. След затварянето на всяка една българска банка фондът е длъжен да изплати