Екошок за автогигантите на салона в Париж

https://www.24chasa.bg/avto/article/7087892 www.24chasa.bg
Производителят на детски играчки Lego показа копие на Bugatti Chiron в реални размери, който може и да се кара със скорост до 20 км/ч. СНИМКА: Георги Луканов

Приетите от Европарламента мерки за драстично намаляване на вредните емисии в автомобилния транспорт определено шокира водещите производители на изложението в Париж. Автогигантите се надяваха чиновниците да не подкрепят предложението от Европейската комисия пределните норми да ес орежат с още 30 %, а се случи точно обратното. Гласувано бе пределно нивата на СО2 във возилата до 2030 г. да бъдат намалени с 40 % в сравнение с 2020 г. За всеки автомобилен концерн в зависимост от произвежданите от тях автомобили ще бъде утвърдено нивото което трябва да се постигне. Към настоящия момент средният показател за ЕС е 118,5 грама СО2 на 1 км пробег. Целта до 2021 г. е постигане на ниво от 95 г. на 1 км пробег.

Това означава, че производителите на автомобили ще трябва да произвеждат повече коли с алтернативни двигатели, изхвърлящи в атмосферата само незначително количество въглероден двуокис или изгорели газови, които почти не съдържат СО2. Или с други думи гигантите

трябва преминат

изцяло на хибридни

или електрически

автомобили

Новите норми трябва да бъдат утвърдени обаче и от съвета на министрите на 9 октомври и още не е ясно дали ще стане факт. Държавниците от различните страни в ЕС не са едно мнение относно екологичните ограничения, защото инфраструктурно и социално не са готови за това.

На почти всеки щанд на изложението в палатите на “Порт дьо Версай” има автомобили с хибридно или електрическо задвижване, но в никакъв случай не може да се говори за масовост. Водещите автопроизводители са изключително предпазливи при въвеждането на новите технологии, защото от една страна инвестициите са огромни, а от друга - не се знае как ще реагира пазарът. Досега чисто електрическите коли се котират високо само там, където има държавни субсидии (в Норвегия например). Причината са във високата цена на екологичните возила и ограниченият им пробег (максимум до 300-400 км в реални условия).

BMW ще е готов с първия си сериен кросоувър - iX3, едва след година и половина, като при това ще ползва платформата на обикновения Х3. По този начин ще се ограничат разходите и така ситуацията е сравнително предвидима. По същия начин процедират и другите две водещи германски премиум марки - Audi и Mercedes. Техните две електрически джипки са готови и могат да се поръчват, но също се сглобяват на една поточна линия и в един завод заедно с версиите с двигателите с вътрешно горене.

Салонът в Париж отбелязва своята 120-годишнина доста постно, като реално с автомобили са заети само 3 палати, а в една друга има и мотоциклети. Факт е, че почти половината от известните производители пренебрегнаха салона във френската столица и много анализатори прогнозират, че парижкото изложение и това във Франкфурт за в бъдеще ще останат само за местна употреба.

Fеrrаrіi избpa 499 oт нaй-лoялнитe cи клиeнти, кoитo щe имaт възмoжнocттa дa кyпят cyпepaвтoмoбила Моnzа cpeщy 1,6 милиoнa евро. Богопомазаните ще избират между вариант с една или две седалки. Изложените в Париж Monza Sp1 и Sp2 са с карбонови каросерии и разчитат на 12-цилиндров безнинов двигател с мощност 810 конски сили. С него поръчковото ферираи отлепя от място до 100 км/ч за по-малко от 3 секунди.

Датският производител на детски играчки Lego построи копие на Bugatti Chiron в реални размери и го показва на салона в Париж. Хиперколата не само има светещи фарове и активен спойлер, а може и да се кара, защото си има двигател и истински гуми.

За направата на репликата са отишли над милион блокчета от серията Lego Technic и 13 000 часа работа. Копието е сглобено от триъгълни детайли, а задвижването е поверено на 1304 моторчета Lego Power Function и 4032 зъбни колела.

Общата мощност

е 5,3 к.с., а

максималният

въртящ момент

93 Nm

Над копието работили дизайнери и инженери от завода на компанията в чешкия град Кландо. Там се правят инсталации за магазините на Lego и парковете Legoland.

Дейвид Бекъм стана рекламно лице на първата виетнамска марка VinFast на салона в Париж за официалното представяне на първите й два автомобила. Бившият футболист присъства на пресконференцията заедно с Мис Виетнам. В столицата на Франция азиатците показаха премиум седана LUX A2.0 и кросоувъра LUX SU2.0, които VinFast ще произвежда в нова фабрика във Виетнам от следващата година.

В основата на екзотичните автомобили лежат BMW 5-Series и X5. Моторите също са на баварския концерн, с конски сили съответно 175 и 230, и възможност за осемстепенна автоматична скоростна кутия.

Китайската компания Guangzhou Automobile Group Motor Co. или съкратено GAC Motor, направи дебют на изложението във френската столица с два големи кросоувъра, както и с впечатляващ електрически концепт. Фирмата е основана през 1997 г., но има сериозни амбиции да пробие в Европа.

Първият електрически кросоувър на Audi е с камери вместо странични огледала.

Renault реши да блесне на изложението във френската столица с чудновати автономни прототипи, които едва ли ще видим някога по пътищата.

Блессящият кросоувър DS3 Crossback дебютира с бензиново, дизелово и електрическо задвижване.

Електрическият джип BMW iX3 ще излезе на пазара в Европа в началото на 2020 година.

Легендарното Peugeot 504 купе от 70-те години на миналия век бе преродено в концепта e-LEGEND CONCEPT.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

Истински моден гуру е актьорът Ники Сотиров. Артистът бе забелязан в столичен мол с непозната блондинка. Сотиров бе част от гостите на откриване на магазин. Облечен от глава до пети в черно, той привлече погледите на десетки пазаруващи, които лесно го объркаха в холивудска

Хотелът на звездата на "Барселона" Лионел Меси в Ибиса ще бъде домакин на секспарти. То ще се вихри четири дни. Събитието е организирано от Skirt Club. В него членуват 10 000 хетеросексуални, бисексуални и лесбийки жени. Целта на купона е "да опознаят своята сексуалност". Явно забавляващите се имат стабилни доходи.

Петя Колева Иванова от Добрич... Кой е чувал за нея? Но Преслава от "Пайнер" - това вече е друго нещо. Фолкпевицата стана поредната изпълнителка от музикалния жанр, която по съдебен път си промени името. Петя стана Преслава и вече е така по лична карта. Фолкаджийките подхванаха модата през последните години да зачеркват рождените си имена и да