Тест на Volkswagen Touareg: Готов за Марс!

https://www.24chasa.bg/avto/article/7101549 www.24chasa.bg

Volkswagen, както и другите водещи германски марки, не е компания, която прави големи промени в дизайна на даден модел, когато сменя поколенията. При новия Touareg това не е така. Освен че кросоувърът е един истински технологичен шедьовър, той се различава драстично от предшественика си не само по размери, които (нормално) са по-големи. Още щом като видите Volkswagen Touareg, ще се натъкнете на огромната лъскава хромирана предна част, такава, каквато харесват най-вече потребителите в Китай, както и американците. Но както се казва - свиквайте! Обикаляйки около всъдехода, въпреки прекалено лъскавите елементи, се съгласявате, че третото поколение на модела изглежда далеч по-добре и солидно от предшественика. Особено ако има възможност да ги сравните един до друг.

Външният вид обаче бледнее пред това, което ви очаква, като отворите предната врата. Буквално ще зяпнете от изненада.

Космическият

Digital

Cockpit, който се

състои от два

огромни екрана

- 12-инчов зад волана и извит към водача 15-инчов на мултимедийната система, за дълго привлича вниманието. Двата “телевизора” плавно се сливат с един стъклен елемент. От средния монитор чрез инфотейнмънт системата се командват повечето информационни, комуникационни, мултимедийни и комфортни функции в автомобила. Иновационният кокпит почти няма класическите пластмасови бутони, но са оставени най-важните и с които сме свикнали - като врътките за усилване на звука от колоните.

Третото поколение на Touareg е със значително увеличено пространство на товарния обем. Сега той възлиза на 697 до 810 литра (в зависимост от положението на задната седалка). Каросерията пък е олекнала с цели 106 кг в сравнение с предшественика.

В основата на туарега е модулната платформа MLB Evo, на която се сглобяват Audi Q7, Bentley Bentayga и Lamborghini Urus.

Освен това фолксвагенът

разполага и с

технологии на

порше

кайен като

самоуправляемото

шаси

С него при скорост до 37 км/ч задните колела завиват в противоположна посока на предните, което прави всъдехода много по-маневрен в града.

При по-високи скорости задните колела завиват в синхрон с предните, което го прави по-стабилен при високи скорости в завои.

При каране туарегът е приятна смес от комфорт и усещане на пътя при шофиране. За това се грижи пневматичното окачване, което има различни режими на работа.

А те са цели шест - от еко през спортен режим до индивидуален. Има на разположение и

4 специални

офроуд режима,

които са налични при поръчка на специалния опционален пакет Off-road Pack. При него освен специалните режими имаме и увеличен обем на резервоара от 75 на 90 л, усилена защита на дъното, радиатора, както и 12-волтова батерия.

Тестовата кола бе оборудвана с трилитров V6 дизелов двигател с мощност 286 коня (има и вариант с 55 к.с. по-малко).

Максималният въртящ момент от 600 Nm, налични в диапазона 2250-3250 об./мин правят големия луксозен кросоувър напълно предвидим при изпреварване.

Времето за ускорение от 0 до 100 км/ч е 6,1 сек, а радходът на нафта при каране по магистрала и извън граса показа 7,2 литра на сто. На разположение ще има и бензинов V6 с 340 к.с., както и 4-литров турбодизелов V8 с мощност 421 коня. Всичките модификации ще са с 8-степенна автоматична скоростна кутия ZF и задвижване на 4-те колела.

В зависимост от окачването офроуд параметрите се променят. Максималният наклон на изкачване е идентичен при стоманеното и пневматичното окачване (60 процента), същото важи и за страничния наклон (35 градуса).

При пневматичното окачване ъгълът на атака отпред и отзад се увеличава от 25 на 31 градуса. Тъй като пневматичното окачване предлага възможност за увеличаване на клиренса (в най-ниското положение е 15 мм, а в най-високото 27,5 мм), дълбочината на газене също нараства (от 490 на 570 мм).

Ръчното

регулиране

на клиренса на

въздушното

окачване

се командва от въртящ се регулатор на централната конзола.

Touareg е истински технологичен шедьовър.

Този Volkswagen може да разполага с най-модерни джаджи като асистент за нощно виждане Nightvision (с помощта на термокамера разпознава хора и животни в тъмнината), асистент при натоварено движение и за спазване лентата на движение (позволява полуавтономно движение до 60 км/ч с поддържане на лентата на движение и управление на газта и спирачките), асистент при навлизане в кръстовище (реагира при поява на напречен трафик), активно управление на всички колела (прави Touareg повратлив като автомобил от компактния клас), система за компенсиране на колебанията на каросерията с електромеханично управлявани напречни стабилизатори, Light- LED матрични светлини (управлявани от камера интерактивни къси и дълги светлини), както и прожектиращ информация директно на челното стъкло Head-up дисплей.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

Обичаш с мен да залиташ, загатва новата звезда Sarah Един от тарторите на ЦСКА и националния отбор по футбол Николай Бодуров стана скрит герой в песен. Фолкфурията Sarah посвети първото си хитово парче "Любов или не" на защитника, научи "България Днес" от свои източници. Сексапилната блондинка е най-новата звезда в телевизията на Митко Пайнера -

Капитанът на "Берое" Мартин Райнов е сред най-опитните футболисти в тима, въпреки че е на 26 години. Той ще изведе с лентата своя отбор в мача с "Левски" утре. Двата отбора и ЦСКА-София спорят за квотите за Лига Европа. Райнов бе пред трансфер при "сините" през лятото, но той пропадна в последния момент.

Иван Златарев играл представления пред изумени лекари Бащата на кака Лара - актьорът Иван Златарев, е претърпял инсулт! 79-годишният артист бил приет преди дни в Трета градска болница в столицата. За радост мозъчният удар бил исхемичен, което не навредило по никакъв начин на говора и ума му. За изумление на кака Лара и на лекарите ударът не