Тест: Jaguar XF харчи 5,7 л на 100 км дизел при средна скорост 122 км/ч

https://www.24chasa.bg/avto/article/7125751 www.24chasa.bg
СНИМКА: Георги Луканов

Дизелът скоро няма да умре. В това ще се убедите, ако покарате луксозния удобен модел Jaguar XF, снабден с двулитров нафтов двигател с мощност 240 конски сили.

В ерата на яростни екоатаки срещу дизеловите коли и настъплението на електрическите машини и кросоувърите, този автомобил си е направо изключение.

Модификацията Jaguar XF 2,5d AWD, която тествах, не е модерен кросоувър и офроудър, но повярвайте ми, ще ви свърши много повече работа дори и при заснежени пътища, не само заради наличието на 4х4.

Въпреки че в премиум класа, нафтовият Jaguar XF харчи удивително малко. Автомобилът даде разход 5,7 литра на 100 км пробег по магистрала “Тракия” при средна скорост 122 км/ч (реални 140-145 км/ч)! Тези цифри се изписаха на таблото, при положение че колата бе натоварена с 4-ма пътници, багаж и

надут до дупка

климатроник заради

жегата от 47 градуса

на слънце

при тръгването (36 на сянка)! Много малко коли в света са способни да дадат такъв разход на гориво, съчетан с отличната мощност и пъргавина, идващи от 240-те конски сили, налични при 4000 оборота, и максималния въртящ момент от 500 Nm още при 1500 об/мин.

При обем на резервоара от 66 литра, този престижен шефски модел може да измине с едно зареждане разстояние от около 950 км, и то при каране само по магистрала.

Конкурентът на такива лъвове в класа като Audi A6, BMW Серия 5 и Mercedes E-Class освен това има истински за един типичен ягуар глад за високи скорости и ускорение. Автомобилът отлепя от 0 до 100 км/ч за 6,5 секунди, но силата му е в дърпането в диапазона от 100 до 150 км/ч.

При т.нар. “ластици” в крайната лява лента колата държи отлично темпо сред останалите расови машини и не им отстъпва въобще. За това се грижи и чудесният 8-степенен автоматик от ZF, който чудесно си партнира с мотора.

В режим спорт ягуарът показва още повече нрава и почва даже “леко да ръмжи” с гърлен звук от ауспусите. Тежащият 1865 кг автомобил е със задвижане на 4-те колела, но

при нормални пътни

условия водещи

са задните,

което също оказва влияние на великолепното пътно поведение, което съчетава добра връзка с пътя, но и комфорт при возене.

Огромното междуосие от 2960 мм гарантира на трима пътници отзад предостатъчно място, което е водещо в класа. Обемът на багажника е 540 литра.

За разлика от отпред таванът не пада така косо и не “натиска” главите на пътниците (дизайн, какво да правиш).

Естествено, материалите са с изключително качество, като още от базовото ниво се предлага кожа и полиран алуминий, а за по-ексклузивно усещане могат да се поръчват различни апликации от естествено дърво.

Мултимедията е с 10,2-инчов сензорен екран и 4-ядрен процесор, който я прави светкавично бърза. Таблото пред водача също е дигитално.

С натискането на старт бутона вентилационните отвори се завъртат и отварят, като тези ефекти се допълват и от подвижния и изскачащ въртящ се регулатор, наречен Drive Selector, който замества традиционния скоростен лост.

Трябва да се отбележи, че XF се движи с по-дълги интервали между посещенията в сервиз. Така че няма да ви се наложи да мислите за сервизно обслужване, преди да изминете до 34 000 км или след период от две години.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

Актьорите от сериала "София ден и нощ" Митко и Коки страдат за изминалите звездни актьорски мигове, разбра "България Днес". Двамата мъжаги бяха засечени в столично заведение, където разговаряха и си припомняха за добрите стари времена, когато славата ги връхлетя покрай играта им в хитовия сериал и не можеха да се отърват от луди фенки.

Ръководството на "Левски" има намерение да глоби нападателя Жерсон Кабрал. Прчината е глупавият червен картон, който футболистът си изкара при загубата с 0:1 от "Черно море". След нея "сините" се смъкнаха на трето място в класирането на Първа лига. Той остави отбора си с 10 човека в 68-ата минута. Това стана,

Жители на столичният квартал Св. Троица запретнаха ръкави и използваха едни от последните слънчеви дни за да облагородят градинката пред кооперацията си. За да я запазят от евентуални посегателства съкооператорите са сложили и кашпи пред новата декоративна