Калпави доставчици и много екстри провалят новите коли

https://www.24chasa.bg/avto/article/7134980 www.24chasa.bg
Японската компания Takata произведе над 33 милиона дефектни въздушни възглавници, което доведе до фалита й.

Все повече хора основателно се питат какво става с качеството на новите автомобили, след като през ден, през два започнаха да излизат информации за обратно привикване в сервизите на стотици хиляди коли от почти всички световни марки. За последния месец са издърпани заради съмнения за различни дефекти над 5 милиона возила.

Родни специалисти, търгуващи с премиум марки, споделиха пред “24 часа”, че процентно сервизните акции не са се увеличили значително, но усещането у хората за повече проблеми с новите автомобили идвало от факта, че по света се продават все повече коли. Главният проблем е, че моделите стават все по-глобални и производителите използват почти едни и същи доставчици за възли и компоненти. По този начин, ако се развали една част, този проблем не засяга една марка и нейните многобройни модели, а няколко. Затова и сервизните акции засягат хиляди и милиони коли. Най-ярък в последните години е примерът с Takata. Най-големият производител на въздушни възглавници в света призна, че

33 милиона от

техните продукти

са дефектни

Впоследствие японската компания фалира, но заради нейните еърбези продължават да текат сервизни акции в цял свят, включително и България. В крайна сметка никой не може да каже с точност колко коли по света са оборудвани с възглавници на японската компания и кои от тях са потенциално опасни. Едно е сигурно - засегнати са всички производители (в по-малка или голяма степен), както и повечето от държавите по света.

През 2014 г. от японската компания обявиха, че причината за дефектните въздушни възглавници не е нарушение на технологията, а неправилно съхранявани химикали за направата на възглавниците в мексиканския град Моклова. Оказва се обаче, че причината е много по-сериозна - използваният във въздушните възглавници амониев нитрат може да бъде неправилно задействан. Състоянието на веществото в крайна сметка се влошава с течение на времето, а в райони с топъл и влажен климат това става по-бързо и може да предизвика експлозия, когато се надуват еърбези.

Онзиден Toyota съобщи за още едно масово изтегляне на коли от различни части на света - над 1,6 млн. превозни средства, зарaди проблеми с въздушните възглавници. На 1,06 млн. от колите трябва да бъде заменена цялата система на въздушните възглавници. Европа е особено засегната с 946 000 автомобила, особено моделите Avensis и Corolla. На други 600 000, от които 255 000 в Европа, трябва да бъде инсталиран нов апарат за надуване на въздушните възглавници от страната на пътника.

Многото екстри и напредничави технологии също провалят новите коли. Клиентът става все “по-глезен” и държи колата му да разполага с т.нар. помощници при шофиране,

които в повечето

случаи почти не

използва,

но могат да му донесат ядове. С други думи, колкото повече напредничави технологии има в една кола, толкова тя е по-уязвима.

От друга страна, убийствената конкуренция и постоянното бълване на автомобили карат и самите производители да бъдат по-предпазливи при възникнал проблем. Компаниите бързат да съобщят за сервизна акция дори и при малък риск от дефект.

Контролните ограни също са повишили изискванията към производителите. Например краштестовете се провеждат в много по-сурови условия спрямо и това може да се види с просто око. Ако се направят изследвания със съвременен автомобил и такъв с 10 години по-стар, разликите в резултатите са потресаващи.

Любителите на теориите на конспирациите пък набъркват в схемата с дефектните нови автомобили в последно време американската компания Tesla. Електрическите коли на Илън Мъск набират лавинообразно сила и тепърва ще завладяват Европа. Навсякъде се изтъква безпроблемността на ековозилата, най-малкото заради по-малкото части, агрегати и възли, с които са направени.

Българинът пък има стара приказка за автомобила, било то нов, или употребяван - колата е като жената, въпрос на късмет!

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

Група "Акага" може да е неразделна в музиката, но ремонта всеки си го прави сам. Топпапараците на "България Днес" изловиха тромпетиста на бандата Иво Казасов да обикаля из магазините за домашни потреби и ремонтни дейности заедно с половинката си. Въпреки че бе на пазар за освежаване на дома си, тромпетистът се бе барнал в типичния си рокерски стил

Д-р Петър Берон крачи умислен, а вятърът развява мъдрата му брада, видя "България Днес". Изтъкнатият учен се бе отправил към Природонаучния музей, чийто директор дълги години бе, стиснал здраво неизменната си чанта, пълна с трудове. Берон толкова много се бе вглъбил, най-вероятно в живота на буболечките, които са обект на изследванията му,

С веро и мастика са заличавали следите си обирджиите, ошушкали около половин милион от варненски офиси! За ударите са изправени пред Темида сочените за изпечени люлински касоразбивачи Петър Стоянов-Президента, Бисер Иванов, Бранимир Стоянов-Брано и Александър Василев - Саше Кюстендилеца и ортакът им от морската столица Боян Тодоров-Буйката,