"Мъртвата зона" при колите остава в историята

https://www.24chasa.bg/avto/article/7145407 www.24chasa.bg

Един от най-големите проблеми, свързани със сигурността при колите, автобусите и камионите, е решен. Т. нар. мъртва зона, която се причинява от носещите предни колони и петното, попадащо между страничните огледала и задната част на превозното средство, вече няма да я има. Технология “премахва” предните греди, а огледалата ще бъдат заменени с камери.

Continental, позната на всички и като производител на гуми, създаде технология, която елиминира мъртвите точки в автомобила и позволява на водача да вижда през предните колони и по този начин значително да подобри неговото поле на видимост.

Предните поддържащи греди, наричани А-колони, държат предното стъкло и са основата в началото на тавана на автомобила. Тези колони в повечето случаи са значителни визуални препятствия за водача.

През годините техните

размери постепенно

са увеличавани,

за да подобрят сигурността при обръщане и за да отговорят на стандартите за устойчивост на покрива. Тази тенденция доведе до повишен риск за пешеходците и други участници в движението, които се оказват скрити от полето на видимост на водача.

В някои ситуации в зависимост от широчината на носещата колона линейно пространство с размер от 91 см на разстояние само 3,5 метра от колоната може да остане невидимо за водача. Това линейно пространство се увеличава значително с отдалечаването от автомобила. В резултат дизайнът на А-колоните е важен фактор при увеличаване на полето на видимост на водача.

Виртуалната А-колона на Continental

използва нови извити

OLED екрани

и високоразвити

технологии

за проследяване на движението на главата, за да подобри полето на видимост на водача. Обикновено шофьорите компенсират липсата на предна видимост, като променят позицията си при шофиране. Системата на Continental проследява тези движения на шофьора чрез вътрешна камера, поставена точно над волана. В същото време SurroundView външната камера предава в реално време образ от външната среда на автомобила върху OLED дисплеите, вградени в носещите колони. Интегрирайки движението на главата с образите от външната среда, виртуалната А-колона прави динамична перспектива пред водача, която създава пред него усещането, че гледа през прозорец, а не във видео образ.

Тази нова технология позволява на шофьора да види пешеходците и другите автомобили, идващи отляво или отдясно, които иначе биха били блокирани от носещите колони.

Lexus стана първият в света автомобилен производител, който

започна официални

продажби

на автомобили

с камери вместо

външни огледала Пионер стана моделът Lexus ES, предназначен за японския пазар.

Внедряването на технологията стана възможно след одобрението на властите от Страната на изгряващото слънце, които разрешиха да се използват подобни системи в серийни автомобили. На вратите малко по-ниско от стъклата се намират два 7-инчови дисплея с органични светодиоди. На тях се показват изображенията, заснети от камерите, които заменят външните огледала. Предвидени са 3 режима на прожектиране на информацията - на пътя, в завой и при паркиране.

Подобна технология се използва и при електрическия кросоувър Audi e-tron, който обаче се забавя с лансирането на пазара в Германия. Също така не е ясно колко скоро властите на други държави ще позволят използването на камери вместо традиционните странични огледала. При електрическото ауди дисплеите за обратно виждане са вградени в горната част на вратите, точно под стъклото.

Сред основните предимства на системата е значителното подобрение в изображението - особено при лошо време. Освен това използването на камери намалява съпротивлението на въздушния поток, което има положителен ефект върху икономията на гориво и шума в купето.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

Обичаш с мен да залиташ, загатва новата звезда Sarah Един от тарторите на ЦСКА и националния отбор по футбол Николай Бодуров стана скрит герой в песен. Фолкфурията Sarah посвети първото си хитово парче "Любов или не" на защитника, научи "България Днес" от свои източници. Сексапилната блондинка е най-новата звезда в телевизията на Митко Пайнера -

Капитанът на "Берое" Мартин Райнов е сред най-опитните футболисти в тима, въпреки че е на 26 години. Той ще изведе с лентата своя отбор в мача с "Левски" утре. Двата отбора и ЦСКА-София спорят за квотите за Лига Европа. Райнов бе пред трансфер при "сините" през лятото, но той пропадна в последния момент.

Иван Златарев играл представления пред изумени лекари Бащата на кака Лара - актьорът Иван Златарев, е претърпял инсулт! 79-годишният артист бил приет преди дни в Трета градска болница в столицата. За радост мозъчният удар бил исхемичен, което не навредило по никакъв начин на говора и ума му. За изумление на кака Лара и на лекарите ударът не