Китайските SUV скъсяват дистанцията с чуждите си конкуренти

https://www.24chasa.bg/avto/article/7196054 www.24chasa.bg
Снимка: Pixabay

Китайските марки високопроходими спортни автомобили (SUV) в полулуксозния сегмент скъсяват бързо дистанцията с чуждите си конкуренти благодарение на подобрения в технологията и обслужването, се казва в доклад на консултантската агенция за оценка на брандовете Brand Finance, озаглавен „Китайските автомобили 2018", информира bulgarian.cri.cn.

Според него, макар повечето китайски марки да са все още в средния и нисък клас, основната таргет група на някои като WEY и Lynk & Co са заможните клиенти. WEY, която е на пазара от една две години, в момента има 7% дял при автомобилите между 150 000 и 200 000 юана (22 000 – 30 000 долара), от които в Китай се продават 1,4 милиона бройки годишно. Lynk & Co пък продава над 4% от возилата в този сегмент.

В доклада се казва, че предразсъдъците към китайските марки постепенно изчезват, и новото поколение потребители смята автомобилите на WEY, например, за по-стилни от тези на „Ланд Роувър". Стойността на първите пет китайски марки се е повишила с 92% от 2017 до 2018 г., като това се дължи основно на местното търсене.

Алекс Хай от Brand Finance коментира, че китайските автомобили се опитват да се наложат в чужбина, като залагат най-вече на цената, заради което бяха смятани като по-малко надеждни и добри от западните им конкурентни, но ситуацията се променя. „Особено в случая с WEY, които имат ясна цел да се разширяват в чужбина, нещата се обръщат и вероятно ще започнем да виждаме как техните модели покриват стандартите, поставени от лидери като „Тойота" и „Фолксваген"", казва той.

Докладът на Brand Finance обаче отчита, че все още чуждите автомобили в Китай се разглеждат от потребителите като по-комфортни, престижни и добри в технологично отношение от местните. Няма обаче пречки китайските марки да се развиват, тъй като това къде е произведена машината е най-маловажният фактор за потенциалните клиенти, се казва още в доклада.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

По всички модни правила е облечена моделката Глория Петкова, видя "България Днес". Красавицата заложи на бели ботуши с дебел ток въпреки горещото време последните дни и ултракъс минижуп за представянето на книга. Въпреки че белите ботуши отдавна са отживелица, в последно време родният хайлайф прибягва към тях, като се придържа към максимата,

Това Део ли е? Не... абе, май е той. Така се обръщаха с камерите на телефоните си столичани зад актьора Иван Бърнев, уловиха го топпапараците на "България Днес". Звездата се разходи като брат близнак на водещия Део из столичните улици и събра очите на феновете, които едва го разпознаха. Досущ копие на певеца водещ Деян Славчев с кислородно руси

Нов бизнес стартира Юлияна Дончева. Съпругата на ММА боеца Станислав Недков-Стъки отвори магазин за екологично месо, видя "България Днес". Дончева, която е бивша депутатка, отблизо следи как се развива новият й бизнес. Тв водещата изкъсо следи случващото се в магазина. Дончева от години е запалена по здравословното хранене.