Китайските SUV скъсяват дистанцията с чуждите си конкуренти

https://www.24chasa.bg/avto/article/7196054 www.24chasa.bg
Снимка: Pixabay

Китайските марки високопроходими спортни автомобили (SUV) в полулуксозния сегмент скъсяват бързо дистанцията с чуждите си конкуренти благодарение на подобрения в технологията и обслужването, се казва в доклад на консултантската агенция за оценка на брандовете Brand Finance, озаглавен „Китайските автомобили 2018", информира bulgarian.cri.cn.

Според него, макар повечето китайски марки да са все още в средния и нисък клас, основната таргет група на някои като WEY и Lynk & Co са заможните клиенти. WEY, която е на пазара от една две години, в момента има 7% дял при автомобилите между 150 000 и 200 000 юана (22 000 – 30 000 долара), от които в Китай се продават 1,4 милиона бройки годишно. Lynk & Co пък продава над 4% от возилата в този сегмент.

В доклада се казва, че предразсъдъците към китайските марки постепенно изчезват, и новото поколение потребители смята автомобилите на WEY, например, за по-стилни от тези на „Ланд Роувър". Стойността на първите пет китайски марки се е повишила с 92% от 2017 до 2018 г., като това се дължи основно на местното търсене.

Алекс Хай от Brand Finance коментира, че китайските автомобили се опитват да се наложат в чужбина, като залагат най-вече на цената, заради което бяха смятани като по-малко надеждни и добри от западните им конкурентни, но ситуацията се променя. „Особено в случая с WEY, които имат ясна цел да се разширяват в чужбина, нещата се обръщат и вероятно ще започнем да виждаме как техните модели покриват стандартите, поставени от лидери като „Тойота" и „Фолксваген"", казва той.

Докладът на Brand Finance обаче отчита, че все още чуждите автомобили в Китай се разглеждат от потребителите като по-комфортни, престижни и добри в технологично отношение от местните. Няма обаче пречки китайските марки да се развиват, тъй като това къде е произведена машината е най-маловажният фактор за потенциалните клиенти, се казва още в доклада.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

Група "Акага" може да е неразделна в музиката, но ремонта всеки си го прави сам. Топпапараците на "България Днес" изловиха тромпетиста на бандата Иво Казасов да обикаля из магазините за домашни потреби и ремонтни дейности заедно с половинката си. Въпреки че бе на пазар за освежаване на дома си, тромпетистът се бе барнал в типичния си рокерски стил

Д-р Петър Берон крачи умислен, а вятърът развява мъдрата му брада, видя "България Днес". Изтъкнатият учен се бе отправил към Природонаучния музей, чийто директор дълги години бе, стиснал здраво неизменната си чанта, пълна с трудове. Берон толкова много се бе вглъбил, най-вероятно в живота на буболечките, които са обект на изследванията му,

С веро и мастика са заличавали следите си обирджиите, ошушкали около половин милион от варненски офиси! За ударите са изправени пред Темида сочените за изпечени люлински касоразбивачи Петър Стоянов-Президента, Бисер Иванов, Бранимир Стоянов-Брано и Александър Василев - Саше Кюстендилеца и ортакът им от морската столица Боян Тодоров-Буйката,