БГ дебют за Range Rover Evoque

https://www.24chasa.bg/avto/article/7198091 www.24chasa.bg
СНИМКА: Георги Луканов

Броени дни след световната си премиера новият Range Rover Evoque дебютира в София, в новия шоурум на марката на Околовръстното.

Клиентите на Evoque могат да избират измежду шест 4-цилиндрови двигатели Ingenium, с три бензинови и три дизелови варианта. Най-икономичният от тях е дизеловият двигател със 150 к.с. (FWD) с емисии от 143 г/км и разход от 5,4 л/100 км, докато в другия край на динамичната скала стои бензиновият вариант с 300 к.с. (AWD), с въртящ момент от 400 Нм и 8,4 на сто разход.

Новият Evoque е и първият в света, оборудван с технологията Ground View, която ефективно превръща предния капак в невидим, като прожектира изображения от камерата върху горния сензорен екран, за да предостави на водача 180-градусов изглед под предната част на автомобила. Това е полезно при трудни маневри по паркиране, за избягване на високите бордюри в градските центрове, или преодоляване на неравни терени и е въплъщение на технологията Прозрачен преден капак, представена от Land Rover през 2014 г.

Известната командна позиция на водача на Range Rover се впуска в дигиталната ера с първото в сегмента интелигентно огледало за обратно виждане, което се трансформира в HD видеоекран. Ако видимостта отзад е затруднена от пътници или обемни предмети, водачът просто натиска бутон в долната част на огледалото и данни от камерата от птичи поглед показват с ясна висока резолюция какво има зад автомобила. Екранът предоставя по-широко (50-градусово) зрително поле и отлична видимост при ниска осветеност.

Отвътре, майсторски изработеният дизайн съчетава изчистени повърхности и опростени линии с внимателно подбрани висококачествени материали, за да създаде луксозно, минималистично, дигитално купе. Като висококачествена алтернатива на кожата се предлага технически текстил, използващ рециклирана пластмаса, като вълнена тъкан Kvadrat и велур Miko, както и опциите Eucalyptus и Ultrafabrics. Купето е проектирано да бъде спокойно и тихо място, осигуряващо комфорт, здраве и щастие на пътниците, с технологии като системата Touch Pro Duo с двоен сензорен екран, съдържаща нов, по-бърз софтуер, седалки с 20-степенно регулиране и йонизация на въздуха в купето, които допълват увеличеното интериорно пространство.

Размерите на новия Evoque са почти идентични с тези на своя предшественик, но стъпвайки върху новата първокласна напречна архитектура на Land Rover, използваща различни материали, новият модел осигурява повече пространство в купето отпреди. По-дълго междуосие осигурява допълнително пространство от 20 мм за коленете на пътниците на задните седалки и повече място за съхранение на дребни вещи. По-голямата жабка и централното отделение вече могат да поберат таблети, ръчни чанти и бутилки с лекота. Пространството за багаж е с 10% по-голямо (591 литра), много по-широко и лесно помества сгъната детска количка или комплект стикове за голф, като обемът се увеличава до 1 383 литра, когато делимите в съотношение 40:20:40 седалки на втория ред са сгънати.

Компактният SUV съчетава проходимост върху всякакви терени и увереност при всякакви метеорологични условия. Новият Evoque включва Задвижване на всички колела както и Активно задвижване от второ поколение с възможност за изключване на задвижването за увеличена икономичност и Адаптивна динамика за оптимален баланс между комфорт и пъргавина. Terrain Response 2 – технология, въведена за първи път в пълноразмерен Range Rover – автоматично разпознава повърхността, върху която се движи автомобилът, и регулира настройката спрямо нея, като Evoque вече може да гази във вода с дълбочина до 600 мм.

В новия Evoque е въведено Активно задвижване – електронна система за векторно разпределение на въртящия момент, която непрекъснато балансира разпределението на въртящия момент на двигателя между предната и задната ос при завиване, за да подобри сцеплението и стабилността на кормилното управление. Функцията Изключване на задвижването напълно изключва задвижването на задните колела при шофиране с постоянна скорост, за да намали загубите от триенето и да увеличи икономията на гориво, преди безпроблемно да се включи отново за части от секундата, когато условията го изискват, за да предотврати загуба на тяга.

Новият Evoque вдига летвата по отношение на проходимост върху всякакви терени в сектора на компактните луксозни SUV автомобили с уникално съчетание на присъщи офроуд възможности иусъвършенствани технологии, за да осигури сцепление върху всякакви повърхности и при всякакви условия. Пътният просвет е 212 мм, а предният и задният ъгъл на заход са съответно 25 и 30,6 градуса.

Terrain Response 2 е налична като стандартно оборудване за първи път при новия Evoque със задвижване на всички колела и автоматична трансмисия. Това не само ще даде възможност на водачите да избират между четири режима (Комфорт, Пясък, Трева/Чакъл/Сняг и Кал/Коловози) за оптимизиране на динамиката и проходимостта, но новият Автоматичен режим позволява на автомобила да избира най-подходящия режим за условията и автоматично да регулира подаването на въртящ момент спрямо терена.

Максималната дълбочина на газене от 600 мм може да бъде проследявана ефективно с опционалните сензори за газене. Ултразвукови сензори във външните огледала измерват точно дълбочината на водата, която се извежда на централния сензорен екран.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

Група "Акага" може да е неразделна в музиката, но ремонта всеки си го прави сам. Топпапараците на "България Днес" изловиха тромпетиста на бандата Иво Казасов да обикаля из магазините за домашни потреби и ремонтни дейности заедно с половинката си. Въпреки че бе на пазар за освежаване на дома си, тромпетистът се бе барнал в типичния си рокерски стил

Д-р Петър Берон крачи умислен, а вятърът развява мъдрата му брада, видя "България Днес". Изтъкнатият учен се бе отправил към Природонаучния музей, чийто директор дълги години бе, стиснал здраво неизменната си чанта, пълна с трудове. Берон толкова много се бе вглъбил, най-вероятно в живота на буболечките, които са обект на изследванията му,

С веро и мастика са заличавали следите си обирджиите, ошушкали около половин милион от варненски офиси! За ударите са изправени пред Темида сочените за изпечени люлински касоразбивачи Петър Стоянов-Президента, Бисер Иванов, Бранимир Стоянов-Брано и Александър Василев - Саше Кюстендилеца и ортакът им от морската столица Боян Тодоров-Буйката,