Тест на BMW X4: повече купе, по-малко кросоувър

https://www.24chasa.bg/avto/article/7204206 www.24chasa.bg

Преди 4 години BMW представи първия си кросоувър-купе с името Х4, като по-малък вариант на пионера в този клас Х6. Сега баварците представиха второто поколение на Х4, което споделя новата платформа CLAR с актуалното X3 (G01). За разлика от първия вариант новото високопроходимо купе е може би най-красивият кросоувър, създаван някога от германците. BMW Х4 си прилича на дизайн много с братовчеда Х3, но е много по-спортен и агресивен и определено се отличава на пътя.


Х4 е пораснал с малко, а в конструкцията му са използвани много алуминиеви сплави и композитни материали, благодарение на което теглото е намалено с 50 кг. Аеродинамиката е значително подобрена и сега коефициентът на обтекаемост е намален до 0,20. Тези пропорции и превъзходното шаси правят от този кросоувър повече купе, отколкото типичен представител на 4х4 сегмента.


Преди повече от 10 години, при появата на първите съвременни кросоувъри, си спомням, че една много премиум марка организира тестове в Испания, за да покаже как е намалил с 20-ина процента така типичното клатене при големите джипове. Това продължава да е проблем при повечето кросоувъри, но не и при по-технологичните и скъпи.
BMW X4 се държи на пътя, сякаш сте в купе, а не в кросоувър. Това се забелязва най-добре в най-мощните М версии, но и при “по-простичките”
лашкането
при преминаване
от една в друга лента
с висока скорост
на магистрала,
както и в остри завои, отсъства.


Интересно е да се отбележи, че BMW X4 е оборудвано задължително със задвижване на четирите колела, а клиренсът е 204 мм, но въпреки това колата се държи на асфалта по-скоро като типичен баварец със задвижване на задните колела. Това се дължи на новото окачване с двойни напречни лостове, както и на настройките на шасито с опционалните адаптивни амортисьори. Воланът е прецизен и тежък, а системата за векторно управление на тягата неутрализира недозавиването. Типичното за купе поведение се дължи и на спортно настроената система за задвижване на четирите колела xDrive,
както и на
блокирането
на диференциала


на задния мост, с който разполагат само M-версиите. Степента на блокиране зависи и от избора на режима на работа на DSC - при нормални условия тя е малка, а когато системата е изключена, се увеличава. Когато електрониката е деактивирана, е възможно блокиране на 100%. Това значително подобрява динамиката при излизане с висока скорост от остър завой.
Най-мощната версия на новото BMW X4 е модификацията M40d. Тук под предния капак се крие трилитровият 6-цилиндров битурбодизел, който развива мощност от 326 к.с. при 4400 об/мин. Благодарение на огромния максимален въртящ момент от 680 Нм, наличен при 1750 об/мин, кросоувърът купе отлепя от място до 100 км/ч само за 4,9 секунди. Като типична мощна баварска машина и Х4 е още по-впечатляващ при движение в “най-караните” скорости - ускорението от 80 до 120 км/ч става за 3,7 секунди.


X4 се предлага с избор от седем двигателя. Бензиновите мотори са 2,0-литрови 4-цилиндрови с мощност 184 к.с. при модела xDrive20i и 252 к.с. при xDrive30i, а горещата версия M40i е с 3-литров 6-цилиндров мотор с 354 к.с. Дизеловите мотори са 2-литрови с мощност 190 или 231 к.с., както и 3-литрови с 265 или 326 к.с. Всички версии са оборудвани с 8-степенна автоматична скоростна кутия, която работи безупречно. Още в базовата си версия в салона на BMW X4 има изобилие от кожа, а осветлението е светодиодно. Таблото за управление, което е почти същото като при Х3, служи като дисплей и неговата конфигурация може да се променя. Най-важните данни се проектират на предното стъкло, точно пред погледа на водача. Централният панел е традиционно насочен към водача, а дисплеят на мултимедийната система в зависимост от нивото на оборудването е с диагонал 8 или 10,25 инча. Той е сензорен, но може да се управлява и от кръглия джойстик, а срещу доплащане се предлага и система за разпознаване на жестове.
Предните седалки
са оборудвани
с отопление
и вентилация,


както и електрически настройки. На втория ред съществено е увеличено мястото за краката на пътниците, а пространството над главата остава скосено и недотам голямо. Обемът на багажника се е увеличил до 525 литра в нормално състояние и 1430 литра със сгънати задни седалки. Стандартното оборудване на BMW X4 включва система за безключов достъп, пълен електрически пакет, тризонов автоматичен климатик, сензори за дъжд и светлина, аудиосистема, Bluetooth връзка, сателитна навигация, камера за обратно виждане, адаптивен круиз контрол с технология за автоматично спиране. Към списъка с опции са добавени вентилация на предните седалки, автопилот за паркиране с дистанционно управление, Wi-Fi, камери за 360-градусов кръгов обзор от птичи поглед, разпознаване на пътните знаци и полуавтономно движение.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

Група "Акага" може да е неразделна в музиката, но ремонта всеки си го прави сам. Топпапараците на "България Днес" изловиха тромпетиста на бандата Иво Казасов да обикаля из магазините за домашни потреби и ремонтни дейности заедно с половинката си. Въпреки че бе на пазар за освежаване на дома си, тромпетистът се бе барнал в типичния си рокерски стил

Д-р Петър Берон крачи умислен, а вятърът развява мъдрата му брада, видя "България Днес". Изтъкнатият учен се бе отправил към Природонаучния музей, чийто директор дълги години бе, стиснал здраво неизменната си чанта, пълна с трудове. Берон толкова много се бе вглъбил, най-вероятно в живота на буболечките, които са обект на изследванията му,

С веро и мастика са заличавали следите си обирджиите, ошушкали около половин милион от варненски офиси! За ударите са изправени пред Темида сочените за изпечени люлински касоразбивачи Петър Стоянов-Президента, Бисер Иванов, Бранимир Стоянов-Брано и Александър Василев - Саше Кюстендилеца и ортакът им от морската столица Боян Тодоров-Буйката,