Тест на BMW X5: Да направиш всичко, както трябва

https://www.24chasa.bg/avto/article/7219277 www.24chasa.bg

Изцяло новото поколение на BMW X5 предлага две наглед несъвместими неща - хем да остане познатият на милиони кросоувър, хем да се отличава почти във всичко от предшественика си. Баварските специалисти определено са го постигнали и през следващите години се очаква именно Х5 да бъде най-важният модел на марката.

За характера на премиум моделите новият Х5 си е направо революционен като дизайн както отвътре, така и отвън. Х5 е станал по-голям: с 36 мм на дължина, 66 мм на широчина, 19 мм на височина и 42 мм в междуосието. Кросоувърът изглежда наедрял и заради огромната радиаторна решетка и по-големите си калници и гуми. Синият цвят в предните светлини пък означава, че джипката разполага с лазерни фарове, които правят карането през нощта по-приятно от това през деня. Стоповете пък нямат нищо общо с предшественика. Вътре

устройствата

в Х5 бяха наистина

добри и

разпознаваеми,

а сега те са ... още по-добри и разпознаваеми! Аналоговото приборно табло е заменено от 12,3-инчов приборен дисплей със съвременна атрактивна графика. Между показателите за оборотите и километрите може да се показва чудесна цветна проекция от картата с избрания маршрут. Със същия размер е сензорният екран на централната конзола. Класическите врътки и копчета обаче не са съвсем премахнати, а тези на климатроника са си един лъскав сребърен шедьовър. Въртящата се шайба, наследството на прочутата система iDrive, също е запазена.

Всички съвременни технологии ги има и в Х5. Че и повече. Баварският джип разполага с 12 ултразвукови сензора, 10 PDC сензора, два паркинг сензора, камера за обратно виждане, три камери за панорамен обзор около автомобила, дългообхватен и два късообхватни радари и камера в интериора. Асистиращите системи, даващи път към автономното шофиране, са с модернизирани активен контрол на скоростта с функция Stop & Go и асистент за завиване и водене в лентата.

Автопилотът може да се движи в лентата, но не само. През 2013-а автопилотът на Mercedes S-Class издаваше предупреждение и се изключваше, ако шофьорът махне ръцете си за по-дълго от волана. В тази ситуация E-класата плавно ще започне да спира и ако нищо не се промени, ще включи аварийките и ще спре. Сега Х5 е стигнал още по-далеч, като е възможно самостоятелно да премести колата в по-безопасната най-дясна лента на магистралата!

Тази маневра се осъществява и с помощта на една камера, разположена над таблото, която постоянно следи състоянието на шофьора. Ако забележи, че с човека нещо не е наред, веднага се задейства “аварийната спирачка”. Има и още. Кросоувърът също така е в състояние да кара самостоятелно на заден ход, ако сте паркирали напред в тясно пространство, както и ако сте заврели в тясна улица без изход.

Всички тези иновации променят X5, че дори и изцяло новото шаси отива на заден план. За първи път кросоувър от Х-линията се предлага и с пневматично окачване. В него са монтирани допълнителни въздушни мехури вместо пружини. Високопроходимият баварец, който може да бъде и със седем места, се прави на модулната платформа CLAR, на която се правят седмицата, петицата и новата тройка.

X5 е със стандартни адаптивни амортисьори, задвижващ механизъм на задния мост и активно кормилно управление и електронни спирачки - вече няма физическа връзка между педала и задвижващите механизми.

Благодарение на пневматичното окачване Х5 е още по-подготвен за офроуд. Стандартният при пружинното окачване 214 мм клирънс може са увеличи с 40 мм, а в екстремна ситуация и с още 30.

Или общо пътният

просвет става

284 мм!

Може да си поръчате и специален офроуд пакет, който включва електронно контролиран заден диференциал и специалните режими: каране при пясък, скали, чакъл и сняг. В този си вид баварецът се продава само с въздушно окачване.

Освен това Х5 разчита и на активна стабилизация срещу наклоняване Dynamic Drivе, прецизни настройки на системата за задвижване на четирите колела BMW xDrive и трансмисията, както и на характеристиките на педала на газта. Автомобилът също така може да разполага със завиващи задни колела и система за контрол на стабилността като Dynamic Performance Control.

От наличните три тестови двигателя (един бензин и два дизелови) ще спомена топварианта във версията X5 M50d с оборудването M Performance. Този уникален нафтов 6-цилиндров двигател има цели 4 турбини обем 3 литра, мощност 400 коня и 760 Nm въртящ момент, наличен още в диапазона 2000-3000 оборота. С този агрегат тежащото 2,3 тона возило ускорява от място до 100 км/ч за 5,2 секунди. Независимо от това как карате, разходът на гориво няма да надхвърли 10 литра на сто. Как да се откаже човек от дизела? Няма как.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

Група "Акага" може да е неразделна в музиката, но ремонта всеки си го прави сам. Топпапараците на "България Днес" изловиха тромпетиста на бандата Иво Казасов да обикаля из магазините за домашни потреби и ремонтни дейности заедно с половинката си. Въпреки че бе на пазар за освежаване на дома си, тромпетистът се бе барнал в типичния си рокерски стил

Д-р Петър Берон крачи умислен, а вятърът развява мъдрата му брада, видя "България Днес". Изтъкнатият учен се бе отправил към Природонаучния музей, чийто директор дълги години бе, стиснал здраво неизменната си чанта, пълна с трудове. Берон толкова много се бе вглъбил, най-вероятно в живота на буболечките, които са обект на изследванията му,

С веро и мастика са заличавали следите си обирджиите, ошушкали около половин милион от варненски офиси! За ударите са изправени пред Темида сочените за изпечени люлински касоразбивачи Петър Стоянов-Президента, Бисер Иванов, Бранимир Стоянов-Брано и Александър Василев - Саше Кюстендилеца и ортакът им от морската столица Боян Тодоров-Буйката,