Два уникални екземпляра Ferrari 250 GTOs оглавиха списъка на най-скъпите автомобили, продадени през 2018 г. Едната сделка е частна за 70 милиона долара, а другата се осъществява на публичен търг за 20 млн. по-малко.
Двете коли са най-ясната илюстрация на господството на италианската марка на пазара на класически автомобили от началото на века, а дилърите прогнозират, че след 5 години тези две рекордни ферарита ще повишат общата си цена на над 100 млн. долара.
В класацията на най-скъпите 10 продажби на 2018-а четири са Ferrari. В топ 10 влизат също така Duesenberg, Aston Martin с Grand Touring Prototype и DB4GT Zagato, Ford GT40 Mk II, Alfa Romeo Tipo B и рали автомобилът Porsche 959.
Най-скъпата кола за 2018-а е Ferrari 250 GTOs, с шаси 4153 от 1963 година. Купувачът е Дейвид Макнийл, основател на WeatherTech, а продавач - анонимен немски богат колекционер. Благодарение на първия собственик Едуардо Луади-Габарди
колата се превръща
в машина
за печелене на
състезателни титли По-късно зад волана сяда и Джани Булгари - един от наследниците на известната марка бижута. Тази кола винаги е успявала да завърши състезанията. Автомобилът бе продаден за 7 милиона долара през 2000 г. и оттогава е каран по пистите на състезания с класически и винтидж коли.
Най-много пари през изминалата година на публичен търг са броени за Ferrari 250 GTO, шаси 3413, от 1962 г. Спортното ферари е спазарено за 48,4 млн. долара в RM Sotheby's в Монтерей. От легендарните състезателни коли Ferrari 250 GTOs са произведени само 36 бройки между 1962 и 1964 г. Сред собствениците на GTO са Ник Мейсън от легендарната група “Пинк Флойд”, дизайнерът Ралф Лорън, наследникът на веригата магазини Walmart Роб Уолтън и индустриалецът Антъни Бамфорд.
Моделът развива максимална скорост от 174 км/ч и набира от място до 60 км/ч за 7 секунди, които за времето си са били изключителни показатели. 250 GTOs е особено ценен с извитата си каросерия, усъвършенствана в тестове във вятърни тунели в университета в Пиза.
Третото място в класацията е за Ferrari 290 MM, шаси 0628, от 1956-а. Ферарито бе изтъргувано през миналата година за 22 милиона долара в аукционната къща RM Sotheby's в музея “Питърсън” в Лос Анджелис.
290 MM е направен през 1956 г. специално за легендарното състезание Mille Miglia и е един от най-редките на марката. От модела са сглобени едва 4 екземпляра, като три са оцелели до ден днешен.
Друг 290 ММ, управляван от Хуан Мануел Фанджо, бе продаден за 25 милиона долара през 2015 г. Всички модели разполагат с 3,5-литров V12 бензинов двигател с мощност 170 коня.
Веднага след трите ферарита се нарежда Duesenberg SSJ, шаси 2594, от 1935-а, продаден за 22 милиона долара в Гуудинг, Пибъл Бийч.
Навремето американската марка Duesenberg е произвежда едни от най-солидните и желани автомобили, често наричани Duesy. От модела SSJ са сглобени само два екземпляра. Този, който бе продаден в Гуудинг, се превръща и в най-скъпия американски автомобил, подобрявайки досегашния рекорд на Shelby Cobra с цена 13,7 млн. долара.
Марката Duesenberg се сблъсква с огромни финансови проблеми около две десетилетия след създаването си и е продадена на Cord Company. Производителят изчезва, въпреки че колекционери твърдят, че
е имала потенциал
да се превърне
в американски
еквивалент
на Rolls-Royce
На пето място в класацията на 2018-а се нарежда прототипът Aston Martin DP215 Grand Touring, с шаси DP215, от 1963 г. Английското возило е изтъргувано за 21,46 милиона долара в RM Sotheby's в Монтерей.
По време на търга в аукционната зала има по-голямо напрежение, тъй като тази кола се е била устремила към рекорда на марката. Автомобилът за малко да надхвърли сумата от 22,5 милиона долара, цена, определена за Aston Martin DB1 от 1956 г., която миналата година стана най-скъпата британска кола, продавана някога. Колата е в отлично състояние и е била включена в състезанието на Льо Ман през 1963 г., побеждавайки имемнно Ferrari 250 GTO.