Тест на новото Peugeot 508: Най пежото

https://www.24chasa.bg/avto/article/7241287 www.24chasa.bg

Новото поколение на Peugeot 508 прикова вниманието на познавачи, зяпачи и фенове още през пролетта на салона в Женева, където обикновено тълпите от хора са пред щандовете на екзотичните марки. Сега флагманът на френската марка е готов да очарова и по родните пътища.

Автомобилът ще се хареса дори и на тези, които си падат най-вече по германски, японски или италиански автомобили. По него ще ахнат дори и феновете на американските “мъскъл” коли като Ford Mustang или Chevrolet Camaro, защото Peugeot 508 не е поредният луксозен бизнес седан, а изящно голямо купе с 4 врати без рамки на прозорците и отварящо се заедно със задното стъкло врата. За това, че моделът 508 е “най пежото” говори и фактът, че французите смятат за основни конкуренти модели като VW Passat и трета серия на BMW...

Размерът на автомобила е намален в сравнение с предшественика на дължина (4750 мм), височина (1403 мм) и междуосие (2793 мм), но е увеличена широчината (1859 мм). Багажникът е повече от приличен за класа с обем 485 л. Трябва да се отбележи, че заради намалените размери и специфичната скосена спортна форма на каросерията отзад разстоянието над главите на по-височките пътници е оскъдно.

Няма да описвам с думи външността на пежото, всеки може да види за какъв дизайнерски автомобилен шедьовър става дума от снимките.

Не мога да не споделя обаче впечатленията си от лукса, който цари вътре в колата заедно с вече типичния за марката интериорен стил тип космически кораб i-Cockpit.

Френската марка винаги е правила удобни и богато оборудвани коли. Тук обаче създателите надминават себе си. Във високите нива на оборудване 508-ицата може да е с декоративни елементи от естествено дърво зебрано, произведено в Конго, а кожата по седалките де е от бразилски говеда. Освен това креслата, както при последните модели от придобитата от французите компания Opel,

са сертифицирани

от немската

асоциация за

здравето

на гърба AGR

Така седалките вече са ортопедични и освен това предлагат опция за масажи с различни режими. Аудиосистемата също е премиум с мощност от 515 вата, производство на френската марка Focal.

508 е първото Peugeot, което вижда в тъмното. Инфрачервена камера улавя топлината на хора и животни и ги прожектира на таблото пред водача. Асистентите за полуавтономно шофиране могат да заместят човека зад волана при движение по магистрала или в градски трафик. Автомобилът, освен че поддържа дистанция от предния и спира или тръгва сам, се задържа в лентата на движение. Не е задължително обаче да е точно в средата на лентата. Ако искате да оставите повече място за мотоциклетисти или колоездачи в единия край, автомобилът спазва зададеното от шофьора разстояние. Освен това колата паркира напълно сама както успоредно, така и перпендикулярно.

Peugeot 508

се предлага с два

бензинови и три

дизелови двигателя PureTech и BlueHDi с турбокомпресор и директно впръскване. Бензиновите мотори са с обем 1,6 литра с мощност 180 или 225 к.с. с 8-степенна автоматична скоростна кутия. Дизеловите агрегати са с 1,5-литров мотор със 130 к.с., съчетан с 6-степенна механична скоростна кутия или с 8-степенна автоматична и 2-литров турбодизелов във варианти със 160 и 180 к.с. (само с 8-степенна автоматична скоростна кутия). От есента Peugeot 508 ще се предлага и с хибридно задвижване Plug-In Hybrid, който ще се зарежда в контакта.

Най-уверена на пътя е версията Peugeot 508 PureTech 225 с 1,6-литровия турбобензинов двигател с мощност 225 к.с., в съчетание с 8-степенната автоматична скоростна кутия на Aisin. Максималният въртящ момент от 300 Нм е наличен още при 1900 оборота, което дава изключителен старт от място и пъргавина в диапазона 80-130 км/ч, особено ако превключите в режим Sport. 508 GT набира от място до 100 км/ч за 7,3 секунди, а максималната скорост е електронно ограничена на 250 км/ч.

1,6-литровият бензинов турбомотор със 180 к.с. също не е лош. По-пъргав е обаче 2-литровият турбодизелов двигател BlueHDi, който се предлага в два варианта със 160 и 180 к.с. По-мощният агрегат дава всичко от себе си още при ниски обороти. Максималният въртящ момент от 400 Нм се достига при 2000 об./мин. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 8,6 секунди.

Базовият двигател за Peugeot 508 е 1,5-литровият турбодизелов мотор BlueHDi, който единствен се предлага стандартно с 6-степенна механична скоростна кутия, а като опция е налична и 8-степенна автоматична. Ще кажете, защо ли ми е такъв малък мотор на този голям и престижен автомобил. Ще ви подскажа: с него дизеловото Peugeot 508 може да мине над 1300 км с едно зареждане на резервоара, защото реалният му разход може дори да падне под 4 литра нафта на 100 км пробег.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

Група "Акага" може да е неразделна в музиката, но ремонта всеки си го прави сам. Топпапараците на "България Днес" изловиха тромпетиста на бандата Иво Казасов да обикаля из магазините за домашни потреби и ремонтни дейности заедно с половинката си. Въпреки че бе на пазар за освежаване на дома си, тромпетистът се бе барнал в типичния си рокерски стил

Д-р Петър Берон крачи умислен, а вятърът развява мъдрата му брада, видя "България Днес". Изтъкнатият учен се бе отправил към Природонаучния музей, чийто директор дълги години бе, стиснал здраво неизменната си чанта, пълна с трудове. Берон толкова много се бе вглъбил, най-вероятно в живота на буболечките, които са обект на изследванията му,

С веро и мастика са заличавали следите си обирджиите, ошушкали около половин милион от варненски офиси! За ударите са изправени пред Темида сочените за изпечени люлински касоразбивачи Петър Стоянов-Президента, Бисер Иванов, Бранимир Стоянов-Брано и Александър Василев - Саше Кюстендилеца и ортакът им от морската столица Боян Тодоров-Буйката,