Дълги години - от 1995-а, Honda CR-V е един от най-популярните и предпочитани кросоувъри по целия свят. Почти 10 милиона екземпляра от японската джипка са продадени през годините. При тези цифри е логично човек да не очаква огромни промени при пускането на следващото поколение на модела. За моя изненада обаче най-новият вариант на Honda CR-V се отличава значително от предшествениците си.
Honda CR-V е позната на феновете на колите с превъзходните си офроуд качества и уникалната си здравина. В различните класации за употребявани возила моделът неотлъчно е сред челните редици по минимален брой повреди.
Сега обаче Honda CR-V към отличните качества на класическа джипка е прибавила и типичното пътно поведение и удобствата на семеен ван или класическо комби. По време на каране, или пък возене усещането е, като при лек автомобил, а не като при кросоувър с наличие на задвижване и на 4-те колела. Колата е направена така, че клиенти с различни вкусове да са доволни.
За първи път CR-V разчита на технологичната програма Honda Agile Handling Assist (AHA).
Електронната
стабилизираща
система е
настроена
за европейските пътища. При необходимост тя се намесва дискретно и допринася за по-плавно и предсказуемо поведение на автомобила, при смяна на пътните ленти или при навлизане с висока скорост в по-острички виражи Тя разпределя векторно въртящия момент при движение в завой.
Джипката разполага и с най-новата технология на Honda за четири задвижващи колела - Real Time AWD, със система за интелигентен контрол. Чрез нея до 60% от въртящия момент могат да бъдат предавани към задните колела, ако е необходимо.
Моделът е по-комфортен от всякога заради хидравличното окачване, креслата пък са широки и удобни. Новата платформа е създадена от шаси, което е по-леко от това на предишното поколение, но е и с 25% по-устойчиво на усукване, а самата якост на шасито е повишена с 35 на сто.
Вследствие на антидизеловата проганда в Европа Honda CR-V няма да се предлага с нафтов двигател (ще има за първи път обаче хибрид). Сегашният CR-V разчита на 1,5-литровия бензинов VTEC турбо мотор, дебютирал с десетото поколение на Honda Civic. При версията с 6-степенна ръчна скоростна кутия мощността е 173 коня при 5600 оборота, а при роботизираната CVT трансмисия конете са с 20 отгоре. Максималният въртящ момент е 220 Нм и е наличен между 1900 и 5000 об/мин за варианта 6MT и съответно 243 Нм между 2000 и 5000 оборота за CVT кутията.
Тестовият модел бе оборудван с “автомата” и с удоволствие установих, че се справя доста добре в синхрона си с двигателя, но въпреки подобрената шумоизолация си остава това типично ръмжене, идващо от безстепенната трансмисия. Мощността обаче е повече от достатъчна за тежащия тон и 700 кг автомобил. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 9,3 секунди, а максималната скорост е 211 км/ч.
Междуосието е увеличено с 30 мм, което е отворило повече пространство вътре в купето. Задните седалки могат да се местят напред и назад с 15 см. Багажният обем варира между 561 и 1756 литра.
В същото време пътният просвет е увеличен с цели 35 мм спрямо миналия CR-V до 191 мм за моделите с предно предаване и до 201 мм за модификациите с 4x4.
За първи път в историята на модела CR-V
Honda предлага
опцията за седем
седалки,
осигурявайки и широко пространство за краката и на третия ред.
Зад волана е разположен новият 7-инчов TFT-LCD дисплей за шофьора (Driver Information Interface - DII). Той включва голям дигитален скоростомер и оборотомер.
CR-V е още по-безопасен благодарение на Honda Sensing - набор от помощни технологии за водача и една от най-ефективните системи за активна безопасност, която комбинира информация, доставена от камери и радари. В пакета Honda Sensing са включени система за автоматично спиране в градски условия, предупреждение за челен удар, за напускане на пътната лента, за предотвратяване на напускането на пътното платно, асистент за спазване лентата на движение, интелигентен адаптивен автопилот, система за разпознаване на пътни знаци, интелигентен ограничител на скоростта и други полезни екстри.