Хибридната Honda CR-V е вече у нас

https://www.24chasa.bg/avto/article/7298166 www.24chasa.bg

Хибридната версия на новото поколение на Honda CR-V пристигна в България непосредствено след старта на европейските продажби на модела. Най-ниското ниво на оборудване е Comfort e с предно предаване, а най-високото – Prestige – с четири задвижващи колела. За отаналите два варианта на обзавеждането - Style Plus и Premium купувачите ще могат да избират между двата вида предаване.

Новият екологичен CR-V Hybrid е оборудван с интелигентната система Multi Mode Drive (i-MMD), съчетаваща 2,0-литров i-VTEC бензинов двигател с цикъл на Atkinson и два електромотора. i-MMD не работи с конвенционална трансмисия, а вместо това функционира чрез далеч по-компактен агрегат, осигуряващ директна връзка между задвижващите части и плавното предаване на въртящия момент.

Новата хибридна система i-MMD (Intelligent Multi-Mode Drive) се състои от два електрически двигателя (единият от които всъщност е електрогенератор), които задвижват автомобила в електрически режим и 2-литров бензинов силов агрегат, работещ по цикъл на Аткинсън и макс. мощност 145 к.с. Eдиният електрически мотор е с мощност 184 к.с. Той има двойна роля – задвижва автомобила в съответния режим, или генерира електроенергия, тъй като е свързан с електрическия мотор-генератор. Последният на свой ред създава електроенергия, а тя се добавя към акумулаторните батерии, и така се автомобилът се движи в електрически режим. В този случай той ускорява изключително бързо.

Разходът на гориво на хибридния кросоувър варира от 5,4 до 8,3 на сто бензин. Хондата ускорява от място до 100 км/ч за 8,8 секунди.

Възможни са три режима – напълно електрически, хибриден (ползва електроенергията от генератора към задвижващия мотор, допълнително количество идва от батериите), и такъв, в който превес има двигателят с вътрешно горене. Всъщност бутон за смяна на различните режими няма, системата изчислява прецизно кой е най-подходящият за даден момент.

Хибридната система не се нуждае от конвенционална трансмисия и е оборудвана с 1-степенен съединител с фиксирано предавателно отношение, който създава директна връзка между подвижните компоненти и по този начин се осигурява плавно предаване на въртящ момент през цялата система.

В електрически режим задвижващият мотор черпи енергия единствено от батериите и така е осигурено задвижване с нулеви вредни емисии. В хибриден режим бензиновият двигател осигурява енергия за електрическия мотор-генератор, който на свой ред отдава мощност към задвижващия електромотор. Излишната мощност се връща обратно през генератора, за да дозареди батериите. В нормален режим колелата биват задвижвани от бензиновия силов агрегат, като при необходимост допълнителна доза мощност може да дойде от електромотора.

ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

Да вдигнем самолета, пардон, имунитета. В тази ситуация изловиха топпапараците на "България Днес" шефа на новините на Би Ти Ви Венелин Петков. В столичен супермаркет Петков натовари пазарската количка само с пресни плодове и зеленчуци. Тв звездата през цялото време бе с маска, въпреки че около него нямаше други клиенти

Арти е върната в природата, построиха й истинско жилище Иво АНГЕЛОВ Женски язовец изненадващо беше открит в строеж в центъра на София. Стресираното животно няколко дни е живяло сред прахоляк и бетон, преди да бъде спасено и върнато обратно в природата. "Когато получихме сигнала за язовец в огромен строеж, направо не повярвахме

Проф. Герджиков също ще се хвърли в бодиарта Надя Панкова Коронавирусът ще изгрее върху едно от най-изваяните тела на България. Художникът и майстор на бодиарта Иван Яхнаджиев ще изрисува символа на най-известната болест на света върху гърба на красивата ММА-шампионка Изабел Христова. На изложбата "АнтивирусНо" в сряда в столицата