Хибридната Honda CR-V е вече у нас

https://www.24chasa.bg/avto/article/7298166 www.24chasa.bg

Хибридната версия на новото поколение на Honda CR-V пристигна в България непосредствено след старта на европейските продажби на модела. Най-ниското ниво на оборудване е Comfort e с предно предаване, а най-високото – Prestige – с четири задвижващи колела. За отаналите два варианта на обзавеждането - Style Plus и Premium купувачите ще могат да избират между двата вида предаване.

Новият екологичен CR-V Hybrid е оборудван с интелигентната система Multi Mode Drive (i-MMD), съчетаваща 2,0-литров i-VTEC бензинов двигател с цикъл на Atkinson и два електромотора. i-MMD не работи с конвенционална трансмисия, а вместо това функционира чрез далеч по-компактен агрегат, осигуряващ директна връзка между задвижващите части и плавното предаване на въртящия момент.

Новата хибридна система i-MMD (Intelligent Multi-Mode Drive) се състои от два електрически двигателя (единият от които всъщност е електрогенератор), които задвижват автомобила в електрически режим и 2-литров бензинов силов агрегат, работещ по цикъл на Аткинсън и макс. мощност 145 к.с. Eдиният електрически мотор е с мощност 184 к.с. Той има двойна роля – задвижва автомобила в съответния режим, или генерира електроенергия, тъй като е свързан с електрическия мотор-генератор. Последният на свой ред създава електроенергия, а тя се добавя към акумулаторните батерии, и така се автомобилът се движи в електрически режим. В този случай той ускорява изключително бързо.

Разходът на гориво на хибридния кросоувър варира от 5,4 до 8,3 на сто бензин. Хондата ускорява от място до 100 км/ч за 8,8 секунди.

Възможни са три режима – напълно електрически, хибриден (ползва електроенергията от генератора към задвижващия мотор, допълнително количество идва от батериите), и такъв, в който превес има двигателят с вътрешно горене. Всъщност бутон за смяна на различните режими няма, системата изчислява прецизно кой е най-подходящият за даден момент.

Хибридната система не се нуждае от конвенционална трансмисия и е оборудвана с 1-степенен съединител с фиксирано предавателно отношение, който създава директна връзка между подвижните компоненти и по този начин се осигурява плавно предаване на въртящ момент през цялата система.

В електрически режим задвижващият мотор черпи енергия единствено от батериите и така е осигурено задвижване с нулеви вредни емисии. В хибриден режим бензиновият двигател осигурява енергия за електрическия мотор-генератор, който на свой ред отдава мощност към задвижващия електромотор. Излишната мощност се връща обратно през генератора, за да дозареди батериите. В нормален режим колелата биват задвижвани от бензиновия силов агрегат, като при необходимост допълнителна доза мощност може да дойде от електромотора.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

Бившият английски национал Дейвид Бекъм бе въвлечен в опит за самоубийство на бившия си зет Крис Донъли. В момента родственикът на футболиста участва в британско риалити шоу, където разказа за ужасен момент от живота си. Донъли е бивш съпруг на Джоан Бекъм - сестрата на Дейвид. Двамата се развеждат,

С ослепителна визия се показа жената до Лионел Меси. Антонела Рокуцо и двама от синовете им - Тиаго и Матео, бяха главната атракция по време на кръщене в Каталуния тази неделя. Семейство Меси уважи своя добър приятел и бивш съотборник в "Барселона" Сеск Фабрегас, който организира церемонията в стара базилика.

Александър Везенков продължава да блести в тима на гръцкия "Олимпиакос". Атинският гранд се наложи като гост на "Паниониос" със 101:65. Двубоят беше от XX кръг на местното първенство. Българинът стартира като титуляр. Той записа 10 точки, 6 борби и 3 асистенции. Това беше 18-и успех за "Олимпиакос" през сезона срещу две загуби.