Peugeot е на гребана автотренда "три в едно" и го показа нагледно на салона в Женева. Французите не се притесниха да предложат следващото поколение на един от най-масовите си модели - 208, не само с модерен и дързък дизайн отвън и в интериора, но обявиха, че ще предлагат градската кола в три варианта на задвижване - с двигател с вътрешно горене, като хибрид и изцяло електрически. Това ще бъде и първият сериен модел на марката, който може да се движи само на ток.
В изцяло електрическият вариант Peugeot e-208 е с мощност 136 к.с., а максималният въртящ момент от 260 Нм, който е наличен от 0 км/ч. Това осигурява невероятно дърпане от място, което само колите на ток могат да предложат. Peugeot e-208 предлага три режима на шофиране - Eco за оптимизиране на пробега, Normal за оптимален комфорт за всекидневно ползване и Sport, при който приоритет имат динамиката и усещанията, благодарение на които ускорението от 0 до 100 км/ч отнема едва 8,1 секунди. Налични са също два режима на спиране чрез скоростния лост с подходящо презареждане на батерията.
Peugeot e-208 е оборудван с батерия с голям капацитет от 50 квтч, позволяваща пробег на автомобила до 340 км съгласно протокола WLTP и 450 км съгласно измерванията по NEDC (т.е. реално пробегът няма да надвишава 400 км при идеалния вариант). Батерията има гаранция 8 години или 160 000 км за 70% от своя заряден капацитет. Възможни са три режима на зареждане. При използване на обикновен домашен контакт или за пълно зареждане за 16 часа, с използване на контакт за тежки натоварвания, предоставян заедно с кабел за зареждане, чрез специална станция Wall Box, осигуряваща пълно зареждане за 5 часа и 15 минути с трифазната версия или за 8 часа с монофазната версия (7,4 квт).
Регулирането на температурата на батерията позволява използването на 100 квт зарядни устройства, като 80% от заряда се постига за 30 минути. Новото Peugeot e-208 може да бъде зареждано и дистанционно, като системата позволява да започвате и да спирате зареждането по всяко време, както и да проверявате статуса на заряда.
Освен с електрически мотор, новото Peugeot 208 се предлага и с пълна гама модерни бензинови и дизелови двигатели, съответстващи на екологичния стандарт Евро 6d. Бензиновият мотор е 1,2-литров 3-цилиндров и се предлага във варианти на мощност със 75, 100 и 130 к.с. Уникална за В-сегмента е 8-степенната автоматична скоростна кутия, която се предлага в комбинация с двигателите PureTech 100 и PureTech 130. В гамата има само един турбодизелов мотор BlueHDi, 1,5-литров 4-цилиндров двигател с мощност от 100 коня, съчетан с 6-степенна механична скоростна кутия.
Новото поколение на Peugeot 208 ще влезе на пазара през есента и ще се продава в нива на оборудване Access, Active, Allure, GT Line и GT.
Погледнат отстрани, новият модел 208 разкрива скъсено предно стъкло, което позволява пространство за по-дълъг, изваян преден капак. Версиите GT Line и GT се отличават с по-големи арки на колелата в черен цвят. Предницата е много ефектна със светлинния подпис на Full LED предни фарове с трите характерни черти на марката под формата на лъвски нокти.
Задната част на 208 изпъква със своята черна лента, преминаваща през целия капак на багажника и свързваща стоповете с трите характерни черти пак под формата на нокти. Задният дифузьор е наличен с покритие в блестящ черен цвят и, според варианта на двигателя, може да бъде подчертан от хромиран ауспух.
В салона новото 208 привлича вниманието новото поколение на i-Cockpit с високо разположен инструментален 3D-панел и редица системи в помощ на водача от по-високите сегменти на марката. Моделът се позиционира в сърцето на B-сегмента и въплъщава модерните иновации и технологии. Той съдържа и най-новото поколение от системи в помощ на водача, като триизмерна навигация с показване на трафика TomTom, както и новата система Drive Assist, която използва елементи от полуавтономното шофиране.