Новият 208 - първото електрическо пежо

https://www.24chasa.bg/avto/article/7385009 www.24chasa.bg
СНИМКИ: ГЕОРГИ ЛУКАНОВ И "ПЕЖО"

Peugeot е на гребана автотренда "три в едно" и го показа нагледно на салона в Женева. Французите не се притесниха да предложат следващото поколение на един от най-масовите си модели - 208, не само с модерен и дързък дизайн отвън и в интериора, но обявиха, че ще предлагат градската кола в три варианта на задвижване - с двигател с вътрешно горене, като хибрид и изцяло електрически. Това ще бъде и първият сериен модел на марката, който може да се движи само на ток.

В изцяло електрическият вариант Peugeot e-208 е с мощност 136 к.с., а максималният въртящ момент от 260 Нм, който е наличен от 0 км/ч. Това осигурява невероятно дърпане от място, което само колите на ток могат да предложат. Peugeot e-208 предлага три режима на шофиране - Eco за оптимизиране на пробега, Normal за оптимален комфорт за всекидневно ползване и Sport, при който приоритет имат динамиката и усещанията, благодарение на които ускорението от 0 до 100 км/ч отнема едва 8,1 секунди. Налични са също два режима на спиране чрез скоростния лост с подходящо презареждане на батерията.

Peugeot e-208 е оборудван с батерия с голям капацитет от 50 квтч, позволяваща пробег на автомобила до 340 км съгласно протокола WLTP и 450 км съгласно измерванията по NEDC (т.е. реално пробегът няма да надвишава 400 км при идеалния вариант). Батерията има гаранция 8 години или 160 000 км за 70% от своя заряден капацитет. Възможни са три режима на зареждане. При използване на обикновен домашен контакт или за пълно зареждане за 16 часа, с използване на контакт за тежки натоварвания, предоставян заедно с кабел за зареждане, чрез специална станция Wall Box, осигуряваща пълно зареждане за 5 часа и 15 минути с трифазната версия или за 8 часа с монофазната версия (7,4 квт).

Регулирането на температурата на батерията позволява използването на 100 квт зарядни устройства, като 80% от заряда се постига за 30 минути. Новото Peugeot e-208 може да бъде зареждано и дистанционно, като системата позволява да започвате и да спирате зареждането по всяко време, както и да проверявате статуса на заряда.

Освен с електрически мотор, новото Peugeot 208 се предлага и с пълна гама модерни бензинови и дизелови двигатели, съответстващи на екологичния стандарт Евро 6d. Бензиновият мотор е 1,2-литров 3-цилиндров и се предлага във варианти на мощност със 75, 100 и 130 к.с. Уникална за В-сегмента е 8-степенната автоматична скоростна кутия, която се предлага в комбинация с двигателите PureTech 100 и PureTech 130. В гамата има само един турбодизелов мотор BlueHDi, 1,5-литров 4-цилиндров двигател с мощност от 100 коня, съчетан с 6-степенна механична скоростна кутия.

Новото поколение на Peugeot 208 ще влезе на пазара през есента и ще се продава в нива на оборудване Access, Active, Allure, GT Line и GT.

Погледнат отстрани, новият модел 208 разкрива скъсено предно стъкло, което позволява пространство за по-дълъг, изваян преден капак. Версиите GT Line и GT се отличават с по-големи арки на колелата в черен цвят. Предницата е много ефектна със светлинния подпис на Full LED предни фарове с трите характерни черти на марката под формата на лъвски нокти.

Задната част на 208 изпъква със своята черна лента, преминаваща през целия капак на багажника и свързваща стоповете с трите характерни черти пак под формата на нокти. Задният дифузьор е наличен с покритие в блестящ черен цвят и, според варианта на двигателя, може да бъде подчертан от хромиран ауспух.

В салона новото 208 привлича вниманието новото поколение на i-Cockpit с високо разположен инструментален 3D-панел и редица системи в помощ на водача от по-високите сегменти на марката. Моделът се позиционира в сърцето на B-сегмента и въплъщава модерните иновации и технологии. Той съдържа и най-новото поколение от системи в помощ на водача, като триизмерна навигация с показване на трафика TomTom, както и новата система Drive Assist, която използва елементи от полуавтономното шофиране.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

Войната между нападателя на "Бетис" Хесе Родригес и бившата му половинка Аура Руис няма спирка. Двамата не спират да се плюят в медиите и да си правят мръсни номера след раздялата. Сега Хесе предприе нова стъпка във "военнните действия". Той даде майката на сина си на прокуратурата на Лас Палмас. Нападателят се жалва,

Даниел Вълчев е всеотдаен съпруг! Бившият министър на образованието и науката отмени жена си Милена, като излезе да напазарува плодове и зеленчуци за вкъщи, видяха папараците на "България Днес". Макар да бе натоварен с покупки, юристът не свали телефона си от ухото. Нищо чудно от другата страна на линията да е била съпругата му,

Испанските клубове пръснаха 808 млн. евро за нови футболисти само за 22 дни от отварянето на трансферния пазар. До момента отборите от Ла Лига са без конкуренция в Европа. За сравнение, в Бундеслигата са дали 434 млн., а в Серия "А" - 352 млн. Доскорошният водач по отношение на трансферите - Висшата лига, изостава назад със своите 197 млн.