На специално мероприятие в Амстердам Ford показа за първи път новата Kuga. Външно колата бе оприличена от мнозина от присъстващите като някой от кросоувър моделите на премиум марката Porsche. Оказа се, че в дизайна на третото поколение на Ford Kuga са имали думата и досегашните клиенти на автомобила, освен специалистите от европейското подразделение на компанията. Освен това Kuga е направена на абсолютно нова платформа, която е в основата на последния Focus. Благодарение на това кросоувърът е олекнал с 90 килограма и с 10% е нараснала якостта на конструкцията.
Автомобилът разполага с по-голямо вътрешно пространство, въпреки че външните размери не са набъбнали чак толкова. Дължината е с 89 мм отгоре (4524 мм), а междуосието с 20 мм. Kuga e и малко по-широка и по-ниска.
Вторият ред седалки може да се мърда назад-напред, като по този начин
товарното
пространство може
да бъде увеличено
с цели 67 литра
За първи път Kuga ще се предлага и във версии хибрид. Модификацията Kuga EcoBlue Hybrid представлява т.нар. мек хибрид, състоящ се от двулитров дизелов двигател с мощ от 150 к.с. и стартер генератор, захранващ се от 48-волтова електрическа система. Тази кола ще харчи 5 литра нафта на 100 км пробег.
Kuga EcoBlue Hybrid подобрява представянето на нафтовия мотор, подпомагайки го с вграден ремъчен стартер генератор (BISG), заменящ стандартния алтернатор, позволяващ възстановяване и съхранение на енергия по време на движение. По този начин значително се намалява и разходът на гориво.
Стандартният хибрид комбинира 2,5-литров бензинов двигател, работещ на принципа на Аткинсън, с електромотор, генератор, литиево-йонна батерия (10,3 квтч) и разработена от Ford автоматична трансмисия.
Средният разход на гориво тук е 5,6 л/100 км, като версията ще е достъпна на пазара от 2020 г. с предно или задвижване на четирите колела, както и с 6-степенна механична или новата 8-степенна автоматична кутия.
Третата електрифицирана версия на модела е Kuga Plug-In Hybrid и ще е налична още от пазарния дебют на модела. Тя отново комбинира 2,5-литров бензинов двигател, работещ на принципа на Аткинсън, с електромотор, генератор и литиево-йонна батерия (14,4 квтч), за да предложи мощност от 225 к.с.
Първият плъг-ин
хибрид на Ford
в Европа ще предлага до 50 км пробег само на ток, като се очаква при пълна батерия средният разход да падно дори до 1,2 литра на 100 км. Пълното зареждане на батерията от 230-волтов източник ще отнема около 4 часа. Водачът ще може да избира между режимите EV Auto, EV Now, EV Later и EV Charge.
Kuga EcoBlue ще се предлага с двигатели с обем 1,5 и 2 литра, мощността на които е 120 и 150 конски сили. Освен EcoBlue агрегатите ще са налични и познатите ни EcoBoost мотори, които в случая са с обем 1,5 литра и развиват мощност 120 и 150 коня. Тези агрегати са с възможност за деактивиране на два от цилиндрите при малки натоварвания - така също ще се пести гориво в градските задръствания.
Всички агрегати могат да работят както с шестстепенна механична скоростна кутия, така и с изцяло новата осемстепенна автоматична трансмисия. Максималният въртящ момент ще се предава през тези две трансмисии или само на предните колела, или и на четирите. В салона се забелязват наличието на голямата остъклена площ, меките и качествени материали.
Електронни дисплеи
заменят аналоговите
прибори на таблото,
а във високите нива на оборудване е налична аудиосистема Bang&Olufsen.
Колата разполага с FordPass Connect с WiFi, Head-up дисплей, индуктивно зареждане за смартфон, 12,3-инчово приборно табло, SYNC 3 с 8-инчов сензорен дисплей, система за предотвратяване на челен сблъсък, асистент за движение на заден ход и паркиране, както и функция за отваряне на багажника без ръце.
Модернизираният круиз контрол вече е активен заедно със системите за следене на лентите и знаците на пътя, което прави колата автономна от второ ниво. Технологията Pre-Collist Assist дава възможност автомобилът да спира екстремно при появата пред колата на пешеходци, велосипедисти и животни.