Тест на Серия 8 на BMW: (не)удобството да си звезда!

https://www.24chasa.bg/avto/article/7427309 www.24chasa.bg
СНИМКИ: ГЕОРГИ ЛУКАНОВ

“Тате, тате, наистина всички ни заглеждат с тази кола - дори и жените, и децата”, възкликва 9-годишният ми син, докато опитва да свали щоричката на задната врата на чисто новата “осмица” на BMW. Да, правилно прочетохте - баварците стигнаха и до Серия 8.

Тестовото BMW M850i бих оприличил като един звяр красавец. Звяр заради това, което крие под капака, и красавец заради пропорциите и извивките, които привличат големи и малки. Колкото и да е субективно, смея да твърдя, че това е беемвето с един от най-хубавите дизайни, правено някога.

В автомобили, които струват по четвърт милион лева, трудно можеш да намериш кусури освен цената. Другото удобство или неудобство е като в един истински автомобил звезда. В 8-ата серия на беемве обаче трябва да знаете, че винаги ще бъдете наблюдавани от завистливите очи на другите шофьори и пешеходци. На задните седалки трудно могат да пътуват възрастни, особено на дълги разстояния.

BMW M850i разполага с бруталните 530 бензинови коня и си е за яд, че не може да ги “пришпорите” по някоя германска магистрала, където няма ограничение на скоростта. Карал съм и автомобили с повече конски сили, но при някои от тях мощността е самоцел, а не е подчинена на безупречното пътно поведение. Огромното баварско купе е направено така, че

да предлага

комфорта

на лимузината

седма серия,

а в същото време да е способно да взема завоите като една М2-ка.

Бензиновият V8 двигател с двойно турбо е с работен обем 4395 куб. см. Към 530-те конски сили трябва да прибавим огромен въртящ момент от 750 Нм, достигащ при 1800 оборота и ускорение от място до 100 км/ч за зашеметяващите 3,7 секунди. Умопомрачително! Теглото от два тона на масивната кола е постигнато чрез широко използване на карбонов полимер, олекотена стомана и алуминий.

За спортния нрав на автомобила, който използва технологиите и достойнствата на спортното подразделение на баварците, се грижи директният волан, адаптивното окачване и бързата автоматична трансмисия.

Спортните амортисьори са дело на специалистите от М подразделението на германците и са адаптивни. Задвижването на колелата е 4х4, като при нормално каране водещи са задните колела. Освен това, за да е още по-стабилна на пътя в двете оси на колата са сложени допълнителни серво електромотори, които предотвратяват всякакво клатене или пък занасяне на купето.

Вътре в купето ви посреща изключителен лукс и веднага се набива на очи ръчно изработеният кристален лост за автоматика с диамантен ефект.

Воланът е заимстван от BMW M5 и се допълва от бутони за избор на режим на задвижване. Данните от контролните прибори се показват на дисплей с течни кристали, а неговата конфигурация може да бъде променяна от шофьора. Имаме и превъзходен Head-up дисплей.

Традиционно централният панел за BMW е насочен към водача. Отгоре е разположен 10,25-инчов сензорен дисплей на мултимедийната система iDrive. Той е чувствителен на допир, но за по-голямо удобство при шофиране може да се управлява и с кръглия джойстик на централния тунел, а също така разпознава гласови команди на английски и жестове. Бутоните за управление на аудиосистемата и климатроника са все по-малко. BMW Серия 8 разполага с електрически предни седалки,

направени специално

за този модел,

и кормилна колона с памет на настройките. Спортните кресла са със странични опори и осигуряват отлична позиция на тялото, но в същото време остават меки и удобни. Имат и отопление, а ако си поръчате - вентилация.

Обемът на багажника е внушителните за този вид коли 420 литра, а задната облегалка е разделена в съотношение 50:50, така че двете части могат да се сгъват поотделно или заедно за допълнително увеличаване на вместимостта.

Оборудването на BMW Серия 8 е много богато и включва система за достъп без ключ, пълен електрически пакет, двузонов автоматичен климатик, сензори за светлина и дъжд, аудиосистема с 11 високоговорителя, сателитна навигация, сензори за паркиране, Wi-Fi, Bluetooth връзка и адаптивен круиз контрол със система за автоматично спиране.

Салонът е оборудван с 6 въздушни възглавници, водачът може да разчита на стабилизираща система и система за следене на налягането в гумите. Списъкът с опции включва автопилот за паркиране, достъп до салона от смартфон, камери за кръгов обзор, система за нощно виждане и полуавтономно движение.

Всичко, което трябва да знаете за:

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

Неймар отново откри любовта. И никак не изненадващо отново в лицето на известна дама. Този път в плен на чара му падна красивата Наталия Барулич. Дамата е известна като бившата приятелка на колумбийската музикална звезда Малума. Тя е американски модел, певица и диджей. 27-годишната манекенка е била на кориците на редица известни списания като

Бившият национал на Англия Питър Крауч и съпругата му Аби Кланси едва не загинали по време на романтична разходка с лодка край бреговете на Сардиния. Това разкрива самият той в новата си автобиографична книга. Футболистът и половинката му изпаднали в ужасяваща борба на живот и смърт, за да освободят яхтата и да избегнат разбиването в назъбени

Отказалият се от футбола миналия месец бивш капитан на България Димитър Бербатов се изказа по адрес на анализаторите, които го описваха като муден и мързелив на терена. "Бях артист на терена - заяви той. - В началото не го осъзнавах, но за мен беше важно да правя нещо различно. Ако ме гледаш, със сигурност няма да заспиш или да смениш канала на