Тест на Серия 8 на BMW: (не)удобството да си звезда!

https://www.24chasa.bg/avto/article/7427309 www.24chasa.bg
СНИМКИ: ГЕОРГИ ЛУКАНОВ

“Тате, тате, наистина всички ни заглеждат с тази кола - дори и жените, и децата”, възкликва 9-годишният ми син, докато опитва да свали щоричката на задната врата на чисто новата “осмица” на BMW. Да, правилно прочетохте - баварците стигнаха и до Серия 8.

Тестовото BMW M850i бих оприличил като един звяр красавец. Звяр заради това, което крие под капака, и красавец заради пропорциите и извивките, които привличат големи и малки. Колкото и да е субективно, смея да твърдя, че това е беемвето с един от най-хубавите дизайни, правено някога.

В автомобили, които струват по четвърт милион лева, трудно можеш да намериш кусури освен цената. Другото удобство или неудобство е като в един истински автомобил звезда. В 8-ата серия на беемве обаче трябва да знаете, че винаги ще бъдете наблюдавани от завистливите очи на другите шофьори и пешеходци. На задните седалки трудно могат да пътуват възрастни, особено на дълги разстояния.

BMW M850i разполага с бруталните 530 бензинови коня и си е за яд, че не може да ги “пришпорите” по някоя германска магистрала, където няма ограничение на скоростта. Карал съм и автомобили с повече конски сили, но при някои от тях мощността е самоцел, а не е подчинена на безупречното пътно поведение. Огромното баварско купе е направено така, че

да предлага

комфорта

на лимузината

седма серия,

а в същото време да е способно да взема завоите като една М2-ка.

Бензиновият V8 двигател с двойно турбо е с работен обем 4395 куб. см. Към 530-те конски сили трябва да прибавим огромен въртящ момент от 750 Нм, достигащ при 1800 оборота и ускорение от място до 100 км/ч за зашеметяващите 3,7 секунди. Умопомрачително! Теглото от два тона на масивната кола е постигнато чрез широко използване на карбонов полимер, олекотена стомана и алуминий.

За спортния нрав на автомобила, който използва технологиите и достойнствата на спортното подразделение на баварците, се грижи директният волан, адаптивното окачване и бързата автоматична трансмисия.

Спортните амортисьори са дело на специалистите от М подразделението на германците и са адаптивни. Задвижването на колелата е 4х4, като при нормално каране водещи са задните колела. Освен това, за да е още по-стабилна на пътя в двете оси на колата са сложени допълнителни серво електромотори, които предотвратяват всякакво клатене или пък занасяне на купето.

Вътре в купето ви посреща изключителен лукс и веднага се набива на очи ръчно изработеният кристален лост за автоматика с диамантен ефект.

Воланът е заимстван от BMW M5 и се допълва от бутони за избор на режим на задвижване. Данните от контролните прибори се показват на дисплей с течни кристали, а неговата конфигурация може да бъде променяна от шофьора. Имаме и превъзходен Head-up дисплей.

Традиционно централният панел за BMW е насочен към водача. Отгоре е разположен 10,25-инчов сензорен дисплей на мултимедийната система iDrive. Той е чувствителен на допир, но за по-голямо удобство при шофиране може да се управлява и с кръглия джойстик на централния тунел, а също така разпознава гласови команди на английски и жестове. Бутоните за управление на аудиосистемата и климатроника са все по-малко. BMW Серия 8 разполага с електрически предни седалки,

направени специално

за този модел,

и кормилна колона с памет на настройките. Спортните кресла са със странични опори и осигуряват отлична позиция на тялото, но в същото време остават меки и удобни. Имат и отопление, а ако си поръчате - вентилация.

Обемът на багажника е внушителните за този вид коли 420 литра, а задната облегалка е разделена в съотношение 50:50, така че двете части могат да се сгъват поотделно или заедно за допълнително увеличаване на вместимостта.

Оборудването на BMW Серия 8 е много богато и включва система за достъп без ключ, пълен електрически пакет, двузонов автоматичен климатик, сензори за светлина и дъжд, аудиосистема с 11 високоговорителя, сателитна навигация, сензори за паркиране, Wi-Fi, Bluetooth връзка и адаптивен круиз контрол със система за автоматично спиране.

Салонът е оборудван с 6 въздушни възглавници, водачът може да разчита на стабилизираща система и система за следене на налягането в гумите. Списъкът с опции включва автопилот за паркиране, достъп до салона от смартфон, камери за кръгов обзор, система за нощно виждане и полуавтономно движение.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

Аверът на сина на Йоско Костинбродския - Иван Йосифов, влиза в пандиза, научи "България Днес"! Петко Стоянов-Пендака е спряган като един от тарторите на банда за наркоразпространение и опити за покушения над магистрати заедно с Малък Йоско. Преди броени дни Пендака призна вината си и сключи сделка със спецпрокуратурата да лежи 4 години в панделата.

Световният и олимпийски шампион по вдигане на тежести Гълъбин Боевски изплува от нелегалност, за да даде показания по делото за бардака в столичния хотел "Шератон", научи "България Днес"! Процесът се точи на втора инстанция, след като на първа аверите на Боевски бяха оправдани. Неясно защо спецпрокуратурата нито обвини Боевски за вертепа,

Зрелищна възстановка на въоръжени комити, които слизат от планината, за да обявят свободата на Банско, а банскалии ги посрещат с народно веселие и цветя, беше акцентът на третия фестивален ден на Национален фестивал за народно творчество „Фолкорна магия“. Впечатляващата демонстрация беше дело на самодейците към НЧ „Никола Вапцаров 1894“ и