Колата на папа Франциск се купува за 20 000 лева в София

https://www.24chasa.bg/avto/article/7449719 www.24chasa.bg
Папа Франциск дойде на жълтите павета в центъра на София с Kia Soul на 3-4 години. СНИМКА: РУМЯНА ТОНЕВА

лавата на Римокатолическата църква Франциск дойде на жълтите павета на площад “Батенберг” в София с Kia Soul на 3-4 години, която взависимост от състоянието, пробега и двигателя струва около 20 000 лева на пазара на втора ръка в България. На следващия ден в Раковски папата пък използва на срещата с поклонници специално преработен открит пикап Isuzu D-Maх.

“Народният папа” използва вече веднъж Kia Soul - при посещението си в Република Корея преди 5 години. Тогава Негово Светейшество се возеше на лилав автомобил Kia Soul, като моделът бе изцяло електрически.

Белият Soul, който вози Франциск у нас, е от предишното, второ поколение на модела. Миниванът се оборудва с 1,6- и двулитрови бензинови двигатели с мощност от 132 до 204 к.с., както и с 1,6-литров турбодизел със 136 коня. Електрическата версия със 110 к.с. е популярна у нас и в София вече има много таксита от тази марка с двигател само на ток.

Специалсти коментират, че папата е избрал именно Kia не само заради приемливите цени на моделите на корейската марка, но и заради удобствата и здравината, с които се славят колите, особено които са произведени през последните десетина години.

Номерата на двете папски коли на Kia в Корея и в България бяха еднакви - SCV 1. Съкращението означава Stato della Citta del Vaticano - град и държава Ватикана и поредният номер за регистрация на автомобила.

Папа Франциск е известен с непретенциозния си стил не само в общуването с хората, а и в автомобилните си предпочитания. Докато е кардинал в родната Аржентина,

той ползва градски

транспорт,

а след избирането му за глава на Римокатолическата църква използва Ford Focus или 20-годишен фиат, като така дава пример на последователите си да правят същото.

“Колата е нужна, за да се върши работа. Ако искате луксозен автомобил, само се замислете колко деца умират от глад по света”, казва папа Франциск. И за разлика от предшественика си папа Бенедикт XVI не иска колите му да имат бронирана каросерия или стъкла.

Автомобилните предпочитания на Франциск са в контраст с вкуса към лукса, който проявяват предшествениците му. Покойният Йоан Павел II и Бенедикт XVI се возеха на бронирани всъдеходи Mercedes.

Самият папамобил, т.е. колата за среща на папата с множеството в Раковски, също не бе скъп избор. Това бе силно модифициран бял пикап Isuzu D-Max, оборудван с папски престол и стоянки, на които охранителите стоят прави и готови да защитят с телата си главата на Римокатолическата църква.

Нормален чисто нов пикап D-Max се продава в България на цени от 47 000 лева без ДДС. 1,9-литровият 4-цилиндров турбодизелов двигател на японската машина е с мощност 164 коня под капака и с помощта на теглича без задъхване тегли до 3,5 тона прикачен товар.

През 2017 г. папа Франциск стана притежател на едно от най-модерните ламборгинита в света, след като компанията му дари тунингован Huracan. Колата бе изцяло поръчково изпълнение, боядисана в цветовете на Ватикана - бяло и жълто, а автографът на папата бе изобразен на капака. Под него се криеше V10 двигател с 573 коня и максимална скорост от 320 км/ч.

Папата обаче бързо

продава луксозното

возило и приходите

от него дарява

за подпомагане на връщането в Ирак на християнски бежанци, които бяха принудени да напуснат домовете си заради терористичната организация “Ислямска държава”.

За първи път понятието папамобил се появява преди 110 години. През 1909-а на папа Пий X е подарен от епископа на Ню Йорк първият автомобил - изключително луксозният за времето си Itala 20/30. Папата обаче не е ползвал колата. Църквата много предпазливо приема новия вид транспорт, нерядко наричайки колите дори дяволско изобретение. Освен това Пий X обичал да повтаря: Родил съм се беден, живял съм бедно и искам да умра като бедняк!

Освен това до 1929-а римският папа нямал право да напуска пределите на миниатюрната си държава. Това била причината и следващият папа Бенедикт XV също да игнорира автомобилите.

За сметка на това техният наследник Пий XI (1922-1939) е не само голям фен на колите, но е първият папа, който сам кара автомобилите си. В гаража на Ватикана по негово време вече имало 16 коли от различни италиански марки - Bianchi, Fiat, Isotta Fraschini.

Първата чужда марка, която е пробила сред италианските, е Citroen. От компанията връчили на Пий XI позлатен Citroen C6E Lictoria, като насред салона има папски трон.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

Аверът на сина на Йоско Костинбродския - Иван Йосифов, влиза в пандиза, научи "България Днес"! Петко Стоянов-Пендака е спряган като един от тарторите на банда за наркоразпространение и опити за покушения над магистрати заедно с Малък Йоско. Преди броени дни Пендака призна вината си и сключи сделка със спецпрокуратурата да лежи 4 години в панделата.

Световният и олимпийски шампион по вдигане на тежести Гълъбин Боевски изплува от нелегалност, за да даде показания по делото за бардака в столичния хотел "Шератон", научи "България Днес"! Процесът се точи на втора инстанция, след като на първа аверите на Боевски бяха оправдани. Неясно защо спецпрокуратурата нито обвини Боевски за вертепа,

Зрелищна възстановка на въоръжени комити, които слизат от планината, за да обявят свободата на Банско, а банскалии ги посрещат с народно веселие и цветя, беше акцентът на третия фестивален ден на Национален фестивал за народно творчество „Фолкорна магия“. Впечатляващата демонстрация беше дело на самодейците към НЧ „Никола Вапцаров 1894“ и