Тест на новия Evoque: Огледалце, я кажи!

https://www.24chasa.bg/avto/article/7473864 www.24chasa.bg

Преди 8 години никой не вярваше, че концептуалният кросоувър на Land Rover с футуристични форми ще излезе на пазара след броени месеци с идентичен дизайн като сериен модел - Range Rover Evoque. Луксозният компактен SUV веднага се превърна в модна икона из целия свят, подпомогнат и от рекламното лице Виктория Бекъм. След като направи почти 1 милион продажби и обра повече от 225 международни награди, дойде ред на второто издание на Range Rover Evoque и е логично, че външно промените с предшественика не са драстични. Просто така се харесва.
Огледалце, огледалце от стената, кажи, коя е най-красива на земята? Няма начин да не се сетите за тази приказка за Снежанка още като седнете в автомобила, защото колата разполага с първото в сегмента интелигентно огледало за обратно виждане, което се трансформира в уникален HD видеоекран. Ако видимостта отзад е затруднена от пътници или обемни предмети, водачът просто натиска бутон в долната част на огледалото и данните от камерата показват с висока резолюция какво се случва зад автомобила. Екранът предоставя по-широко 50-градусово зрително поле и отлична видимост при ниска осветеност. Освен това с ръка лесно може да приближавате или отдалечавате образа, а картината е кристална и не се влияе от това дали е мрачно, или вали.


Новият Evoque е и първият в света, оборудван с технологията Ground View, която ефективно превръща предния капак в невидим, като прожектира изображения от камерата върху горния сензорен екран, за да предостави на водача 180-градусов изглед под предната част на автомобила. Това е полезно при трудни маневри по паркиране, за избягване на високите бордюри в града или преодоляване на неравни терени.
Луксът вътре в джипка не се натрапва, а е изчистен по скандинавски. Като висококачествена алтернатива на кожата се предлага технически текстил, използващ рециклирана пластмаса, като вълнена тъкан Kvadrat и велур Miko. Купето е така проектирано, за да бъде едно спокойно и тихо място. Може да се възползвате от технологии като системата Touch Pro Duo с двоен сензорен екран,
седалки с
20-степенно
регулиране
и йонизация
на въздуха
в купето
По-дългото междуосие осигурява допълнително пространство от 20 мм за коленете на пътниците на задните седалки и повече място за съхранение на дребни вещи. По-голямата жабка и централното отделение вече могат да поберат таблети, ръчни чанти и бутилки за вода с големина от литър и половина. Пространството за багаж е с 10% по-голямо (591 литра), като обемът се увеличава до 1383 литра, когато делимите в съотношение 40:20:40 седалки на втория ред са сгънати.


Нормално за марката компактният SUV съчетава проходимост върху всякакви терени и увереност в дъжд или сняг. Освен 4х4 Evoque разполага и с активно задвижване от второ поколение с възможност за изключване на задвижването за увеличена икономичност и адаптивна динамика за оптимален баланс между комфорт и пъргавина. Технологията Terrain Response 2 пък автоматично разпознава повърхността, върху която се движи, и регулира настройката спрямо нея. Evoque вече може да гази във вода с дълбочина до 600 мм.


Evoque е първият Land Rover с функцията интелигентни настройки, която използва алгоритми на изкуствен интелект, за да научи предпочитанията на водача, и действа като иконом на борда. В допълнение към позицията на седалките, музиката и настройките на климатичната система, Evoque може да управлява предпочитанията за масаж и кормилна колона за максимално увеличаване на комфорта.
По тестовото
трасе от София
до Банско
и обратно изпробвахме дизелов вариант със 180 коня (има и със същия двулитров двигател със 150 и 240 к.с.), който действа в синхрон с 9-степенната автоматична скоростна кутия, мощ, ускорение и разход на нафта около 7 км на сто в реални условия. Карахме и бензинова модификация с 250 конски сили (има и с 200 коня), като тук кросоувърът е значително по-мощна, а ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 7,3 секунди. С какъвто и двигател да е снабден новият Evoque, не може да не ви прави впечатление съчетанието между отлично пътно поведение чрез задното окачване тип integral linк, което разделя страничните и надлъжните сили, и по този начин осигурява по-голяма увереност на пътя.

Предното хидравлично окачване Макферсън съдържа хидравлични втулки, което минимизира вибрациите на колелата при висока скорост. Адаптивната динамика пък съчетава интелигентни сензори и амортисьори с променлива твърдост, които следят пътните условия на всеки 100 милисекунди. В Evoque е въведено активно задвижване, което представлява електронна система за векторно разпределение на въртящия момент, която непрекъснато балансира разпределението между предната и задната ос при завиване, за да подобри стабилността на кормилното управление.

Тест на новия Evoque: Огледалце, я кажи!

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

Мнозинството от феновете на "Левски" подкрепят сегашното ръководство на клуба начело с Васил Божков. Това стана ясно след срещата на техни представители с премиера Бойко Борисов и министрите Красен Кралев и Владислав Горанов. Привържениците не бранят корпоративни интереси. Тях ги интересува бъдещето на любимия отбор

Камери са заснели измамницата, представила се за имотната Люба Коева, за да изтегли над половин милион лева от сметката на мъртвата пенсионерка! Това разкриха разследващи пред "България Днес" по повод ареста на имотните измамници, женели се за мъртъвци. Авоарите на Люба включвали около един милион лева, апартамент на столичния бул

Ванга ще помага на играчите на "Левски" да счупят прокобата над тима. Вече 10 години "сините" не са спечелили нито един трофей. За да счупят каръка, играчите на Петър Хубчев решиха да потърсят помощ от пророчицата. Те посетиха храма на Ванга на Рупите в сряда следобед. Футболистите използваха почивния си полуден на лагера в Сандански