Volkswagen Тест: VW T-Cross е най-модерният джобен кросоувър

https://www.24chasa.bg/avto/article/7485299 www.24chasa.bg
СНИМКИ: ГЕОРГИ ЛУКАНОВ

В най-скоро време май ще трябва да спрем да говорим за превозни средства като новия Volkswagen T-Cross за компактен SUV или кросоувър, а да приемем, че модели като него са просто автомобили (вярно, леко повдигнати). Засега обаче моделът трябва да бъде поставен в категорията “джипове” на германския гигант, където T-Cross е най-малкия от петте представителя в гамата на компанията, позиционирайки се под T-Roc. Най-модерният джобен кросоувър на пазара е с около 54 мм по-дълъг от VW Polo, но дава повече пространство както за пътуващите, така и за багаж.


Компактните SUV модели са все повече предпочитани от клиентите затова, че предлагат по-голяма видимост и сигурност на шофьора с по-високата си позиция на седене вътре в купето.
Те на практика
“убиха”
минивановете MPV, които изглеждаха някак по-мудни и скучни. А в коли като новия Volkswagen T-Cross има не само много чар, а и практичност.
T-Cross върши чудесна работа не само в града, но и при дълъг път на семейство с малки деца, особено при късите разстояния в България. Възможността за надлъжно изместване на задната седалка и сгъваемата задна облегалка освобождават до 1281 литра багажно пространство, което също върши работа за хората, които обичат да изпразват гардероба преди пътуване.


T-Cross се сглобява на същата платформа MQB, на която се прави и по-големият T-Roc, но няма да има възможност за задвижване на 4-те колела чрез фирмената система 4Motion. Това обаче не трябва да ви притеснява. Кросоувърът разполага
с клиренс от 16
до 18 сантиметра
в зависимост от гумите и окачването, който ще помогне да се измъкнете без проблем, ако случайно нагазите в някой по-дълбок сняг през зимата или в дълбоки кални коловози.


Тествах T-Cross с еднолитров трицилиндров бензинов двигател с мощност 115 конски сили (колата се предлага и със същия двигател, но с 20 коня по-малко и само с ръчна трансмисия). Този мотор разполага с тяга от 200 Нм в интервала от 2000 до 3500 об/мин и ускорява колата пъргаво. За това се грижи и перфектната 7-степенна роботизирана автоматична трансмисия DSG с два съединителя, която работи отлично и сменя предавките по-бързо от водача.


На пътя, било то на нормално шосе или пък на магистрала, T-Cross ще ви изненада са стабилноста си и прогнозируемото си поведение. Освен това окачваенто е доста по-меко от това, което може да се предполага за този малък клас автомобили. Системата XDS симулира диференциал с ограничено приплъзване, така че да няма недозавиване при влизане в завои. Кормилното управление е по “фолксвагенски” прецизно и информативно, което прави шофирането лесно и приятно. Като опция се предлагат адаптивни амортисьори, които променят начина на возене и остротата на волана, като подобряват стабилността при по-динамично шофиране.


Шумоизолацията е на най-високо ниво и по движение на магистрала не се чуват дразнещи шумове от вятъра, гумите или настилката.
Моделът разполага и
с богата гама от
електронни системи
за асистенция
на водача
Те включват система за наблюдение на зоната пред автомобила Front Assist с функции за разпознаване на пешеходци Pedestrian Monitoring и аварийно спиране в условия на градско движение City Emergency Brake, система за предупреждение при неволно напускане на лентата за движение Lane Assist, асистент при потегляне на наклон Hill Start Assist, проактивна система за защита на пътниците и система за асистенция и предупреждение за опасност в сляпата зона от полезрението на водача при промяна на лентата на движение Blind Spot Detection с вграден асистент за паркиране и маневри в тесни пространства Parking and Manoeuvring Assist. Всичко това е включено в стандартното оборудване, а системата за предупреждение на водача Driver Alert System, адаптивният темпомат ACC Adaptive cruise control и системата за подпомагане на паркирането Park Assist се предлагат като опции.
T-Cross осигурява
високо равнище
на свързаност
с глобалната мрежа Управлението и персонализирането на функциите на борда е лесно и интуитивно. Оптимална връзка и достатъчно енергия за смартфоните в автомобила осигуряват четирите USB порта и системата за безжично индуктивно зареждане.


Приложението Volkswagen Connect изпълнява ролята на личен асистент в автомобила и улеснява много живота в T-Cross. То осигурява връзката на водача с автомобила и при поискване го информира за състоянието на превозното средство, извършените пътувания и стила на шофиране. За да се възползва от изключителните предимства на тази система, водачът се нуждае само от три неща - смартфон, приложението Volkswagen Connect (което може да се изтегли безплатно от App Store или Google Play) и T-Cross, който се доставя със стандартно инсталиран Volkswagen Connect DataPlug.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

Синът на покойния израелски президент и Нобелов лауреат за мир Шимон Перес Хеми представи книгата му "Няма място за малки мечти" в Националната библиотека в София. Хеми дойде в България специално за представянето на световния бестселър на баща си, който се издава на български от КК "Труд". "Баща ми казваше на всички деца да не слушат родителите и

Богаташко рали в центъра на София събра очите на минувачи, видя "България Днес". Братя Диневи с техните охранители, бившият заместник-външен министър Милен Керемедчиев с фамозния "Астън Мартин" и Крум Дончев с "Порше" бяха сред участниците в зрелищната надпревара, в която не липсваха и знойни моделки по секси облекло.

Не са много хората, които могат да познаят Васил Иванов-Лучано. Небезизвестният бивш министър на спорта видимо се е посъстарил и прегърбил, видя "България Днес". Макар и елегантно облечен и с кърпичка в джоба на сакото, някогашният министър не прилича на себе си. На 8 юни Лучано чукна 55 години.