Най-мощното Ferrari е хибрид!

https://www.24chasa.bg/avto/article/7501130 www.24chasa.bg

Ferrari не издържа на еконатиска и представи първия си Plug-in хибриден модел, който се оказва, че ще е и най-мощният в историята на легендарната марка. SF90 Stradale вдига максималните 340 км/ч - с 10 км/ч по-малко от LaFerrari, но хибридното возило разполага с последно поколение трансмисия и окачване, което му позволява да изпреварва LaFerrari при “надбягване” на писта. Екологичният модел не е бърз само на дълги прави. На фирмената писта “Фиорано” в Маранело SF90 Stradale е изминал една обиколка за 79 секунди, като по този начин се изравнява с времето на LaFerrari.
Екологичният SF90 Sradale е оборудван с 4-литров V8 бензинов двигател със 780 коня и с три електрически мотора.
4-те агрегата общо
произвеждат
невероятните
1000 конски сили Инженерите не само са измислили нова хибридна система, но са и актуализирали 4-литровия V8 biturbo двигател от 3902 куб. см на 3990 кубика. Така осемцилиндровият бензинов агрегат може да достигне максималните 780 коня при 7500 об/мин и въртящ момент 800 Нм при 6000 об/мин. V8 си партнира отлично с осемстепенна скоростна кутия с двоен съединител.


На предния мост е разположена системата Rac-e, която се състои от два електрически двигателя, които работят независимо на предните колела. Наличието на два електромотора на предната ос позволява колелата на автомобила да забавят движението си с различна скорост при навлизане в завои.
Италианците наричат тази система за управление на векторната тяга RAC-e (Regolatore Assetto Curva Elettrico).
Има и още един електрически мотор отзад, известен като MGUK (моторна генераторна единица - Kinetic). Трите електрически двигателя развиват общо 220 к.с. и така общата мощ на ферарито става 1000 к.с. при избор на режим Qualify на eManettino, проектиран за изстискване на максималната тяга.


При него хиперколата ускорява от място до 100 км/ч за 2,5 секунди, а до 200 км/ч за 6,7 сек. За спирането от 100 км/ч до пълен покой на колата са необходими под 29,5 метра.
Благодарение на 7,9-киловат часовата акумулаторна батерия, е възможно хибридното Ферари да мине до 25 км само на ток, достигайки максимална скорост от 135 км/ч, без да се налага да включвате бензиновия двигател V8.
Дизайнът на модела
SF90 е радикален,
преоткривайки някои аеродинамични закони. Предната част на шасито е с 15 мм по-високо спрямо средната част. Това позволява преминаването на по-голям въздушен поток през генератора, който оптимизира въздушното обтичане на купето.
Целият аеродинамичен пакет генерира 390 кг притискаща сила при 250 км/ч. Ferrari казва, че тази цифра е “ново мерило на ефикасност при суперспортните серийни автомобили”.


Вътре моделът впечатлява с 16-инчовия HD екран, силно развит Head-up дисплей и вдъхновен от Формула 1 кокпит. Върху волана има четири контролера, чрез които се регулират режимите на задвижване eDrive, Hybrid, Performance и Qualify.
При еDrivе двигателят
с вътрешно горене
e изключeн и
paбoтят caмo
eлeктpoмоторите
При Нуbrid paбoтят и чeтиpитe двигaтeля, a бензиновият мотор пepиoдичнo ce изключвa зa пo-икoнoмичнo пpидвижвaнe.
В режим Реrfоrmаnсе двигателят с вътрешно горене paбoти пpeз цялoтo вpeмe, кaтo зapeждa бaтepиитe, кoгaтo мoщнocттa нe ce изпoлзвa изцялo.
При Quаlifу вcички агрегати paбoтят c мaкcимaлнa мoщнocт и тук колата е максимално бърза.


За първи път в историята на Ferrari компанията ще предлата своя кола с избор между две основни версии - SF90 Stradale и SF90 Stadale Assetto Fiorano, като втората идва с предимство по отношение на оптимизирането на теглото с 30 килограма, окачването и употребата на спортни гуми.
Сред особеностите на Assetto Fiorano е и карбонов спойлер, който увеличава притискателната сила с 390 кг при скорост от 250 км/ч. За тази версия са направени и специални състезателни гуми Michelin Pilot Sport Cup2. Техният профил позволява увеличение на сцеплението и подобряване на управляемостта на суха писта.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

Ексхумация на тялото на легендарния банков обирждия Джон Дилинджър ще бъде направена през септември. Трупът му ще бъде изровен, за да се установи неговата самоличност. Гангстерът е направен на решето през 1934 г., след като влюбената в него българка Анна Акълиева го предава. До ден днешен се носят легенди за истината около смъртта му.

3-годишната Евелин с тежка инфекция и изгаряния Тежка инфекция и изгаряния получава дете след ухапване от комар в Червен бряг, научи "България Днес"! Част от кожата на лявата ръка на малката Евелин почти липсва. Майката на 3-годишното момиченце обвинява лекарите в Червен бряг в некомпетентност. Историята е от началото на месеца.

Сертификатът на Цончо Родев се пази в музея КОЯ Е ТЯ Д-р Мариана Кръстева е родена през 1963 г. Завършва история в Софийския университет. Започва работа във Военноморския музей във Варна през 1994 г., като през 2007 г. става негов директор. В началото на август се навършиха 60 години от началото на подводната археология в България.