От Bentley Motors са готови с най-модерния в света луксозен спортен седан от типа Grand Touring - изцяло новия Bentley Flying Spur. Конкурентът на коли като S-класа и седма серия обичайно съчетава лукс от друго измерение и модерни технологии.
Проектиран, конструиран и ръчно изработен в Дома на “Бентли” в английския град Крю, моделът е с претенции да е най-добрият суперлуксозен спортен седан, създаван някога.
Започваме с ръчно изработеното купе на Bentley Flying Spur. Стилният интериор разполага с огромни кресла с избор от 15 цвята. Луксозният хоризонтален фурнир се простира през цялото арматурно табло и вратите, за да подчертае широчината на кабината. Плаващата централна конзола разполага с 12,3-инчов HD сензорен екран и нови фирмени централни вентилационни отвори на предната и задната част, както и с индуктивно безжично зареждане и два USB гнезда за мобилни телефони.
Автомобилът разполага и с уникален Bentley Rotating Display. Когато бутонът за стартиране на двигателя е натиснат, секцията на фурнира в средата на арматурното табло се завърта, за да разкрие 12,3-инчов сензорен екран, показващ три персонализирани цифрови части. Едната страна на дисплея разкрива три елегантни аналогови циферблата, показващи външна температура, компас и хронометър. Традиционните кръгли вентилационни канали са заменени в центъра на арматурното табло с нови детайли,
между които се
намира часовникът
на “Бентли”
Фините бронзови детайли около часовника и превключвателите придават още лукс.
Триизмерните вложки от кожа на вратите с диамантени вата се използват за първи път в сериен автомобил и са вдъхновени от концепта Bentley EXP 10 Speed 6.
Колата може да се поръча и със специален дървен фурнир, направен от орех Crown Cut. Наред с популярните опции Dark Fiddleback и Piano Black се предлагат още пет допълнителни фурнира.
Изцяло новите седалки на Flying Spur имат увеличена функционалност, включително отопление, вентилация, мултирежим за масаж, регулируеми подложки и горен наклон. Задните кресла осигуряват луксозна бизнес среда и са със сгъваем централен подлакътник.
Bentley Flying Spur е задвижван от модернизиран W12 бензинов двигател с два турбокомпресора, разработен и ръчно изработен в Крю. Най-модерният 12-цилиндров мотор в света е в уникалната конфигурация W, което означава, че е значително по-къс от еквивалентен V12 агрегат. Моторът разполага с максимална мощност 626 к.с. и 900 Нм въртящ момент, ускорявайки колата от място до 100 км/ч за 3,8 секунди. Максималната скорост е 333 км/ч.
Flying Spur използва същата 8-степенна трансмисия ZF с двоен съединител като Continental GT за плавно и прецизно ускорение, по-бързо превключване на предавките и подобрена икономия на гориво. По-бързото превключване на скоростите се постига чрез предварително избиране на следващата предавка и съкращаване на прекъсването на въртящия момент към колелата. Максималната скорост се достига на шеста предавка, като седма и осма се използват за икономично каране.
Предишното поколение Flying Spur използва постоянна програма за задвижване на всички колела с фиксирана мощност 60:40, разделена на задните/предните оси. Новият модел разполага със система, която осигурява задвижване на задния мост. В зависимост от пътните условия и приплъзването на колелата тя автоматично изпраща задвижването към предните гуми. Така този модел бентли
за първи път
разполага с активна
система за
задвижване
на всички колела Ефектът на недозавиване, наблюдаван при фиксираното стандартно задвижване на всички колела, на практика се елиминира, което прави автомобила по-балансиран.
Разпределението на въртящия момент варира в зависимост от избрания режим на каране. В режимите Comfort и Bentley компютърът изпраща до 480 Нм въртящ момент на предния мост, за да се осигурят по-добро сцепление и по-лесно управление. В режим Sport системата ограничава наличния въртящ момент до предния мост до 280 Нм, поддържайки по-високо ниво на въртящ момент отзад за по-динамично каране.
Електронното кормилно управление на всички колела е изцяло нова технология, която подобрява стабилността при движение по магистралата, както и маневреността в тесни градски улички. При маневри с ниска скорост задните колела започват да се движат в противоположна на предните колела посока. Това води до намаляване на радиуса на завиване и значително улеснява паркирането.
При движение с висока скорост задните колела завиват в същата посока като предните, като това повишава стабилността при изпреварвания и рязко сменяне на лентата на движение. Това модерно електронно управление на всички колела означава, че колата не допуска компромис между доверието при каране с висока скорост и удобството при нормална.
Третото поколение Bentley Flying Spur
използва трикамерни
въздушни пружини,
които съдържат 60 процента повече въздушен обем в сравнение с предишния модел. Това позволява по-голям обхват от спортни нива на твърдост на пружината до луксозна мекота в зависимост от това кой режим е избрал водачът. Новият автомобил разполага с CDC (Continuous Damping Control), който позволява непрекъснато регулиране на амортисьорите. За целта 4 сензора измерват постоянно височината между купето и пътя. Системата Bentley Dynamic Ride пък е проектирана да подобри както управлението, така и комфорта при шофиране. 48-волтова система управлява електронно задвижващо устройство, което регулира стабилизиращата щанга, променяйки твърдостта й, за да се справи със страничните центробежни сили.
Bentley Flying Spur има най-големите железни спирачки в света, като при Continental GT, с 420 мм предни дискове.