Новото Mini Clubman отбелязва премиера на българския пазар, малко преди официалното му въвеждане на пазара от 1 юли. Представеният в Университетска ботаническа градина в София модел бе най-мощната модификация John Cooper Works, при която новия четирицилиндров турбодвигател с мощност 306 к.с. осигурява ненадмината динамика в премиум компактния сегмент. С този агрегат колата ускорява от място до 100 км/ч за 4,9 сек.
Върховият модел на семейството ще бъде оборудван серийно със задвижването на четирите колела ALL4. Като алтернатива на типичното за Mini предно задвижване системата ALL4 се предлага опционално за двата най-мощни варианта на модела Cooper S и Cooper SD. С бързото си и прецизно управление тя винаги осигурява ситуативно разпределение на мощността между предните и задните колела. За One Clubman, Cooper Clubman, Cooper S Clubman и One D Clubman като опция вместо серийната шестстепенна скоростна кутия се предлага седемстепенна трансмисия Steptronic с два съединителя. По желание за Cooper S Clubman се предлага седемстепенна трансмисия Steptronic Sport, която се отличава с особено бързо превключване. Като опция Cooper D Clubman може да бъде оборудвано с осемстепенна трансмисия Steptronic.
При въвеждането на пазара на новото MINI Clubman то ще се предлага в осем варианти на модела. Бензиновите с мощност на двигателя между 102 и 192 коня, а дизеловите от 116 до 190 к.с.
Дизайнът на каросерията на новото Mini Clubman е стилен, индивидуален и ексклузивен. Неподражаемите му пропорции са резултат на типичната за Mini спортно и стегнато моделирана каросерия, динамично издължената линия на покрива и вертикалната задна част. В допълнение към това двете странично отварящи се Split Doors отзад му осигуряват уникалния с компактния сегмент статус на автомобил с 6 врати с великолепна гъвкавост благодарение на багажника, който в зависимост от нуждите може да увеличава от 360 до 1250 литра.
Серийните халогенни фарове вече са с рефлектор с увеличен размер и характерна черна бленда. Дневните светлини са интегрирани в габаритните светлини в долната част на предната броня. Опционалните LED фарове също са с нов дизайн. Модифицираното оформление включва LED модулите за късите и дългите светлини, които са с по-висока яркост, както и черната бленда. Белият светлинен пръстен около фаровете служи както като дневни светлини, така и като мигач.
Като нова опция Адаптивните LED фарове се предлагат с Matrix функция за дългите светлини. Те предлагат подобна на инкрустация функция на светлините за завой и автоматично адаптират яркостта си към ситуацията на пътя. При движение в града, както и при влошена от метеорологичните условия видимост страничната област на пътното платно се осветява по-интензивно от светлините за завой с намалена яркост. При шофиране по магистрала обсегът на късите светлини може да бъде увеличен.
Clubman вече серийно е оборудвано с LED задни светлини. Оградените от хромирана рамка светлини са интегрирани в крилете на Split Doors. В комбинация с опционалните LED фарове респективно Адаптивни LED фарове хоризонтално насочените задни светлини са с нов дизайн, който подчертава британския произход на марката. Графичната структура на техните източници на светлина е в абстрактен Union Jack дизайн. С характерните си линии мотивът на британския флаг е неподражаем знак както през деня, така и през нощта. В оформените по нов начин задни светлини е интегрирана и спирачната светлина.