И Ford Puma стана кросоувър

https://www.24chasa.bg/avto/article/7529228 www.24chasa.bg

Легендарният модел от близкото минало Ford Puma възкръсна в модерен кросоувър. Puma се присъединява към разширяващата се гама SUV автомобили и кросоувъри, вдъхновени от SUV автомобили, на Ford в Европа, включваща Fiesta Active, Focus Active, EcoSport, Kuga, Edge и изцяло новия Explorer Plug-In Hybrid. SUV моделите вече представляват над един на всеки пет продадени автомобила Ford в Европа, а продажбите са се увеличили с над 19% през 2018 г.

Puma ще бъде пусната в продажба в края на годината и ще се произвежда в завода на Ford в Крайова, Румъния, след инвестиция от почти 1,5 милиарда евро от 2008 г.

Puma предоставя обем на багажника от 456 литра. Функционалният багажник може удобно да побере кутия, дълга 112 см, широка 97 см и висока 43 см при сгънати седалки на втория ред.

Регулируемият под на багажника е със структура на пчелна пита, вдъхновена от хексагоналните клетки, използвани в конструкцията на високоякостните компоненти за реактивни самолети и суперавтомобили с цел издръжливост и здравина.

Товаренето на Puma е още по-лесно с първата в сегмента технология на Ford за хендсфри задна врата. Системата осигурява достъп до багажника, дори когато ръцете ви са заети с покупки, деца или спортна екипировка, с просто движение с крак под задната броня.

Задната врата на Puma съдържа и иновативно решение за интегрирана кора на багажника – разрешавайки предизвикателството какво да се прави с кората при товарене, разтоварване и пренасяне на обемисти предмети. Монтираната към задната врата кора на багажника се движи в унисон с нея и премахва необходимостта за странично придържане, осигурявайки безпрепятствен достъп до задната товарна зона. Гъвкавата кора на багажника лесно се намества около обемистите предмети.

Клиентите на новата Puma ще бъдат сред първите, които ще се възползват от усъвършенстваната мека хибридна архитектура на Ford - адаптирана, за да подобрява икономията на гориво, като същевременно допълва философията на Ford за "забавление при шофиране" с по-мощна и отзивчива динамика.

Технологията EcoBoost Hybrid подобрява 1,0-литровия EcoBoost бензинов двигател на Ford със задвижван с ремък, интегриран стартер/генератор (BISG) с мощност 11,5 квт. Замествайки стандартния алтернатор, BISG осигурява възстановяване и съхранение на енергията, която обикновено се губи при спиране и движение по инерция, за зареждане на 48-волтова литиево-йонна батерия с въздушно охлаждане.

BISG действа и като мотор, като плавно се интегрира с 3-цилиндровия двигател с намалено триене и използва съхранената енергия, за да осигурява допълнителен въртящ момент при нормално шофиране и ускорение, както и да управлява електрическите помощни системи на автомобила.

Предлагана във варианти 125 к.с. и 155 к.с., интелигентната, себерегулираща се мека хибридна система непрекъснато следи как се използва автомобилът, за да определи кога и колко интензивно да зарежда батерията с цел оптимална полза и кога да използва съхранения в батерията заряд, прилагайки една от двете стратегии:

Замяна на въртящия момент, която разгръща функционалността на електрическия мотор на BISG, за да осигури до 50 Нм въртящ момент - намалявайки количеството работа, изисквано от бензиновия двигател за подобрение на икономията на гориво до 9%, въз основа на анализа по WLTP. Замяната на въртящия момент допринася за CO2 емисии от 124 г/км и разход на гориво от 5,4 л/100 км за варианта със 125 к.с., и CO2 емисии от 127 г/км и разход на гориво от 5,46 л/100 км за варианта със 155 к.с.

Добавяне на въртящ момент, което разгръща функционалността на електрическия мотор на BISG, за да увеличи общия въртящ момент от силовия агрегат с до 20 Нм над нивото на бензиновия двигател, работещ самостоятелно при пълно натоварване – и да предостави до 50% повече въртящ момент при по-ниските обороти на двигателя – за оптимизирана динамика

Допълнителният електрически въртящ момент спомага за осигуряване на по-ефектна, по-отзивчива динамика, с до 50% повече въртящ момент, наличен при по-ниските обороти на двигателя, за по-гъвкаво и свързано усещане при шофиране. BISG позволява също на инженерите на Ford да намалят степента на компресия на 1,0-литровия EcoBoost двигател и да добавят по-голям турбокомпресор за повече мощност, като смекчават турбо закъснението, използвайки добавяне на въртящ момент, който също върти двигателя по-бързо, за да се поддържа усилващата реакция на турбокомпресора.

В състояние да рестартира двигателя за около 300 милисекунди – почти колкото мигване на окото – BISG позволява също на технологията Auto Start-Stop на EcoBoost Hybrid да работи в по-широк диапазон за още повече икономии на гориво, включително при спиране по инерция при скорости под 15 км/ч или дори когато автомобилът е на предавка с натиснат педал на съединителя.

Допълнително клиентите могат да избират от модерната гама Ford EcoBoost бензинови и Ford EcoBlue дизелови двигатели, поддържани от стандартна система Auto Start-Stop за още по-намалени разходи за поддръжка и плавно превключваща 6-степенна механична трансмисия.

1,0-литровият EcoBoost двигател със 125 к.с. на Puma допринася за CO2 емисии от 131 г/км и разход на гориво от 5,8 л/100 км. Опция за дизелов силов агрегат и 7-степенна автоматична трансмисия с двоен съединител ще се присъединят към гамата след лансирането.

1,0-литровите EcoBoost и EcoBoost с хибридно задвижване на Пума съдържат първата в бранша система на Ford за дезактивиране на един от цилиндрите на 3-цилиндровия двигател, която може автоматично да го спре, когато не е необходима пълна мощност, например при шофиране по инерция или при движение с постоянна скорост. Системата може автоматично да спре или включи един цилиндър за 14 милисекунди.

Puma използва 12 ултразвукови сензора, три радара и две камери, разположени по автомобила, за да предоставя набор от Ford Co-Pilot360 технологии, които подобряват защитата, шофирането и паркирането и са предназначени да направят шофирането по-комфортно, по-малко натоварващо и по-безопасно.

Функцията Stop & Go позволява на Адаптивния круиз контрол да спре автомобила напълно в натоварен трафик, като използва до 50% от цялата спирачна сила и автоматично да потегли, ако продължителността на спирането е по-малка от 3 секунди. При спиране за повече от 3 секунди, водачът може да натисне бутон на волана или леко да натисне педала на газта, за да потегли.

Новата функционалност Информация за локална опасност – благодарение на бордовия модем FordPass Connect – може да информира водача за опасна ситуация по пътя напред, дори ако инцидентът не е видим поради завой на пътя или други автомобили.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

Аверът на сина на Йоско Костинбродския - Иван Йосифов, влиза в пандиза, научи "България Днес"! Петко Стоянов-Пендака е спряган като един от тарторите на банда за наркоразпространение и опити за покушения над магистрати заедно с Малък Йоско. Преди броени дни Пендака призна вината си и сключи сделка със спецпрокуратурата да лежи 4 години в панделата.

Световният и олимпийски шампион по вдигане на тежести Гълъбин Боевски изплува от нелегалност, за да даде показания по делото за бардака в столичния хотел "Шератон", научи "България Днес"! Процесът се точи на втора инстанция, след като на първа аверите на Боевски бяха оправдани. Неясно защо спецпрокуратурата нито обвини Боевски за вертепа,

Зрелищна възстановка на въоръжени комити, които слизат от планината, за да обявят свободата на Банско, а банскалии ги посрещат с народно веселие и цветя, беше акцентът на третия фестивален ден на Национален фестивал за народно творчество „Фолкорна магия“. Впечатляващата демонстрация беше дело на самодейците към НЧ „Никола Вапцаров 1894“ и