ugeot представи новото поколение на малкия градски SUV - 2008. Това е и първият кросоувър на френската марка, който ще се предлага с изцяло електрическо задвижване. Освен на ток 2008 ще е с нормалното бензиново и дизелово задвижване.
Базиран на новата модулна платформа CMP, новият 2008 предлага селектор за режима на шофиране според нуждите или състоянието на пътя: Eco, Normal и Sport. За още по-далечни пътувания опционалният Grip Control е свързан с функцията помощ при движение по наклон (HADC), за да контролира автомобила и неговата траектория по стръмни склонове.
Със 100% електрическо задвижване водачът ще се наслади на пълната тишина без вибрации в купето.
Електромоторът
е с мощност 136 коня
и най-важното - незабавно постигане на въртящ момент от 260 Нм. Батерията с висок капацитет от 50 квтч осигурява пробег до 310 км съгласно новия стандарт WLTP. Тази батерия има гаранция 8 години или 160 000 км за 70% от своя заряден капацитет.
В съответствие с най-новите стандарти Euro 6, двигателите с вътрешно горене са оборудвани с най-новите технологични постижения на Peugeot и всички са оборудвани със система Stop&Start и филтър за твърди частици. За още по-голям комфорт при шофиране някои от тези агрегати могат да бъдат свързани с най-новата 8-степенна автоматична скоростна кутия. Бензиновите са структурирани около 3-цилиндровия, 1,2-литров двигател и придържане към стандарта Euro 6d. Te са с мощност от 100 до 155 к.с., а дизеловите от 102 до 130 к.с.
Свободното пространство при задните седалки (нов рекорд за новата CMP платформа) дава повече простор в новия 2008. Дължината от 4,30 м и междуосието от 2,60 м му дават удобен обем на багажника от 434 л без значение от двигателя, включително при 100-процентовата електрическа версия. Модулността е осигурена от пода с две позиции, който осигурява практически равна основа, когато се сгъне задната седалка.
Впечатляващият
Peugeot i-Cockpit
продължава да се базира на същите основни принципи и предлага безупречна ергономичност за събуждане на всички сетива - компактен волан за по-добро управление, голям HD сензорен екран и сега иновативно 3D бордно табло на нивото на очите. Информацията е позиционирана в полезрението на водача. Според версията инструменталният клъстер на i-Cockpit 3D я прожектира като холограма. Индикациите са динамични и анимирани: те се приближават към очите в зависимост от степента на значение или спешност и така увеличават реактивността с около половин секунда. Сензорният екран може да бъде 10 инча според версията и се контролира чрез сензорни бутони, разположени до лостчетата за превключване.
Oборудването и системите в помощ на водача
са заимствани
от по-луксозни
сегменти
Колата предлага пакет Drive Assist, който прокарва пътя към полуавтономното шофиране. Той комбинира системата за предотвратяване на напускането на лентата, свързана с позициониране в лентата, което прави възможно да изберете своята позиция на пътното платно, и адаптивен автопилот с функция Stop&Go с автоматичната скоростна кутия EAT8. В пакета има още помощ при паркиране Park Assist, която автоматично управлява волана при влизане и излизане от паркомясто, само с 60 см разстояние между паркираните автомобили.
Най-новото поколение автоматично аварийно спиране, което също отчита пешеходци и колоездачи през деня и нощта, работи при скорости от 5 км/ч до 140 км/ч). Пежото разполага и с автоматично включване на дълги светлини за още по-голяма сигурност при каране през нощта, а функцията за разширено разпознаване на пътните знаци (еднопосочна улица, стоп) е с препоръки за ограничение на скоростта. Колата има още следене на мъртвата зона и електрическа паркинг спирачка.
Peugeot 2008 ще бъде лансиран в края на 2019 година. Производството ще се осъществява във Виго за Европа и Ухан за Китай.