Тест на Volkswagen T-Roc: Повече от Golf

https://www.24chasa.bg/avto/article/7548021 www.24chasa.bg
СНИМКИ: ГЕОРГИ ЛУКАНОВ

Хилядите почитатели на Volkswagen Golf може и да ме освиркат, но твърдя, че кросоувър вариантът на един от най-популярните и продавани модели в света - T-Roc, може да даде повече от класическия вариант. Тук не говорим за пътно поведение при по-бързичко каране по изпъстрен със завои път, а за нормални условия на пътуване, с които се сблъскваме всекидневно.

Малката джипка на германската компания T-Roc предлага пълноценно задвижване на 4-те колела и наистина може да се използва и за офроуд,

и за движение извън

асфалта заради

по-големия

си клиренс

Освен това Volkswagen T-Roc изглежда далеч по-модерно и свежо от вече “позастарелия” Golf. Пътният просвет на кросоувъра е 18 см, а при вариантите с 4х4 задвижване (какъвто и тествах) задните гуми се задвижват от многодисковата муфа. По този начин получавате един приличен комфорт на пътуване както в града, така и извън него.

Също така Volkswagen T-Roc съчетава голяма широчина и сравнително малка височина. По този начин колата има и по-нисък център на тежестта спрямо други т. нар. SUV модели, което също допринася за по-динамично поведение на пътя.

Спортното окачване в T-Roc Sport Line предлага още по-добра управляемост при движение с по-висока скорост. Тя се отличава

с подчертано

стегната настройка

на амортисьорите, пружините и напречните стабилизатори.

Прогресивното управление в T-Roc Sport Line носи и повече комфорт във всекидневието при каране и в града. С негова помощ необходимата сила за въртене на волана при паркиране се намалява значително, като същевременно се постига по-директно поведение по участъци със завои.

При модификациите на T-Roc в комбинация със задвижване на 4-те колела 4MOTION шофьорът може да избира между различни режими на работа в зависимост от моментните условия - Snow, Offroad и Offroad Individual. Системата се управлява лесно с помощта на върящ и натискащ се регулатор, разположен до лоста за смяна на предавките. В допълнителния Onroad модул може да избирате между още режими, като например икономичния Eco или динамичния Sport.

Фирмената система 4MOTION Active Control работи във взаимодействие с асистентите за потегляне и спускане по наклон, с електронната стабилизираща програма и с електронния блокаж на диференциала. Чрез избрания профил се променят параметри като например дозирането на газта, алгоритъма на превключване на трансмисията, работата на моторната спирачка и системата за подпомагане потеглянето по наклон. По този начин човекът зад волана е спокоен в своите и способностите на автомобила в сняг или кал.

Тестовият автомобил бе снабден

с модерен двулитров

турбодизелов

двигател с мощност

150 конски сили,

4х4 и 7-степенна автоматична DSG трансмисия. Този вариант най-добре представя възможностите на кросоувъра. С него колата хем е мощна, а от друга страна и икономична (реален разход между 6,5 и 7,5 литра нафта на 100 км пробег), хем е проходима. Дизеловият агрегат работи забележително тихо и благодарение на солидния си въртящ момент (340 Нм) е много подходящ за динамично шофиране.

T-Roc може да бъде поръчан с новата генерация на Active Info Display (напълно дигитализирани контролни прибори). От най-ново поколение са и инфотейнмънт системите със сензорен екран с диагонал до 8 инча.

В кросоувъра водачът и спътниците му седят приятно високо. Отпред височината на седене спрямо пътната настилка възлиза на минимум 572 мм, а отзад - на 618 мм. При наличието на всички пет седящи места в автомобила товарният обем до ръба на задните седалки възлиза на 445 литра - едно от най-добрите постижения в сегмента. Задната седалка може да се сгъва при разделяне в съотношение 60/40 и при изпълнението на тази процедура

се постига товарен

обем 1290 литра

С T-Roc паркирането се превръща в детска игра чрез спирачната функция на асистента при паркиране. При шофиране на заден ход със скорост до 10 км/ч системата е в състояние автоматично да спре автомобила при наличие на опасност. С помощта на натискането на бутон може да активирате тази функция и когато карате напред. При наличие на препятствие пред автомобила системата отново може да спре автоматично в случай, че не реагирате своевременно на предупрежденията.

Колата разполага и с джаджата, която може да спаси човешки живот - Front Assist. Системата е с възможност за аварийно спиране в градски условия и функция за разпознаване на пешеходци. Front Assist отправя акустични и визуални предупреждения към водача и се подготвя за аварийно спиране. В случай че критичната ситуация продължи да се задълбочава, системата автоматично предизвиква спирачен импулс, който значително редуцира скоростта при евентуален инцидент.

Тест на Volkswagen T-Roc: Повече от Golf

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

Той може да е озвучавал най-известния скъперник на света - Ебенизър Скрудж, но не пести пари да празнува щедро с приятели рождения си ден. С тези мисли как да прекара празника си навръх 3 март топпапараците на "България Днес" изловиха театралната звезда Георги Новаков. Дългогодишният глас зад кадър се разхождаше умислен по улиците и умуваше как да

Моделката Зоуи Кристофали определено има слабост към футболистите. Преди около десет дни тя бе спипана на романтичен обяд със звездата на "Милан" Тео Ернандес. Но явно всичко между тях е било само флирт. Няма как иначе да си обясним факта, че в момента татуираната моделка почива с друг футболист. Тя се радва на компанията на Ибрахима Мбайе от

Със своя колежка и приятелка пие кафе на припек артистът Ивайло Захариев, видя "България днес". Според източници на вестника русата красавица се казва Русана Кателиева и е организатор и продуцент на редица родни сериали. Вероятно срещата между двамата е за работни ангажименти. За да обсъдят проектите си, те седнаха в заведение на бул