Хилядите почитатели на Volkswagen Golf може и да ме освиркат, но твърдя, че кросоувър вариантът на един от най-популярните и продавани модели в света - T-Roc, може да даде повече от класическия вариант. Тук не говорим за пътно поведение при по-бързичко каране по изпъстрен със завои път, а за нормални условия на пътуване, с които се сблъскваме всекидневно.
Малката джипка на германската компания T-Roc предлага пълноценно задвижване на 4-те колела и наистина може да се използва и за офроуд,
и за движение извън
асфалта заради
по-големия
си клиренс
Освен това Volkswagen T-Roc изглежда далеч по-модерно и свежо от вече “позастарелия” Golf. Пътният просвет на кросоувъра е 18 см, а при вариантите с 4х4 задвижване (какъвто и тествах) задните гуми се задвижват от многодисковата муфа. По този начин получавате един приличен комфорт на пътуване както в града, така и извън него.
Също така Volkswagen T-Roc съчетава голяма широчина и сравнително малка височина. По този начин колата има и по-нисък център на тежестта спрямо други т. нар. SUV модели, което също допринася за по-динамично поведение на пътя.
Спортното окачване в T-Roc Sport Line предлага още по-добра управляемост при движение с по-висока скорост. Тя се отличава
с подчертано
стегната настройка
на амортисьорите, пружините и напречните стабилизатори.
Прогресивното управление в T-Roc Sport Line носи и повече комфорт във всекидневието при каране и в града. С негова помощ необходимата сила за въртене на волана при паркиране се намалява значително, като същевременно се постига по-директно поведение по участъци със завои.
При модификациите на T-Roc в комбинация със задвижване на 4-те колела 4MOTION шофьорът може да избира между различни режими на работа в зависимост от моментните условия - Snow, Offroad и Offroad Individual. Системата се управлява лесно с помощта на върящ и натискащ се регулатор, разположен до лоста за смяна на предавките. В допълнителния Onroad модул може да избирате между още режими, като например икономичния Eco или динамичния Sport.
Фирмената система 4MOTION Active Control работи във взаимодействие с асистентите за потегляне и спускане по наклон, с електронната стабилизираща програма и с електронния блокаж на диференциала. Чрез избрания профил се променят параметри като например дозирането на газта, алгоритъма на превключване на трансмисията, работата на моторната спирачка и системата за подпомагане потеглянето по наклон. По този начин човекът зад волана е спокоен в своите и способностите на автомобила в сняг или кал.
Тестовият автомобил бе снабден
с модерен двулитров
турбодизелов
двигател с мощност
150 конски сили,
4х4 и 7-степенна автоматична DSG трансмисия. Този вариант най-добре представя възможностите на кросоувъра. С него колата хем е мощна, а от друга страна и икономична (реален разход между 6,5 и 7,5 литра нафта на 100 км пробег), хем е проходима. Дизеловият агрегат работи забележително тихо и благодарение на солидния си въртящ момент (340 Нм) е много подходящ за динамично шофиране.
T-Roc може да бъде поръчан с новата генерация на Active Info Display (напълно дигитализирани контролни прибори). От най-ново поколение са и инфотейнмънт системите със сензорен екран с диагонал до 8 инча.
В кросоувъра водачът и спътниците му седят приятно високо. Отпред височината на седене спрямо пътната настилка възлиза на минимум 572 мм, а отзад - на 618 мм. При наличието на всички пет седящи места в автомобила товарният обем до ръба на задните седалки възлиза на 445 литра - едно от най-добрите постижения в сегмента. Задната седалка може да се сгъва при разделяне в съотношение 60/40 и при изпълнението на тази процедура
се постига товарен
обем 1290 литра
С T-Roc паркирането се превръща в детска игра чрез спирачната функция на асистента при паркиране. При шофиране на заден ход със скорост до 10 км/ч системата е в състояние автоматично да спре автомобила при наличие на опасност. С помощта на натискането на бутон може да активирате тази функция и когато карате напред. При наличие на препятствие пред автомобила системата отново може да спре автоматично в случай, че не реагирате своевременно на предупрежденията.
Колата разполага и с джаджата, която може да спаси човешки живот - Front Assist. Системата е с възможност за аварийно спиране в градски условия и функция за разпознаване на пешеходци. Front Assist отправя акустични и визуални предупреждения към водача и се подготвя за аварийно спиране. В случай че критичната ситуация продължи да се задълбочава, системата автоматично предизвиква спирачен импулс, който значително редуцира скоростта при евентуален инцидент.