Тест Ford Focus: Фокусникът отново е тук!

https://www.24chasa.bg/avto/article/7559955 www.24chasa.bg

Преди 21 години Ford Focus направи истинска революция при колите от т.нар. компактен клас. Моделът толкова много се хареса на хората, че от тогава е продаден в над 16 милиона екземпляра. Оказа се, че Ford са направили кола, която не само, че не е скъпа, не се разваля често, достатъчно широка и комфортна е, а на всичкото отгоре при каране се изпитва истинско удоволствие с отличното си пътно поведение, независимо дали се движите по планински път, или по магистрала.

Focus е първата кола на марката, използваща новата платформа C2. Автомобилът вече не е толкова евтин, но пък предлага всички съвременни полезни системи за активна и пасивна безопасност. Колата буквално може да е натъпкана с всевъзможни джаджи като head-up дисплей, система Active Park Assist 2 за автоматизирано паркиране, нова система Stop & Go за автоматично следване на пътния поток, Speed Sign Recognition и Lane-Centring технология за движение в засилен трафик, и още много други.

Външните размери на новото поколение са почти непроменени, но различното разполагане на компонентите от задвижването и окачването е позволило сериозно увеличаване на междуосието с 53 мм.

Това води до

внушително

по-голямо

пространство вътре

Пътниците на предните седалки са получили още място за раменете (1421 мм), а тези на задните - с три сантиметра повече за колената и плосък под. Новият Focus също така разполага с щедро багажно пространство от 375 литра, а при сгъване на задните кресла с едно дръпване на лостче вместимостта достига до 1354 литра.

Общото тегло на автомобила, в зависимост от нивото на оборудване и двигателя, е намалено с почти 90 килограма. По този начин колата става още по-пъргава независимо какъв е двигателят под предния капак.

Колата се предлага и с два вида окачване. При версиите с по-високо оборудване е независимо, а при базовите модификации с “добрата стара” торсионна греда. И в двата случая автомобилът остава като зелепен на пътя дори и при движение с висока скорост в път с остри завои.

Focus за първи път разполага с технологията CCD на Ford, която поддържа режими на шофиране Normal, Sport и Eco, позволявайки да се регулират реакциите на педала на газта, 8-степенната автоматична скоростна кутия, електронното сервоусилване на волана и адаптивния круиз контрол спрямо ситуациятя на пътя. Когато е оборудван с CCD,

Focus може да

разполага и с

режимите на

шофиране Comfort

и Eco Comfort

Качеството на материалите вътре в купето е на изключително ниво. Във високите версии на оборудване седалката на водача има 18 електрически настройки, а кормилната колона се регулира в дълбочина и във височина. При версиите с автоматична скоростна кутия няма скоростен лост. Той е заменен от въртящ се регулатор, подобен на този, с които са оборудвани последните модели на Jaguar.

Двигателите са снабдени със стандартна автоматична система старт-стоп за намалени разходи за поддръжка и се комбинират стандартно с 6-степенна механична скоростна кутия и новата 8-степенна автоматична трансмисия с бърза и плавна смяна на предавките за небрежно шофиране на автопилот.

Спечелилият множество награди 1,0-литров 3-цилиндров бензинов турбодвигател EcoBoost на Ford е оптимизиран и се предлага с мощности 100 и 125 к.с., а новият 1,5-литров 4-цилиндров турбомотор EcoBoost е наличен в два варианта - със 150 и 182 коня. Разходът на гориво е намален с помощта на първата в индустрията система на Ford за деактивиране на един цилиндър на 3-цилиндровия двигател, която автоматично го спира, когато не е необходима пълна мощност, например при шофиране по инерция или с постоянна скорост. Технологията може да изключи или включи един цилиндър за 14 милисекунди. Новите дизелови двигатели EcoBlue на Ford с турбокомпресори са направени така, че да предоставят по-висока мощност, по-голям въртящ момент при ниски обороти и подобрена икономия на гориво. Новият 1,5-литров турбодизел се предлага с мощност от 95 и 120 к.с., като и в двата варианта въртящият момент е 300 Нм. Големият 2-литров турбодизел е с мощност от 150 к.с. и въртящ момент 370 Нм.

Всичко, което трябва да знаете за:

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

Фен на мексиканския "Тигрес" ще получи доживотна забрана да посещава мачове. Причината е, че докосна гърдите на футболистката на тима София Хуерта. Запалянкото я помолил да си направят селфи след края на контролата на отбора с "Хюстън Даш" на университетския стадион в Монтерей. Тя откликнала и дори взела телефона му

Световният шампион с Испания Шаби Алонсо може да се озове в затвора. Той е обвинен в данъчни измами за няколко милиона евро. Ако се докаже, че е виновен, може да лежи до пет години. Бившият халф на "Реал" е поредният футболист с проблеми с данъчните след Кристиано Роналдо и Лионел

Мелиса Сата отново се носи на крилете на любовта. Тя буквално грее в присъствието на съпруга си Кевин-Принс Боатенг, отчетоха медиите в Италия. Моделката и халфът се събраха след почти едногодишна раздяла. И не пропускат да покажат колко са щастливи заедно. За последно го направиха на ревюто на известна марка в Милано