Тест на хибрида BMW330e: 252 коня = 2,5 л на сто бензин!

https://www.24chasa.bg/avto/article/7598825 www.24chasa.bg

Преди няколко години не съм си и представял, че сядайки зад волана на поредното поколение на хитовата “трета” серия на BMW, освен от прочутата “радост от шофирането” на баварската марка ще се забавлявам като едно малко дете и с различните режими на работа на колата, както и свързаните с тях разходи на гориво.

Става въпрос за Plug-in хибридната модификация BMW 330e, която тествахме в околностите на Мюнхен.

Тези автомобили стават все по-полярни в Западна Европа, защото са реална алтернатива на возилата, които разполагат само с двигатели с вътрешно горене, както и на чисто електрическите, които си остават с ограничен пробег. Plug-in системата е далеч по-подходяща от класическия хибрид заради възможността да карате изцяло на ток без грам замърсяващи емисии и нула разход на гориво. Свърши ли ви енергията от батериите пък, спокойно може да превключите на бензиновия двигател (това става автоматично, разбира се),

без да се

притеснявате,

че ще закъсате

някъде по пътя

По каталог седанът BMW 330e би трябвало да мине до 60 км при нулеви локални емисии и среден разход на бензни 1,7 литра на сто.

В реалния живот това е трудно достижимо, но пък с лекота може да стигнете до 40-45 км реален пробег само на ток. Средният разход на гориво, който постигнахме при двежение на магистрала и нормален извънградски път за около 90 км пробег, пък бе 2,5 литра на сто! Без изключване на климатика или други икономични “хитринки”.

В BMW 330e Sedan Plug-in хибридната система се състои от двулитров четирицилиндров бензинов турбодвигател със 184 к.с. и електромотор с постоянна мощност 68 к.с. и максимална мощност 113 к.с. Заедно двата компонента на задвижването развиват системна мощност 252 к.с. и въртящ момент 420 Нм. Хибридното задвижване помага на бавареца да ускорява от място до 100 км/ч за 6 сек, максималната му скорост е електронно ограничена на 230 км/ч. В режим на шофиране HYBRID BMW 330e седан може да се движи чисто електрически със скорост до 110 км/ч - с 30 км/ч по-бързо в сравнение с предишния модел. В режим ELECTRIC е възможно движение само на ток до 140 км/ч - срещу 120 км/ч досега.

Екологичният баварец разполага и с още един специален режим, при който натискайки бутончето вляво от скоростното лостче с изображение на непълна батерия, бензиновият двигател започва да играе ролята на зареждач на батерията. При него обаче разходът на бензин скача на 10-12 литра на сто, така че трябва много точно да си направите сметката дали да включвате програмата. Този режим си заслужава, ако ви остават около 50-ина километра до влизане в центъра на някой град и възнамерявате да карате още толкова в населеното място само на ток при чакани задръствания.

Серийно беемвето разполага и с функцията XtraBoost, което е нещо като кикстартер при автомобилите с двигатели само с вътрешно горене. Тя се активира чрез включване на режима SPORT. За подпомагане на бензиновия агрегат в режим XtraBoost

Тест на хибрида BMW330e: 252 коня = 2,5 л на сто бензин!

електромоторът

Тест на хибрида BMW330e: 252 коня = 2,5 л на сто бензин!

временно

Тест на хибрида BMW330e: 252 коня = 2,5 л на сто бензин!

предоставя

Тест на хибрида BMW330e: 252 коня = 2,5 л на сто бензин!

до 41 к.с. към

Тест на хибрида BMW330e: 252 коня = 2,5 л на сто бензин!

постоянната

Тест на хибрида BMW330e: 252 коня = 2,5 л на сто бензин!

мощност

По този начин шофьорът разполага с още мощ. Така за първи път при хибриден модел на BMW се предлагат максимално спортна и в същото време прецизна характеристика на педала на газта, както и специфична програма на превключване на осемстепенната трансмисия Steptronic включително низходящи превключвания при спиране. XtraBoost може да бъде ползвана до минимално ниво на заряд на високоволтовата батерия. Тя е на разположение и при кикдаун, както и при селектор на трансмисията в позиция M/S. Изживяването при шофиране е съпроводено от специфични настройки на звука.

Акумулаторите са разположени под задните седалки, а резервоарът за гориво - над задната ос. По този начин вместимостта на багажника се намалява незначително. При необходимост обемът от 375 литра може да бъде увеличен чрез сгъване на разделената в съотношение 40:20:40 облегалка на задната седалка.

Новата функция BMW eDrive Zone и дигиталната услуга BMW Points стимулират шофирането с нулеви емисии в екологичните зони и предлагат допълнително намаляване на разходите. Ако градовете обявят екозони само за автомобили с нулеви емисии, в бъдеще те ще могат да бъдат разпознати автоматично с помощта на технологията Geo-Fencing.

При навлизане в такава зона автомобилът автоматично преминава в чисто електрически режим. От следващата година функцията BMW eDrive Zones ще бъде въведена серийно при BMW Plug-In хибридните автомобили.

ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

70% от плодовете, зеленчуците и семената, от които ядем, са благодарение на тях Иво АНГЕЛОВ "Когато изчезнат пчелите, на човечеството ще му остават само четири години живот. Щом няма пчели, няма да има растения, няма да има животни, няма да има хора". Предупреждението е на великия учен Алберт Айнщайн

В цяла Европа са безплатни, а у нас!? Борислав РАДОСЛАВОВ Платено вече е едно от най-жизненоважните и поддържащи живота на трансплантираните у нас. Това разкри пред "България Днес" Евгени Георгиев, председател на Алианса на трансплантираните и оперираните "Бъдеще за всички". "Става дума за медикамента "Майфортик"

Българският дизайнер Живомир Домусчиев е обличал Ел Фанинг и Дженифър Лопес Виктория СТОЯНОВА С уникално българско творение, поп величието Лейди Гага се появи в клипа към последната си песен, разбра "България днес". Парчето в колаборация с поп идолът Ариана Гранде излезе преди дни, а модни критици не пропуснаха да отбележат ексцентричното