Първото електрическо порше се зарежда за 5 минути за 100 км пробег

https://www.24chasa.bg/avto/article/7665758 www.24chasa.bg

ървият електромобил на Porsche - Taycan, бе показан на салона във Франкфурт. Спортният седан разбуди духовете по целия свят и хвърли ръкавицата на шефа на Tesla Илън Мъск, който не пропусна да се заяде с германците, че ще предлагат две версии на екомодела с означенията Turbo и Turbo S, все едно, че електрическият мотор разполага с турбо.

Броени дни след премиерата американците се опитват да засенчат качествата на първото електрическо порше, въртейки обиколко за скорост по една от най-друдните и престижни писти в света - “Нюрбургринг”.

Tesla Model S подобри постижението за най-бърза обиколка за сериен електромобил, което вече принадлежеше на Porsche Taycan, с близо 20 секунди по-добро време от германската кола. Постижението обаче е неофициално, тъй като е измерено на ръка, а не от специална апаратура.

В Германия Porsche Taycan Turbo S започва от 185 456 евро, а модификацията Turbo струва 152 136 евро. За версията Turbo производителите дават до 450 км пробег с едно зареждане, а по-мощната Turbo S - 412 км. От Tesla пък обещават 555 км пробег за най-мощната P100D на Model S.

“Taycan свързва нашето наследство с бъдещето. Той предава историята на успеха на нашата марка - марка, която очарова и вълнува хората по целия свят повече от 70 години. Този ден бележи началото на нова ера”, горд е Оливър Блум, председател на Изпълнителния съвет на Porsche.

Porsche Taycan Turbo S и Taycan Turbo са само началото на електрическите версии на германската марка. През следващата година на пазара ще бъде пуснат и моделът Taycan Cross Turismo. До 2022 г. Porsche

ще инвестира

повече

от 6 милиарда

евро в

електромобилност

Porsche Taycan се предлага в две версии на мощността - 680 к.с. (Taycan Turbo) и 760 електрически коня! (Turbo S). И е с чудовищен въртящ момент от 1050 Нм. Новият модел разчита на два електромотора, по един за всяка ос, които осигуряват задвижване на 4-те колела. По-слабият модел ускорява от 0 до 100 км/ч за 3,2 секунди, а по-мощният за едва 2,8 сек. Максималната скорост и в двата варианта е 260 км/ч.

Taycan разчита на пакет литиевойонни батерии с капацитет 93,4 квтч. Електрическата система работи на 800 волта, като батериите могат да се зареждат от 11-киловатови станции на променлив ток и терминали с постоянен ток до 270 квт. 80% от батерията може да се напълни за малко над 22 минути, а 5 минути зареждане осигуряват до 100 км пробег.

Двустепенната трансмисия, инсталирана на задната ос, е гениална иновация, разработена от Porsche. Първата предавка дава на Taycan още по-голямо ускорение от покой, докато втората е с дълго предавателно съотношение и гарантира висока ефективност и също толкова високи запаси на мощност при много високи скорости.

Нова е системата Porsche 4D Chassis Control, която управлява пневматичното окачване. Еелектрическият автомобил е оборудван със специална система Porsche 4D Chassis Control, при която данните от датчиците на пневматичното окачване с 3 камери и от системата за контрол на векторната тяга се обработват в реално време. Има 5 режима на движение - Range, Normal, Sport, Sport Plus и Individual.

Блокът батерии е разположен в пода, като осигурява нисък център на тежестта и стабилност при всякакви скорости. Опционално се предлага

и система за

завиващи задни

колела, както и

адаптивно окачване

и пакет за активна аеродинамичност. Колата може да се поръча и с масивни карбоно-керамични спирачки, но до 90% от спирането е чрез електромоторите, което позволява и рекупериране на електрическа енергия.

В салона има цели 5 дисплея, като най-голям е този на дигиталното инструментално табло. Два други са разположени на централната конзола - горен за мултимедията и под него за контрол на някои функции, а още по един е на разположение за двамата пътници отзад.

Първото електрическо порше се зарежда за 5 минути за 100 км пробег

Първото електрическо порше се зарежда за 5 минути за 100 км пробег

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

Бившият министър и настоящ партиен лидер Петър Москов опъна здраво нервите на МВР. Десният водач паркира безцеремонно джипа си под носа на институцията, точно на забранения ъгъл на улицата, видяха топпапараците на "България Днес". Ексздравният шеф не се притесни от близкото присъствие на куп униформени и хукна да си купува храна за вкъщи

Актрисата Виолета Марковска заприлича на истински ескимос, видяха папараците на "България Днес". Мария Чеканова от сериала "Столичани в повече" отиде до магазина сгушена в дебело зимно яке, а повече от половината й лице бе закрито от вълнен топъл шал. Екипирана от главата, но не и до петите. Актрисата бе забравила да закопчае ботите си и

По бизнес срещи в луксозно столично заведение бе забелязан от "България Днес" Йордан Динев. Предприемачът се сля с останалите посетители, облечен в яке, а не със скъпарски кюстюми и палта. Компания му правеше млад здравеняк, който елегантно го настани на задната седалка и шофираше по натоварените софийски улици