Тест на XCeed: Тази Kia е най-готината!

https://www.24chasa.bg/avto/article/7681736 www.24chasa.bg

Сигурно ще ме помислите за полудял, но най-новият кросоувър на корейците от Kia - XCeed, по ме кефи от прехваления Porsche Macan. И това не е само защото XCeed е в пъти по-евтин от поршето. Дизайнът на повдигнатия азиатски автомобил, проектиран във Франкфурт, по нищо не отстъпва на Macan, а вътре луксът и удобството надминават всички очаквания за този клас автомобили и посягат да достигнат нивото на премиум марката Porsche. Ако щете, отзад XCeed може да бъде сбъркан с Porsche Macan и според мнозина стои по-стилно и агресивно с модерните си светодиодни стопове. Даже и с бутафорната мощна изпускателна система. Колата се предлага с избор от цели 12 цвята, като според мен боядисана с Quantum Yellow, разработен специално за този модел, просто изглежда върхът!
Изненадите с блестящия дизайн
на четвъртия
кросоувър
в портфолиото
на корейците
не спират с брилянтната му осанка. Преди теста си мислех, че колата просто е повдигнат вариант на хечбека Ceed и няма да има толкова много разлика между двата модела. Технически може да се твърди, че е така - кросоувърът е снабден с едни и същи двигатели и скоростни кутии.


Дотук свършват и приликите. Компанията Kia е решила да развива Ceed като отделен суббранд. След традиционния хечбек, практичното комби, стилния и имиджов “шутинг брейк”, вече имаме и кросоувър.
Клиренсът на XCeed е 17 см при стандартните 16-цолови колела и не по-малко от 18 см при топоборудването с 18-цолови. Колесната база е еднаква с хечбека - 2650 мм, но XCeed е по-широк с 2,5 см. С дължина от 4395 мм XCeed е с 85 мм по-дълъг от 5-вратата версия и с 90 мм по-компактен спрямо Sportage. Обемът на багажника при XCeed достига 426 л, с 31 литра повече спрямо Ceed. При сгънати задни седалки, капацитетът достига 1378 литра.


XCeed има същата основа като Ceed, но окачването е по-различно. Кросоувърът вози малко по-меко от хечбека и по лош път се чувства много по-уверено. Удобството при пътуване е подобрено и чрез въвеждането на нови адаптивни амортисьори отзад, които допълнително намаляват шума и вибрациите. Въпреки увеличения просвет и омекотяването на окачването воланът се чувства добре от шофьора, има обратна връзка и спокойно може да превземате дори и по-остри завои с повечко газ, без да се страхувате, че ще се хлъзнете към банкета встрани от пътя.


Клиентите могат да избират между три турбобензинови двигателя с директно впръскване. Еднолитровият T-GDi генерира 120 к.с. и максимален въртящ момент от 172 Нм, докато 4-цилиндровият 1,4-литров T-GDi е със 140 коня и 242 Нм. Високоефективният 1,6-литров T-GDi, който се предлага и за версиите Ceed GT и ProCeed GT, е най-мощният мотор с 204 коня и въртящ момент от 265 Нм.
XCeed се предлага и с два дизелови варианта. 1,6-литровият мотор може да бъде съчетан със 115 или 136 коня. С изключение на еднолитровия бензинов всички агрегати могат да бъдат окомплектовани с 6-степенна ръчна скоростна кутия или 7-степенна трансмисия с два съединителя. 1-литровият мотор се предлага с 6-степенна ръчна.
XCeed разполага
с богат набор от
асистиращи системи
и технологии за безопасност, които включват интелигентен автопилот с функция Stop&Go, система за следене на мъртвата зона, предупреждение за сблъсък с разпознаване на пешеходци, интелигентен асистент за ограничение на скоростта, паркинг асистент, автоматично управление на дългите светлини, асистент за поддържане на траекторията в лентата на движение, предупреждение за бдителността на водача. XCeed се предлага със система за предупреждение при неволно напускане на пътната лента (Lane Following Assist), която представлява технология за автономно шофиране от второ ниво. Тя разпознава пътната маркирова, като по този начин поддържа траекторията на XCeed в пътното платно, контролира ускорението, спирането и управлението в зависимост от колоната превозни средства пред автомобила.

Системата използва външни сензори, за да поддържа безопасна дистанция спрямо превозното средство, отпред и оперира в скоростен диапазон от 0 до 180 км/ч.
Колата може да бъде оборудвана с аудиосистема JBL Premium с технология Clari-Fi, двузонен климатроник, електрически отопляеми странични огледала, отопляем волан, подгряване на предното стъкло, отопляеми и вентилирани предни седалки и отопляеми задни седалки.
XCeed е сред първите автомобили в Европа, които предлагат иновативната телематична система UVO Connect, която предоставя полезна информация на водача при шофиране. Достъпна през опционалния 10,25-инчов сензорен екран и смартфона на клиента, UVO Connect включва Live фирмена система, която използва собствена eSIM карта за изтегляне и актуализация на текущи данни. Така водачът получава достъп до информация за трафика, прогнозата за времето, POIs, както и подробности относно паркирането на посочен адрес - включително такса за платен паркинг, местоположение и свободни места.

Тест на XCeed: Тази Kia е най-готината!

Тест на XCeed: Тази Kia е най-готината!

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

Нападателят на "Пари Сен Жермен" Мауро Икарди е зачеркнал сестра си Ивана и не иска да има нищо общо с нея. Причината е войната й с жена му Уанда Нара. Сексапилната роднина на голаджията не може да понася снаха си. И не го крие. Ивана не пропуска възможност да нападне Уанда. "Брат ми и аз не сключихме мир - признава Ивана

Николай Михайлов най-вероятно повече няма да играе за "Левски", научи "България днес". Стражът приключва втория си период в родния клуб, въпреки че има договор за още 1,5 г. В момента вратарят не тренира с тима, а се подготвя отделно. Официалната информация е, че има контузия в левия глезен. Не се очаква да попадне в групата за последните два мача

В отворено писмо "Пайнер" отвърна на нападките на бившата си певица Андреа, която ги атакува около последния концерт на музикалната компания. Публикуваме текста без редакторска намеса: "В дните около концерта "Планета на 18" бивша певица от каталога на фирмата заля мрежата с измислиците си. Длъжни сме да внесем малко реалност и нормалност.