Истински фойерверк от новости при BMW, Mercedes и Volkswagen на Автосалон София 2019

https://www.24chasa.bg/avto/article/7688684 www.24chasa.bg

Традиционно щандовете на BMW, Mercedes и Volkswagen са едни от най-посещаваните на всяко автомобилно изложение. Ето какво подгогвят трите марки за посетителите на „Автосалон София 2019“.

BMW ще е един от изложителите в предстоящия "Автосалон София 2019", който ще участва с най-много експонати. Баварците ще представят последните попълнение в обширната си гама. В нея има коли от всички класове, в това число и такива с електрическо задвижване. Три ще са премиерите на германския производител на премиум автомобили. Две от тях са от върха на гамата – М8 кабриолет и много интересната четириврата версия на Серия 8 – Gran Coupe. При тях е наличен може би най-мощният сериен мотор на марката - 4,4-литров V8 двигател, който в стандартния си вариант развива 600 к.с., а във версията Competition мощността му е 625 к.с. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 3,1 секунди, като с пакет M Driver’s Package максималната скорост стига до 305 км/ч.

Съвсем нова за посетителите ще е и най-малката модификация – BMW Серия 1, което беше обявено за революционно в историята на марката, тъй като вече е с предно предаване. В "Интер Експо Център" ще бъде изложена модификаията 120d xDrive. Под капака на автомобила е вграден 2,0-литров дизелов мотор с 4 цилиндъра, който развива 190 к.с. мощност и 400 Нм въртящ момент. Благодарение на новата архитектура с предно задвижване, най-малкият баварец предлага значително повече място при почти идентични размери. Увеличението засяга най-вече пространството за пътниците на задните седалки, както и обема на багажника.

Компания ще им прави и Серия 3 с нов двигател във версията M340i xDrive. Това е най-бързата „тройка“ в момента и ще остане такава до излизането на М3. Тя е оборудвана с агрегат, развиващ 374 к.с. за Европа, който е получил турбокомпресор twin-scroll и стоманен изпускателен колектор. Само 25% от детайлите са идентични с тези на старото поколение. Трансмисията е 8-степенен автомат Sport Steptronic със съкратено предавателно съотношение и функция за launch control.

Представител на автомобилите с нулеви вредни емисии е BMW i3s. Благодарение на по-голямата си батерия, хечбекът изминава около 280 км с едно зареждане. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 7 секунди. Освен че не отделя вредни емисии, интериорът му е направен от естествени или рециклирани материали като чиста вълна и евкалиптово дърво, добито по сертифициран начин.

Няма да се мине и без много популярните в последните години кросоувъри. На изложението ще бъдат показани BMW X5 (версия xDrive M50d) и BMW Х7 (версия xDrive M50i). При последния моторът е 4,4-литров V8, който развива 530 к.с. и 750 Нм въртящ момент. Двигателят е получил нови бутала, цилиндрова глава, картер, колянов вал и турбокомпресори с увеличен размер. Ускорението на огромната машина от 0 до 100 км/ч отнема само 4,7 секунди.

Естестествено, участие в изложението ще отбележи и марката MINI, която тази година чества юбилей – 60 години. На щанда ще има два впечатляващи експоната – MINI Clubman във версията John Cooper Works и MINI Countryman. Първият от тях е най-мощният модел на британската фирма, като се задвижва от 2,0-литров бензинов агрегат с 306 к.с. Той работи в комбинация с 8-степенна автоматична скоростна кутия Steptronic и фирмената система за задвижване на четирите колела All Four. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема едва 4,9 секунди.

За Mercedes настоящата година е изпълнена с премиери и не е учудващо, че броят на новите модели на софийското изложение е наистина внушителен. Една от новостите на щанда е А-класа седан. Автомобилът използва познатата вече техника на актуалното издание на А-класата, но е с ново изпълнение на каросерията, предлагано за пръв път от Mercedes. Моделът има рекордно нисък аеродинамичен коефициент от едва 0,22.

На същата технологична платформа е изградено и новото издание на CLA, като моделът е доста близък по концепция до А-класата седан, но е замислен повече като купе с четири врати и по-динамичен характер. Подобно на останалите модели, създадени на същата платформа, автомобилът разполага с иновативната мултимедийна система MBUX.

Важно от пазарна гледна точка е представянето на обновения SUV модел GLC, който предлага на клиентите си избор между стандартна каросерия и купе с четири врати, а на автосалона ще е наличен и в особено атрактивната динамична модификация GLC 43 AMG Coupe. Въпросната версия се задвижва от битурбо бензинов V6 двигател с максимална мощност 390 конски сили (23 к.с. повече отпреди) и пиков въртящ момент от 520 Нм. Времето за спринта от място до сто километра в час е само 4,9 секунди.

С ново поколение е и най-продаваният модел на марката у нас – GLE, а по-големият му събрат GLS идва у нас съвсем скоро след световното си представяне. И двата модела са изцяло нови както като техника, така и като дизайн, и са изключително близо до върха в своите класове в области като комфорт, безопасност и асистиращи системи. Освен с изключително равнище на удобство при пътуване, големият GLS може да се похвали и с изобилие от простор за до седем души. Клиентите имат избор между 3-местно стандартно изпълнение на втория ред или пък две свръхкомфортни индивидуални седалки. Окачването Е-ACTIVE BODY COTROL със светкавична бързина се напасва към всяка ситуация на пътя, създавайки оптимално съчетание от комфорт и стабилност. Изобщо GLS има всички основания да бъде наречен “S-класата сред SUV моделите на Mercedes”.

Може би най-атрактивно от гледна точка на публиката е представянето на спортното подразделение Mercedes-AMG, което може да се похвали с цели три експоната, които са сред най-впечатляващите продукти в цялото моделно портфолио на компанията. Най-внушителният измежду тях е G 63, който играе ролята на топмодел в семейството на митичния всъдеход и със своите 585 конски сили и неповторим звук на практика няма нито един пряк конкурент на пазара. Огромната мощ се извлича от четирилитров V8 със система за принудително пълнене с два турбокомпресора. Колелата на мастодонта са с диаметър 22 цола. Естествено, не по-малко привлекателни за публиката са атрактивното купе с четири врати GT 63 S 4M, както и класическият суперспортен модел GT Coupe R. Четиривратият GT 63 S 4M има под предния си капак фамозен 8-цилиндров двигател с би-турбо пълнене, развиващ 639 конски сили и 900 нютонметра. С тези си показатели моделът може да постига максимална скорост 315 километра в час и да се катапултира от място до 100 за невероятните 3,2 секунди.

Volkswagen Passat ще е основният акцент на щанда на VAG групата, главно заради голямата технологична модернизация при модела. Актуализацията променя коренно най-успешния автомобил от среден клас в световен мащаб, от който вече са продадени над 30 милиона. Благодарение на следващото поколение инфотейнмънт системи (MIB3), при желание новият модел може да бъде постоянно онлайн и да предостави изцяло нови функции и услуги на водача и неговите спътници. Новите асистиращи системи, като Travel Assist например, повишават равнището на безопасността и комфорта и превръщат новия модел в първия Passat, способен да се движи със скорост до 210 км/ч в частично асистиран режим на шофиране. За пореден път бестселърът ще бъде представен на пазара във версии седан и комби.

Един от ключовите варианти в гамата на модела несъмнено е Passat GTE. Това е първият представител на новото поколение plug-in хибридни модели на VW със значително по-голям автономен пробег на електричество. Ключовото нововъведение при него е акумулаторната батерия с повишен енергиен капацитет 13 кВтч, коeто е скок от 31% и увеличава автономния пробег на електричество в условията на новия цикъл WLTP до 55 километра при комби версията Variant и до 56 километра при седана. Тези стойности са с 20 километра по-големи, отколкото при предходния модел. Дори в големи градове като Берлин или Париж, повишеният капацитет на акумулаторната батерия е достатъчен, за да покрие ежедневния пробег на изцяло електрическа тяга и следователно с нулеви локални емисии. Благодарение на новите настройки на хибридния режим на движение, сега, дори при изминаване на по-продължителни разстояния, е много по-лесно да се съхрани достатъчно електроенергия за движение без емисии в градската зона в заключителния етап на пътуването. Специалистите на Volkswagen са акцентирали и прецизирали допълнително дизайна на Passat. Предната и задната броня, радиаторната решетка и логото на Passat (вече разположено централно отзад), се отличават с ново оформление.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

Защитникът на "Борнемут" Нейтън Аке е основна трансферна цел за "Манчестър Сити". "Гражданите" имат сериозен интерес, но ще се сблъскат с бившия клуб на холандеца "Челси". В договора на Аке има интересна клауза. Според нея лондончани имат предимство пред всички останали клубове за трансфер. Те могат да си върнат защитника срещу 40 млн. паунда

Националът Камен Хаджиев, който играе в "Академия Пушкаш", отписа шансовете на "Ференцварош" в Лига Европа. Унгарците гостуват утре в Разград в решаващ мач срещу "Лудогорец" за класиране на 1/16 финалите. "Ференцварош" са по-слаби, отколкото през лятото - коментира Хаджиев. - "Лудогорец" ще излезе крайният победител. "Орлите" са по-добрият отбор

Легендарният Димитър Пенев поиска промени на "Армията" и нов треньор на ЦСКА-София. "Трябва да има треньорска смяна - заявява Пената. - Когато няма добри резултати, кой е виновен? Треньорът! Значи има вътрешен проблем, след като играчите не си изпълняват задачите на терена. Самите футболисти трябва да подобрят играта и отношението към собствените