Автосалон София 2019: Skoda Kamiq (видео)

https://www.24chasa.bg/avto/article/7701925 www.24chasa.bg

Позициониран в бързо развиващия се сегмент на градските кросоувъри, Skoda Kamiq перфектно съчетава предимствата на SUV моделите, като по-висока позиция на седене и по-голям просвет, с функционалността на компактните автомобили. С емоционалния си дизайн, най-съвременни асистиращи и инфоразвлекателни системи, щедро вътрешно пространство и множеството фирмени Simply Clever решения, Kamiq еднакво добре отговаря на нуждите и на семейните, и на лайфстайл ориентираните клиенти.

Моделът продължава успешния SUV дизайнерски език от моделите Kodiaq и Karoq и носи нови визуални акценти, като например разделените предни фарове, при които дневните светлини са разположени над основните. С дължината си от 4241 мм кросоувърът предлага характерното за чешката компания щедро пространство в интериора на автомобила.

Името Kamiq произлиза от езика на инуитите, които обитават северна Канада и Гренландия и означава нещо, което ти приляга точно по мярка, като втора кожа. Името на модела продължава вече познатия модел на образуване на имената на SUV моделите на SKODA да започват с буквата K и завършват с Q.

Skoda Kamiq е първият модел на чешката фирма с нова конфигурация на предните светлини, при която дневните светлини са отделени, като във full-LED версията, те изглеждат като 4 диаманта над основните светлини. Триизмерните и кристални ефекти, както и LED светлините, наподобяващи блестящи бижута, добавят още изисканост. Във full LED версията са включени и светлини за мъгла със статични светлини в завой и - за първи път при Skoda - динамични завиващи предни и задни светлини.

Kamiq е вторият модел на чешкия бранд с нова интериорна концепция. Вътрешният му дизайн се доминира от свободно стоящият дисплей, който е удобно позициониран пред водача, и с размерът си от 9,2 инча е един от най-големите в сегмента. С размер от 10,25 инча, виртуалният кокпит е също сред най-големите в този тип коли.

Опционално, седалките се предлагат с ексклузивната микрофибърна тапицерия SUEDIA.

Интериорът впечатлява не само с щедрото си пространство, но и с опциите за комфорт, които са характерни за по-висок клас автомобили. Това включва, например, волан и предно стъкло с подгряване. Skoda Kamiq предлага и седалки с подгряване, не само за седящите отпред, но и за задните седалки, като допълнителна опция.

Базиран на модулната платформа MQB, новият Skoda Kamiq е дълъг 4241 мм и широк 1793 мм, а височината му е 1,531 мм. Базата му от 2651 мм допринася за комфорта на пътниците отзад, които могат да се насладят на 73 мм пространство за краката. Багажното отделение е с капацитет 400 л, който достига до 1395 л при свалени задни седалки. Като допълнителна екстра, облегалката на седалката на пътника отпред също може да бъде сгъната, което позволява да транспортирате с лекота товар с дължина до 2447 мм.

Колата има избор от 5 двигателя и опция за спортно шаси. Всеки един от моторите е с директно впръскване и турбо компресор. Те идват с функция за рекуперация на спирачната енергия или Stop-Start технология, и отговарят на най-стриктната в момента норма за вредни емисии - Euro 6d-TEMP. Най-икономичният 1,0 TSI двигател е с мощност 95 к.с.. Този трицилиндров двигател предлага максимален вътрящ момент от 175 Nm и 5-степенна механична трансмисия.

Двигателят 1,0 TSI със 115 к.с. идва с 6-степенна трансмисия като стандарт, но може да бъде оборудван и със 7-степенна DSG като опция. Двигателят генерира въртящ момент от 200 Nm. Топ изпълнението е четири-цилиндров 1,5 TSI агрегат със 150 к.с. и максимален въртящ момент от 250 Nm. ACT технологията му (Active Cylinder Technology) автоматично изключва два от цилиндрите при по-голямо натоварване, за да пести гориво. Този двигател също може опционално да се оборудва със 7-степенна автоматична трансмисия, като алтернатива на механичната 6-степенна. Четирицилиндровият 1,6 TDI дизелов двигател е с мощност 115 к.с. и въртящ момент от 250 Nm. Този икономичен дизелов мотор е оборудван стандартно с 6-степенна механична трансмисия, а 7-степенната DSG е опционално оборудване.

Най-новата версия на метановия 1,0 G-TEC двигател е изключително икономичен и екологичен начин да се насладите на Skoda Kamiq. Трицилндровият агрегат е с мощност 90 к.с., максимален въртящ момент от 160 Nm и е проектиран да се задвижва на природен газ (CNG). Това гарантира ниски нива на отделяне на CO2 и NOx емисии, в сравнение с конвенционалните горива. Двигателят е оборудван с 6-степенна механична скоростна кутия.

Спортният шаси контрол (Sport Chassis Control) дава възможност и за по-динамично шофиране. Това опционално спортно шаси е с 10 мм по-ниско и предлага спортен режим на шофиране, характеризиращ се с по-стегнато управление на автомобила.

Водачът може да конфигурира двете настройки на шасито в менюто Driving Mode Select, който идва в комбинация със Sport Chassis Control и предлага избор от 4 режима на шофиране: Normal, Sport, Eco and Individual.

Skoda Kamiq предлага най-съвременни системи за сигурност - системите Front Assist и Lane Assist са вече част от стандартното оборудване. Front Assist, която включва и функцията за извънредно спиране в градски условия (City Emergency Brake) и предиктивна защита за пешеходци (Predictive Pedestrian Protection), наблюдава зоната пред автомобила при шофиране в града и така помага да бъдат избегнати инциденти. С помощта на камера, системата разпознаваща пътната маркировка (Lane Assist) помага на водача да спазва лентата си. При скорост от над 210 км/ч на магистрала, опционалната система Адаптивен Круиз Контрол поддържа скоростта, зададена от водача или автоматично регулира скоростта, спрямо движещия се пред него друг автомобил. Това прави шофирането по-спокойно и по-сигурно. Опционалната система следяща за умората на водача (Driver Alert) подава сигнал в момента, в който отчете липса на концентрация в действията да водача.

Опционалната система Страничен асистент (Side Assist) може да засече други изпреварващи автомобили или такива намиращи се в мъртвата ни точка на дистанция до 70 м. Това става, чрез две радарни системи отзад, които сигнализират на водача, чрез светлинен сигнал във въртешната част на страничното огледало. Системата Rear Traffic Alert предупреждава водача при наличието на движещи се автомобили зад него, докато той излиза назад.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

Отрова за мишки, поставена в стена, е причината 9-годишният Стефчо от Кардам да почине. Това съобщи главният прокурор Сотир Цацаров. 9-годишният Стефан почина в болница, а две от сестрите му бяха приети в много тежко състояние с натравяне. Отровата е била поставена в отвори, които са зазидани с кал в стената,

Футболистите на "Спартак" (Плевен) най-вероятно няма да пътуват за предстоящия мач с Кариана (Ерден) в събота. Това съобщи регионалният сайт Plevenutre.bg. Причината е до болка позната - неизплатени заплата и напрежение в отбора. Мачът е по програма в 14,30 ч в събота, но няма яснота дали изобщо ще се състои

Освежаваща разходка в парка направи бившият министър Николай Василев, видя "България Днес". Политикът използва последните слънчеви лъчи, за да се раздвижи по парковите алеи в столицата. И докато около него имаше хора с анцузи, Василев беше с официален костюм и