От година позната по цял свят компания Mahindra предлага два от своите модели. По-малкият - KUV100, е кросоувър, който е най-малкият (3,7 метра дължина) и най-евтин у нас.
Mahindra е не само автомобилен, но и промишлен гигант, даже по-голям от Tata, която спаси преди време английските Jaguar и Land Rover. Най-големият производител на трактори в света е собственик на легендарното дизайнерско ателие Pininfarina, както и на корейската Ssang Yong Motors и на мотоциклетното подразделение на Peugeot.
Дизайнът на
KUV100 е странен,
но не дразни,
а привлича с оригиналната си визия околните. Градският SUV, естествено, предлага висока позиция на шофьорската седалка, големи прозорци за отличен обзор, така необходим за движение в натоварения градски трафик, както и купе с 4 реални места (при малко повече въображение отзад може да се напъхат за кратко и трима възрастни).
Багажният обем е с приличните за размерите на колата 243 литра. Сгъването на облегалката на задната седалка го удвоява, като се образува и равен под. Капакът на багажника се отваря само от ключа или от лостче в салона, но не и от бутон отвън.
KUV100 се задвижва от трицилиндров атмосферен бензинов двигател собствена разработка. Той се отличава с многоточково впръскване и променливи фази на газоразпределение. Работният обем е 1,2-литра, а мощността 82 конски сили достига при 5500 об./мин, а максимумът на въртящия момент е 115 Нм при 3500-3600 оборота. Двигателят е добре обезшумен, няма дразнещи аеродинамични звуци дори и при по-високи скорости.
Скоростната кутия е механична с пет скорости, а задвижването идва само от предните колела. Няма 4х4, но повече от приличния клиренс от 17 сантиметра и защитните кори отдолу, позволява на индийския кросоувър да излезе от асфалта и да преодолява леко офроуд трасета. Заради тези способности машината е с по-твърдичко окачване.
Офроуд характеристиките се допълват от ъгъла на приближаване, който е до 20 градуса и на спускане - до 29 градуса. KUV100 разполага и със системи за потегляне и спускане по наклон (Hill Hold Control и Hill Descent Control).
Разходът на бензин не е голям. В зависимост от стила на каране варира между 6,5-7 литра на сто. Имайте предвид обаче, че резервоарът побира едва 35 литра гориво.
Вътре
монтираният на
таблото лост на
скоростната кутия
позволява между предните седалки да няма преграда и оттам разстоянието между шофьра и пътуващия до него да е по-обширно за този клас автомобили.
Управлението на музиката и Bluetooth са изнесени на волана.
Базово KUV100 е оборудван с четири електрически стъкла, радио и инфоразвлекателна система с четири говорителя, 12-волтов извод за електричество плюс още един допълнителен за втория ред седалки, USB порт и AUX изход за свързване и зареждане на мобилни телефони и други електрически устройства.
Автомобилът е оборудван с имобилайзер и с безключово влизане и запалване със стартов бутон. Системата Easy parking със задно разположени сензори е част от стандартното оборудване.
Структурата на каросерията включва деформируеми
високоустойчиви
стоманени панели
Производителите са подходили с голямо внимание по отношение на активната и пасивната безопасност. Задните места са със система Isofix за детски седалки. Високо раположеният преден капак е разработен така, че рискът от нараняване на пешеходец е сведен до минимум. Мултифункционалните дневни LED фарове излъчват интензивен и ясен сноп светлина, спирачната система с ABS и EBD е с дискови спирачки отпред и барабанни отзад. KUV100 е оборудван и с ESP+TCS (тракшън контрол). Част от стандартното обзавеждане е пълноразмерната резервна гума, нещо, което малцина производители вече предлагат.