Нови етикети за зимните гуми: отделно за лед или сняг!

https://www.24chasa.bg/avto/article/7941344 www.24chasa.bg

Климатичните промени ще доведе и до промяна в етикета на зимните гуми от 1 май 2021 година в страните от ЕС. Категориите на гумите ще бъдат разделени на такива за сурова зима и по-мека в централноевропейските държави. Общо взето буквените означения ще означават дали дадена зимна гума е по-подходяща за дъжд, сняг или лед.
Досега нямаше маркировки свързани с нужните характеристики за взискателно зимно време. Целта на етикета за гуми е да насочи потребителите към гуми, които са по-икономични, безопасни и тихи.
От Европейската комисия са се съгласили, че етикетите обозначаващи разходът на енергия и характеристиките на гумите ще бъдат актуализирани. Новите етикети правят по-лесно сравнението между различните модели гуми и помагат при избора на потребителите, които пазаруват онлайн.
Според по-ранния регламент, всички гуми на леки коли и ванове е нужно да имат стикер, който показва сцеплението на гумата на мокра настилка, шумът при търкаляне и влиянието върху разхода на гориво. Стикери досега не са били нужни за гуми на камиони, но информацията трябва да е налична. В Централна и Източна Европа, сцеплението на мокра настилка и на сняг са ключови за безопасното шофиране през зимата, докато в Скандинавските страни сцеплението на лед е по-важно. Досега не е имало изискване за етикет определящ тези две категории.


"До преди информацията на етикетите на гумите беше подвеждаща за потребителите в Скандинавските страни, докато дилемата пред потребителите в Централна и Източна Европа не беше толкова голяма. Новата маркировка за сцепление на лед ще отличава гумите, които са подходящи за Скандинавия, от други зимни гуми. Маркировката за сцепление на сняг ще бъде позволена за гуми с представяне на сняг, което е достатъчно добро за зимата в Централна и Източна Европа.", казва Ярмо Суннари, мениджър в Nokian.
Гумите за леки автомобили и ванове ще имат етикет за гуми на ЕС, който показва сцеплението, шумът при търкаляне и влиянието им върху разхода на гориво.
"Най-големият проблем досега беше, че не всички гуми с маркировка за зимни гуми бяха подходящи за всички зимни условия. Гумите проектирани за зимата в Централна и Източна Европа са напълно различни от гумите нужни за скандинавската зима. Сцеплението на мокра настилка и сцеплението на лед са взаимоизключващи се характеристики; потребителят може в крайна сметка да закупи грешни гуми, ако информацията на етикета не е правилна", допълва Суннари.
Маркировката за сцепление на лед първоначално ще се използва само при гумите за леки коли, докато маркировката за сцепление на сняг ще бъде налична и при гумите за миниванове, лекотоварни коли, камиони и бусове.

ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

Световният номер едно в тениса Новак Джокович разкри коя е тайната на успеха му. Сърбинът се върна на върха в световната ранглиста, след като спечели "Аустрелиън Оупън". "Семейството е основата на успеха и баланса в живота - сподели Ноле. - Йелена ми помогна особено в емоционален план след операцията

С ранен полицай и строшена патрулка приключи опит на униформените да разгонят тълпа роми в Девня. На 29 март в късния следобед Галин бил на улицата в Девня заедно със свои мургави другари, разказват от държавното обвинение. Струпването на много хора на едно място било забелязано от полицейски служители

Националът Спас Делев се сдоби с нова татуировка. Рисунката е ниско долу на левия му крак. Поредният татус по тялото на футболиста се намира точно под този на футболна топка.  Нападателят посети студиото в понеделник. Каква е новата рисунката засега не е ясно. До момента Делев има над 10 татуировки по себе си