Нови етикети за зимните гуми: отделно за лед или сняг!

https://www.24chasa.bg/avto/article/7941344 www.24chasa.bg

Климатичните промени ще доведе и до промяна в етикета на зимните гуми от 1 май 2021 година в страните от ЕС. Категориите на гумите ще бъдат разделени на такива за сурова зима и по-мека в централноевропейските държави. Общо взето буквените означения ще означават дали дадена зимна гума е по-подходяща за дъжд, сняг или лед.
Досега нямаше маркировки свързани с нужните характеристики за взискателно зимно време. Целта на етикета за гуми е да насочи потребителите към гуми, които са по-икономични, безопасни и тихи.
От Европейската комисия са се съгласили, че етикетите обозначаващи разходът на енергия и характеристиките на гумите ще бъдат актуализирани. Новите етикети правят по-лесно сравнението между различните модели гуми и помагат при избора на потребителите, които пазаруват онлайн.
Според по-ранния регламент, всички гуми на леки коли и ванове е нужно да имат стикер, който показва сцеплението на гумата на мокра настилка, шумът при търкаляне и влиянието върху разхода на гориво. Стикери досега не са били нужни за гуми на камиони, но информацията трябва да е налична. В Централна и Източна Европа, сцеплението на мокра настилка и на сняг са ключови за безопасното шофиране през зимата, докато в Скандинавските страни сцеплението на лед е по-важно. Досега не е имало изискване за етикет определящ тези две категории.


"До преди информацията на етикетите на гумите беше подвеждаща за потребителите в Скандинавските страни, докато дилемата пред потребителите в Централна и Източна Европа не беше толкова голяма. Новата маркировка за сцепление на лед ще отличава гумите, които са подходящи за Скандинавия, от други зимни гуми. Маркировката за сцепление на сняг ще бъде позволена за гуми с представяне на сняг, което е достатъчно добро за зимата в Централна и Източна Европа.", казва Ярмо Суннари, мениджър в Nokian.
Гумите за леки автомобили и ванове ще имат етикет за гуми на ЕС, който показва сцеплението, шумът при търкаляне и влиянието им върху разхода на гориво.
"Най-големият проблем досега беше, че не всички гуми с маркировка за зимни гуми бяха подходящи за всички зимни условия. Гумите проектирани за зимата в Централна и Източна Европа са напълно различни от гумите нужни за скандинавската зима. Сцеплението на мокра настилка и сцеплението на лед са взаимоизключващи се характеристики; потребителят може в крайна сметка да закупи грешни гуми, ако информацията на етикета не е правилна", допълва Суннари.
Маркировката за сцепление на лед първоначално ще се използва само при гумите за леки коли, докато маркировката за сцепление на сняг ще бъде налична и при гумите за миниванове, лекотоварни коли, камиони и бусове.

ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

Моделката Глория Петкова се разходи със своя приятелка и нейното дете из София, за да хване последните слънчеви лъчи, видя "България Днес". Красавицата, която през 2019 г. стана майка, изглежда перфектно и е успяла да върне манекенските си размери. Петкова заложи на къса рокля с десен и връхна дреха със същите мотиви

Когато от "Армията" си тръгнат победите, след тях си заминава и треньорът. Неписаното правило отново се потвърди и наставникът на ЦСКА-София Стамен Белчев напуска клуба само няколко дни преди гостуването на "Рома" в Лига Европа. Въпросът сега е кой ще поеме отбора? "Стойчо Младенов или Любослав Пенев трябва да водят ЦСКА - категоричен е Георги

Най-добрият български сноубордист Радослав Янков се готви за поредния сезон по белите писти. 30-годишният ветеран от Чепеларе е сред най-големите имена в паралелните слаломи. Той спечели Световната купа през сезон 2015/16. През миналата състезателна година българинът завърши на 13-о място в генералното класиране