2020: ЕК записва реалния разход на гориво с чип в колите

https://www.24chasa.bg/avto/article/8011021 www.24chasa.bg

т 1 януари 2020 г. новите автомобили ще трябва да определят реалното потребление на гориво в съответствие с европейското законодателство за CO2. Тези OBFCM устройства (On-Board Fuel Consumption Meter - бордови измерватели на разхода на гориво) са задължителни за поставяне в леки и лекотоварни автомобили.

Европейската комисия вече ще изисква производителите на автомобили да въведат измервателни уреди за разход на гориво и енергия, за да получат типовото одобрение на своите превозни средства, т.е., за да могат да ги продават на територията на ЕС.

Устройството трябва да измерва данните за реалната консумация на бензин, дизел, газ, метан и дори електрическа енергия. То ще ги записва и ще може да ги предава онлайн. Благодарение на записаните данни ще се установява разликата между заводската и реалната консумация на гориво при различните модели. Според регулационните европейски органи тя

трябва да се

различава

с максимум

5 процента при

разхода на гориво

и 1,5 пъти при вредните диоксиди NOx (максимум 120 микрограма на километър), иначе следват солени глоби за автомобилните производители.

OBFCM, който ще има преходен период от една година за модели, които не са изцяло нова разработка, ще засегне също така и хибридните коли, чийто разход на гориво е твърде разтегливо понятие. Това би могло да доведе до преизчисляване на емисиите на CO2 на хибридите и разхода на гориво и коригиране на данъчните задължения, свързани със субсидиите, които се дават за тези возила от много европейски държави, и в крайна сметка да повлияе на търсенето.

Скептици смятат, че OBFCM ще се използва и за това колата да бъде следена и да се следи за нарушения на шофьра. Възможно е в бъдеще джаджата да се използва и

за налагането

на допълнителни

екологични такси

на шофьорите

Тези, които карат по-бързо, като по този начин изхвърлят повече СО2 от ауспусите на колите си, да бъдат наказвани с пропорционално по-големи такси. Засега не е ясно по какъв точно начин ще бъдат използвани данните, които колата ще събира и предава.

Европейската комисия вече обяви, че от 2021 година стават задължителни 11 системи за сигурност и екстри при производството на нови автомобили и камиони. Така базовото оборудване на колите, което се предлага в момента, ще остане в историята, както и сегашните по-ниски цени. Приемането на новите стандарти със сигурност ще доведе до повишаване на цената на автомобилите. Ако се запазят сегашните цени на асистиращите системи и екстрите, базовата цена на новите коли ще скочи с поне 3000 евро, пресмятат експертите.

Според Европейската комисия въвеждането на тези екстри ще спаси 7300 живота и ще предотврати 38 900 сериозни наранявания между 2020 и 2030 г.

Сред задължителните асистенти при вграждане в новите автомобили през следващите две години са системата за автоматично спиране, камера за заден ход (или парктроник), система за разпознаване на умората у водача, подобрени предпазни колани и повишена защита при страничен удар.

Освен това в ЕК замислят в автомобилите да бъде вграден задължителено алкохолен тестер, който ще проверява състоянието на шофьора и ако е пил, автоматично ще блокира двигателя.

Предвижда се задължителни да са и системата за защита на пешеходците и велосипедистите при удар, функцията за оставане в лентата на движение и предупреждение за превишение на скоростта, както и специален регистратор на повредите.

Това ще са специални устройства за записване на данни за произшествия, като след всеки сблъсък ще се получава информация за това как е станал той, т.е. нещо като черна кутия, но за коли, а не за самолети.

Автономното аварийно спиране (AEB) също се очаква да стане задължително за новите автомобили.

Системата, която автоматично натиска спирачките на автомобила, ако водачът не успее да реагира, се смята, че намалява ударите с 38%. Камерите за задно виждане пък наскоро станаха задължителни за новите автомобили, продавани в Америка, и се очаква да спасят 95 живота годишно в Щатите.

Според новите регулации, считано от 1 януари 2020 г., 95% от автомобилите, продавани на европейския пазар, ще трябва да произвеждат максимум по 95 грама въглероден диоксид на километър. А от 2021 г. това ограничение ще важи и за останалите 5%. За всеки автомобил в нарушение компаниите ще трябва да плащат по 95 евро за всеки грам над лимита. Това ще принуди производителите значително да ускорят електрификацията на моделната си гама.

В сила влизат новите екологични стандарти, като глобите за тези, които не ги покрият, са огромни. Те могат да достигнат общо 32 млрд. евро, което превишава със 100% приходите, които компаниите ще реализират от продажба на нови автомобили през следващата година.

Единственият автомобилен производител,

който отчита спад на

въглеродните емисии

в Европа,

е Toyota. Японците първи въведоха хибридните автомобили преди повече от 20 години и сега са с едни гърди напред пред конкуренцията.

В Германия финансирането за електромобилността ще бъде удължено до 2025 г. Субсидията за електрически автомобили до нетна цена от 40 000 евро се увеличава от 4000 на 6000 евро. За превозни средства, които струват до 65 000 евро, сумата е до 5000 евро. Всеки, който закупи плъгин хибрид, може да очаква безвъзмездна помощ от 4500 евро или 3750 евро.

От 7 ноември 2019 г. в Италия седалките за деца до четиригодишна възраст трябва задължително да са снабдени със специална аларма. Тази мярка има за цел да предотврати забравянето на децата в колата. Глобата е между 81 и 326 евро и се наказва с 5 точки в талона на шофьора. Автомобилите под наем също са засегнати от новата мярка.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

Звездата на "Манчестър Сити" Габриел Жезус отново е свободен мъж. Той се раздели с гаджето си Фернанда Куироз след едва няколкомесечна връзка. Красивата моделка и нападателят заживяха заедно в именито му в Чешир през октомври. Те започнаха да се срещат през лятото. След това тя се премести в Англия от Бразилия, за да бъде с 22-годишния играч

350 бона приблизително ще влязат в касата на "Левски" от дербито с ЦСКА-София. Парите са от продадените билети и карти за мача. Двубоят е днес от 14,45 ч. на Националния стадион. Феновете на "сините" изкупиха предвидените за тях пропуски в секторите "А" и "Б". Тези за централната трибуна свършиха първи. Тяхната цена бе между 15 и 30 лв

Мери Попинз, Пепеляшка и Малкият Мук заедно в изложба Иво АНГЕЛОВ Принцеси, животни и причудливи същества оживяха в Русе. Всички те са на пълен работен ден в кукления театър в града и за първи път излязоха на светло за изложба. Събитието е по повод днешния юбилей на културната институция в дунавския град - 60 години от създаването й