Тест: новият Golf дава повече, много повече

https://www.24chasa.bg/avto/article/8676358 www.24chasa.bg

Да си призная честно, не съм от най-големите фенове на един от най-разпознаваемите и продавани модели в света - Volkswagen Golf. Най-успешният европейски автомобил със 7-те си генерации и над 35 милиона продадени бройки за 45 г. обаче няма как да не предизвиква поне уважение у тези, които въртят волана. У нас голфът се асоциира с Перник, както и често с неразумното каране на част от притежателите му. Истината е обаче, че тази кола е изграждала доверието си сред милионите си ревностни почитатели вече почти половин век с изключителната си здравина, удобство, сигурност и забележително пътно поведение. Само с един бегъл поглед в сайтовете за покупка на употребявани модели Volkswagen Golf ще се уверите, че тези екземпляри държат едни от най-високите цени. И това не се дължи на мода, а с изграден с годините имидж на изключително надеждна кола.


Наглед осмото поколение на Volkswagen Golf не предлага големи изменения спрямо предшественика. Това обаче е измамно и се дължи главно на това, че
няма драстични
изменения във
външния вид
Отворите ли вратата и подкарате ли новия голф, ще установите, че разликите са огромни.
В интериора на Volkswagen Golf има само по едно въртящо се копче и то е разположено във вратите на колата и служи за регулиране на страничните огледала. Таблото е по скандинавски изчистено, има огромни сензорни дисплеи и скрити бутони, а воланът - нов, кожен, удобен и “нацвъкан” с безброй бутончета.
Прекалено дигиталната атмосфера вътре в купето може първоначално да стресне истинския фен на Volkswagen Golf, но само след минути общуване с лъскавите екрани ще се уверите в удобството с боравенето с менютата, опростени като в съвременен смартфон.
Новият Golf
изглежда по-скъп,
но за парите си
дава много повече
не само заради това, че купето изглежда като при компютърен стимулатор. Воланът и педалите са все още на мястото си, но скоростният лост е заменен с лъскав контролер, изпълнен в изящния стил на последните модели на Porsche.


Колата разполага с доста революционни джаджи за общуване като Car2X, която дава възможност за отключване на вратите без използване на ключ, а чрез смартфон.
Това е първият VW, който стандартно е оборудван с Car2X. Чрез тази система Golf получава информация от останалите автомобили в радиус до 800 м в допълнение на сигналите от пътната инфраструктура, за да предупреждава водачите за опасности и да препраща тези сигнали към други автомобили с Car2Х.
Сигналът покрива
обхват от
360 градуса
Car2X се основава на радиовръзка и не изисква Wi-Fi или мобилен интернет.
Въпреки лекото увеличаване на габаритите новият Golf е с 35 до 70 кг по-лек от досегашния модел. Това влияе и за запазването на добре познатото отлично пътно поведение.

Още с началото на продажбите Golf ще се предлага с избор от девет двигателя и пет хибридни варианта. Опциите за задвижване включват бензин (TSI), дизел (TDI) и задвижване с природен газ-метан (TGI), два четирицилиндрови бензинови агрегата с 90 и 110 к.с., два 4-цилиндрови дизелови със 115 к.с. и 150 к.с., както и TGI със 130 коня.
От 5-те хибридни версии на осмия Golf три са меките хибриди, означени с буквите eTSI на задния капак. Те разполагат с 48-ватова литиево-йонна батерия и последното поколение ефективни бензинови двигатели TSI със 110, 130 и 150 коня.
Именно най-мощния със 150-те коня вариант и тествахме.
Електрическата
помощ към
двигателя се усеща
най-вече при
потегляне от място, но тя помага и да се разтовари моторът от “грижи” като захранване на климатроника и по този начин да се запази цялата му мощност. При модификацията eTSI с Mild-Hybrid технологията стартер-генератор подпомага и при ниска скорост. При движение без тяга и при спиране той служи за рекупериране на енергия, която се съхранява в литиево-йонната акумулаторна батерия. Така с наличието на батерията пада разходът на бензин, както и така важните за ЕС вредни емисии.


Иначе голфът се държи превъзходно на пътя, дори и да карате по-екстремно и с високи скорости. За това помага и електронното управление на окачването DCC. То предлага избор от фини настройки с помощта на регулатор, с жестово управление или по желание чрез гласови команди. Режимите COMFORT, ECO и SPORT могат да бъдат персонализирани. В режим SPORT втвърдените настройки на ходовата част допускат минимални колебания на каросерията. В режим COMFORT пък акцентът е подобряване на комфорта.
Като заключение със сигурност може да се каже, че осмото поколение на Volkswagen Golf дава много повече за парите си и със сигурност ще се справи с “нелоялната” конкуренция на модерните кросоувъри.

Тест: новият Golf дава повече, много повече

Тест: новият Golf дава повече, много повече
СНИМКА: Георги Луканов

ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

Надя Панкова Използването на дезинфектанти по време на коронаистерията е намалило с 50% проявите на други заразни болести извън COVID-19. Това обяви вчера доц. д-р Ангел Кунчев на първия уебинар, организиран по темата коронавирус съвместно с Националната пациентска организация и БЧК. "Докато няма лекарство или ваксина

С маска от собствената си кола излиза бившата депутатка от НДСВ Антония Първанова, видя зоркото око на "България Днес". За да свърши свои делови ангажименти, тя залага на лятна визия. Въпреки критиките, които имаше към мерките заради вируса, Първанова стриктно ги спазва. СНИМКИ: "България

Нищожен шанс да си събере глобите от близо 40 млн. лева заради аферата с "Мини Бобов дол" има държавата, показа проверка на "България Днес". С решение на спецализирания наказателен съд огромните санкции трябва да се платят от бившия министър на икономиката и енергетиката Румен Овчеров и ексшефа на държавните мини Пламен Евтимов