Тест: Jazz релакс в малка кола

https://www.24chasa.bg/avto/article/8874363 www.24chasa.bg

Вече 20 години Honda Jazz шества из европейските пътища, като набра огромна популярност и сред българските почитатели на японските машини. Преди време колега ме помоли да му дам съвет каква кола да си купи - като искаше задължително да не е с ръчна скоростна кутия, да не е много голяма, но да събира достатъчно багаж (пътува обикновено сам, но кара много и надалеч), да върви прилично и да е здрава. На тези претенциозни изисквания отговаря именно Honda Jazz. Та колегата още си кара колата, няма никакви ядове със сериозни ремонти, а е изминал почти половин милион километра из цяла Европа. Супердоволен е и няма намерение скоро да я сменя. Освен ако не реши да си вземе новото, четвърто поколение, което вече се предлага у нас.
Honda Jazz е уникален модел с това, че дава спокойствие при каране и возене, каквото може да изпитате с коктейл в ръка в лятна вечер в някой джаз клуб. Релакс и комфорт, които обикновено са налични при по-големите автомобили и по-скъпите лимузини, а не в този малък сегмент. Много е важен за българския потребител и фактът, че колите на марката Honda
не са чупливи и няма
да ви оставят на пътя Това важи с пълна сила и за Honda Jazz, която вече е много по-различна. Колата не само ще се предлага само във версия с бензинов двигател плюс малки електромотори заради строгите екоограничения в Европа, но влизайки в нея, веднага ще усетите по-големия комфорт и по-високото качество на материалите в купето, съчетано с модерните дигитални помощници.


Това, че ще се предлага само с хибридна версия, води обаче и до покачване на цената спрямо предшественика. Същото се случва и при другите нови модели и на други марки.
Новата хибридна система e:HEV прави своя дебют именно с Jazz. Тя включва два компактни мощни електродвигателя, свързани с 1,5-литров атмосферен DOHC i-VTEC, литиево-йонна батерия и иновативна трансмисия с фиксирани предавки. Системата е вдъхновена от състезателните писти и за разработването е взет огромният опит на спецовете на Honda от спортния отдел на тима от Формула 1.
Мощността на задвижващия електромотор от 109 к.с. е в състояние да ускори автомобила от 0 до 100 км/ч за 9,4 сек. Максималната скорост на хибридния Jazz e 175 км/ч. Стандартният модел изразходва едва 4,5 л/100 км бензин в комбиниран режим, докато за версията с увеличен клиренс Crosstar вдига до 4,8 л/100 (по каталог).


Хибридната технология e:HEV
осигурява три
режима на
управление
Имаме изцяло електрически, при който задвижващият електромотор черпи енергия директно от литиево-йонната батерия. При хибридния бензиновият агрегат подава мощност към функциониращия като генератор електромотор, който на свой ред я предава към задвижващия електрически силов агрегат. При режим “двигател с вътрешно горене” бензиновият мотор е свързан директно с колелата през заключващ съединител.
При движение в града се редуват електрически и хибриден режим. При шофиране на магистрала определящ е двигателят с вътрешно горене, подпомаган от задвижващия електродвигател.
Eлектрическият режим се включва и при намаляване на скоростта, като в този случай се използва регенерираната при спиране енергия, която дозарежда батерията.
Превключването между трите режима на шофиране се случва плавно и неусетно за пътниците. Високооборотните електромотори са разработени от Honda и са максимално олекотени и компактни, като задвижващият се развърта до 13 300 об/мин и осигурява максимален въртящ момент до 253 Нм.


Вместо конвенционалната трансмисия е монтирана предавателна кутия с фиксирана предавка, създаваща директна връзка между задвижващите агрегати. Резултатът е плавно предаване на въртящ момент и усещане за линейно управление при ускоряване. При високи скорости отново се чува малко повечко шум от скоростната кутия, но в много по-малки количества от предшественика с класическата роботизирана автоматична трансмисия. Honda Jazz запазва водещото си място в класа по отношение на вътрешното пространство. Багажникът е с капацитет от 298 л за версията Crosstar и достига до 1205 със свалени задни седалки.
Jazz запазва и неповторимите си задни магически седалки, патентована технология на Honda, която позволява различни техни позиции според желаното пространство за багаж – вдигната нагоре долна част на всяка от тях поотделно или свалянето на облегалките им до получаването на равен товарен под.


Jazz идва напълно оборудван още от базовото си ниво с всички асистенти и системи за активна безопасност. Нова разработка е предната широкоъгълна камера. Спирачната система за предотвратяване на катастрофи вече е способна
дори и нощем
да разпознава
пешеходци, велосипедисти и др. Тя само прилага спирачно усилие, за да избегне удар.
За първи път в Jazz Honda въвежда адаптивен автопилот и асистент за спазване на пътната лента, както и система против напускане на пътното платно.

ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

Свидетели спасяват кримигероя Стефан Гевгелийски и разколебават тезата на обвинението по случая с убит по поръчка надзирател от софийския затвор! С този мотив защитата на сочения като лейтенант на боса Стефан Бонев-Сако поиска той да бъде освободен, научи "България Днес". Спряганият като "садист номер 1 на мафията" е зад решетките от 2017 г

Бърз като светлината е Къци Вапцаров, който прелита през столични булеварди с колелото си, видя зоркото око на "България Днес". Шоуменът не се притеснява от натоварения столичен трафик и ловко фучи около автомобилите, придвижвайки се в бус лентата. СНИМКИ: "България

Лае като куче, грухти като прасе и пее хита "Бел чао". Що е то? Верният отговор е изключително талантливият пагагал Джаро от София, който е хит в социалните мрежи не само в България, но и по света. Чудатата птица има десетки видеа в интернет, в които показва необикновените си умения. Последната му изява е изпълнението на римейка "Аз съм Джаро