Тест на Toyota Corolla Hybrid: Хибридно сефте за най-продаваната кола в света

https://www.24chasa.bg/avto/article/9126401 www.24chasa.bg

Кой не знае Toyota Corolla, кой не е слушал за нея. Наистина това е исторически модел за автомобилната индустрия. Най-продаваната кола в света е предпочитана от милиони (с над 45 млн. продажби в света), подценявана и наричана “обикновена” от някои.
Сега за първи път най-новото 12-о поколение на Toyota Corolla се предлага в хибридна версия - нещо, което едва ли учудва, след като японската компания още от началото на настоящия век е синоним на хибридните автомобили.

И то на истинските хибриди, а не добилите популярност в последните месеци “меки”. В сравнение с тях при “пълните” хибриди на Toyota двата източника на енергия работят независимо един от друг. “Меките” могат да използват своите електромотори само за подпомагане на двигателя с вътрешно горене при ускорение и движение с постоянна скорост. Това означава, че електромоторът не може сам да задвижва автомобила.
За разлика от тях с “пълен” хибрид на Toyota на ток можете да карате до 50% от времето на пътуванията си в града и при движение до 50 км/ч. При по-висока скорост или при изпреварване на магистрала или обикновен път бензиновият двигател и електромоторите работят в тандем, за да осигурят достатъчно голяма мощност, за да се чувствате сигурни, когато изпреварвате.


За кратки пътувания с ниска скорост или за движение с постоянни спирания и потегляния пълните хибриди всъщност не консумират никакво гориво. Това е така, защото когато е възможно, те се движат само с тягата на своя електромотор и хибридна батерия.

На практика това показа и разходът на бензин на

тестваната Toyota

Corolla Hybrid с

1,8-литров двигател

с мощност 122 коня Екологичният седан даде разход при движение в София 3,1 литра на сто (по каталог стойностите са по големи 3,9-4,6 л), а по магистрала “Тракия” при пределно допустимата скорост точно два пъти повече - 6,2 л на 100 км.

Много определяха външността на моделите на Toyota като скучновата. Последното поколение на Corolla може да не допадне като дизайн на всички, но в никакъв случай не може да се определи като безлична. Напротив, колата се отличава на пътя с модерното си и спортно излъчване.

Моделът се прави на една и съща платформа с малкия SUV модел C-HR и хибридния първенец Prius. Предлага се в три варианта хечбек, класически седан и комби. Тествахме седан в предпоследното най-високо ниво на оборудване Luxury и взето от Prius хибридно задвижване.


Автомобилът е така направен, че да се чувствате комфортно и без изненади още при сядането зад волана. При по-високите нива на оборудване, както бе в случая, ще останете доволни от меките пластмаси, пиано лака и кожата в салона. Седалките с ръчна настройка са със странична и лумбална опора и дори при по- продължително каране няма да ви заболи гърбът. Багажникът е с обем от 361 литра и отворът за товарене не е особено широк.

В града Corolla изстисква всички предимства на хибридната технология с плавното си и тихо движение. По магистрала Toyota Corolla Hybrid сякаш предлага повече от 122-те бензинови коня (явно хибридната технология върши чудесна работа при ускорение), но при високи обороти моторът става по-шумничък. Така или иначе, нито веднъж колата “не се замисли” или имаше някакви сериозни проблеми, когато се налагаше по-бързо ускорение и изпреварване дори и при по-стръмен вираж.

Новата Corolla се държи чудесно и при вземането на завоите и заради 60-процентното увеличение на здравината на каросерията. Това

най-добре се усеща,

ако превключите

селектора

на режим Sport, където и леко се втвърдява иначе мекият на въртене волан. Окачването е тип Макферсън отпред и многозвенно отзад, а като опция се предлагат и адаптивни амортисьори.

Трябва да се отбележи, че дори в базовата си версия моделът се предлага с най-висока безопасност в класа си с технологията Toyota Safety Sense. Тя включва системата Pre-Collision, програма за предотвратяване напускането на лента, автоматични дълги светлини и джаджа за следене на пътни знаци. Pre-Collision използва лазерни сензори и камера, с които засича предпоставки за произшествие с други автомобили или препятствия. Тя сигнализира водача чрез аудио и визуални сигнали. Ако той не реагира на предупрежденията, системата автоматично прилага спирачно усилие, за да предотврати или намали последствията от евентуален сблъсък.

Тест на Toyota Corolla Hybrid: Хибридно сефте за най-продаваната кола в света

Тест на Toyota Corolla Hybrid: Хибридно сефте за най-продаваната кола в света

Тест на Toyota Corolla Hybrid: Хибридно сефте за най-продаваната кола в света

Тест на Toyota Corolla Hybrid: Хибридно сефте за най-продаваната кола в света

ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

Най-сексапилната италианска тенисистка Камила Джорджи стана тотална блондинка. Миньончето изглежда великолепно с новата прическа. До момента тя боядисваше косата с руси кичури, но е решила изцяло да смени своя външен вид. Хубавицата се надява да хване окото на някой нов кавалер, след като от доста време е без сериозно гадже

Любослав Пенев, Стойчо Младенов, Златомир Загорчич или Миодраг Йешич? На "Армията" отново се търси треньор, който да върне европейската слава на големия ЦСКА и да се бори с "Лудогорец" за шампионската титла. "Нужен ни е човек, който е израснал в ЦСКА и е наясно с морала, изискванията и традициите на клуба - коментира пред "България Днес"

Фаворитът за нов треньор на "Левски" Славиша Стоянович ще заложи на предимно български екип. За разлика от предишния му престой на "Герена", сега той ще заложи на родни помощници. По всяка вероятност в щаба му ще има само един чужденец, който ще дойде с него. Това със сигурност няма да е дясната му ръка в отборите