
127 лв. щял да плаща всеки гражданин на година през цената на всички стоки, които купува заради увеличените цени на транспорта
Превозвачите искат данни за тол системата - колко са комисионните, кой ги взема, колко пари остават
С новите цени на тол системата един хляб ще се увеличи между 3 и 5 стотинки.След 1 януари 2023 г. трябва да се сложи още 20% надценка. Това заяви на пресконференция Йордан Арабаджиев от Съюза на международните превозвачи. Лидери на браншови организации на превозвачите дадоха пресконференция, за да изразят отношението си към промяната на тол системата и как ще рефлектира върху превоза на стоки от 1 юли нататък.
Преди да се пристъпи към новите цени на тол системата, трябвало да се направи одитен анализ, но не се направил. Приходите от тол системата са били като гаранция за един от заемите на правителството, каза още Арабаджиев. Той нарече безобразно увеличението на тол таксите и разширяване на обхвата на тол системата, въведени в 12 без 5.
Новите тарифи и новият обхват ще окажат сериозно влияние върху инфлацията и цената ще бъде платена от гражданите, смята превозвачът.
Тол системата е корумпирана, краде пари от българските граждани, заяви Магдалена Милтенова от Камара на автобусните превозвачи. С увеличение на таксите и разширяване на обхвата й с второкласните пътища българското правителство да увеличи цените за българските граждани – всеки ще я плаща през хляба, сиренето, продължаваме да обедняваме, заяви тя.
Христо Радков от Българското обединение на шофьорите в България добави, че транспортът е основополагащ в образуването на цената на всяка една услуга и изделие. Оттук нататък са всички данъци, надценки и ДДС-то. Когато се качи фундаментът отдолу с една песъчинка, отгоре на върха на пирамидата, вече е снежна топка, изтъкна Радков. От 2023 г. всеки български гражданин - от бебе до старец, ще плаща през стоките 127 лв. на година, заради увеличението на цената на транспорта заради тол таксите .
Той изброи какво искат превозвачите: да се включат в тол системата не всички второкласни пътища, а само най-натоварените, да бъдат забранени обходни маршрути, да има отстъпки от таксите за камиони и автобуси, които изминават от 3000 и 5000 км на територията на страната, което е белег, че карат много в България. "Така ще натоварим транзитния трафик и ще оставим сравнително евтин вътрешния трафик", заяви Радков.
Милтенова каза, че браншът не се занимава с политика, а ако реши да се занимава, ще си направи партия.
Тя настоя превозвачите да получат данни за тол системата, колко са комисионните под и над масата, кой ги взема и колко пари остават.