
Поощряване на младите хора в специалности “Интериорен дизайн” и “Архитектура”. Предизвикателство. Разгръщане на фантазията и таланта, подобаващо оценени от специалисти. Това са само част от определенията за иновативния конкурс NovaCity D-Zine Competition, организиран от NovaCity Group.
Пилотното му издание премина изключително успешно. Резултатът е трима студенти, селектирани от над 100 участници от цяла България, в оспорвана надпревара от талант, умения и оригиналност, които получиха парични награди. В допълнение бяха наградени и с достъп до специализиран архитектурен софтуер, както и до специална платформа, където са представени проектите им. Селекцията бе поверена на авторитетно жури от водещи архитекти и интериорни дизайнери, сред които Валери Маринов, Добромир Добрев, Светослав Тодоров, Вяра Желязкова, Юлиян Пиперов, Анастасия Живаева, Трифон Пеев.
Най-ценното, което донесе конкурсът, беше скъсяване на дистанцията между реалната бизнес среда и университетското образование. Тема, която е проблем у нас от години, но реалните ѝ стойностни стъпки в тази посока все още са малко.
“Организацията беше предизвикателство. Но идеята да подадем ръка на младите хора ни грабна и резултатът надмина очакванията ни” - това сподели Диляна Христова, генерален мениджър на NovaCity Group.
Заданието бе идеен проект за интериорен дизайн на реален апартамент от 129 кв., предназначен за семейство с деца. Повечето проекти имат като отправна точка условията на пандемията и нуждата от хоум офис, разказват организаторите. Акцент е практическото разпределение на пространството, което да съчетава максимално много функции. Част от тях са кабинет, място за игра на децата и дори домашно кино.
Според грабналата приза за второ място Антония Йорданова, 4-ти курс НБУ, най-важно преди реализацията на проекта е дизайнерът да усети мястото и специфичните нужди на обитателите му.
*Най-добрите проекти може да видите тук.
Чрез конкурса NovaCity D-Zine Competition, NovaCity Group успя да постигне поставената цел - да докаже, че бизнесът може да е истински ментор за младите чрез справедливо възнаграждение на усилията. Подобна инициатива е иновативна за България, а успехът на първото издание доказа, че трябва да продължи и да се превърне в кауза за NovaCity Group.