
Новите автомобили имат все повече и повече дефекти, според годишно проучване на организацията за защита на потребителите JD Power. Анкетата е направена сред 84 165 американски клиенти, но е значимо и на глобално ниво. Резултатите от проучването за удовлетвореност никога не са били толкова лоши. Изследването показа, че са установени 180 проблема на 100 автомобила или средно 1,8 на кола. Това е ръст от 11 процента спрямо предходната година и най-лошият резултат, откакто се провежда изследването.
"Като се имат предвид многото предизвикателства, с които производителите на автомобили и търговците на дребно трябваше да се сблъскат през изминалата година, донякъде е изненадващо, че качеството на новите превозни средства не е спаднало по-драматично“, казва Дейвид Амодео, директор на глобалната автомобилна индустрия в JD Power.
Премиум моделите са с най-много проблеми. В тези модели има повече технологични иновации, отколкото в по-евтините коли. Изключение с добри резултати правят моделите на Lexus и Genesis.
Повечето от проблемите са с инфотейнмънт системите. Програмите за подпомагане на шофирането също често създават проблеми. Специално внимание се отделя на системите за оставане в платното за движение. Електрическите модели и плъгин хибридите са по-чувствителни от колите само с двигател с вътрешно горене. Tesla има по-добри резултати от другите електрически автомобили.
Американската изследователска компания JD Power оценява надеждността на новите автомобили от 36 години. Специалистите проследяват броя на дефектите, които се появяват през първите 90 дни след купуването на колата.
На графиката са дадени дефектите по марки автомобили. Изненадващо на първо място с най-малко проблеми е марката Buick.