Дора Стрезова – Николова: Смелите желания изискват още по-смели действия

- Нашата компания е винаги с крачка напред с моделите, които създава

- Добрият пример днес е в основата на всичко, с което искаме да се гордеем след 20 години

Тя е изпълнителен директор на „Coca-Cola България”. Съчетава повече от 20 години опит в международни компании, различни пазари и функции с предприемаческа и консултантска насоченост в областта на бързооборотните стоки. Работила е в България, Румъния, Гърция, Кипър, Русия, адриатическите страни, Молдова, Северна Македония. Има опит на различни управленски, маркетинг и търговски роли, като е била изпълнителен директор на ниво страни и регион в Danone Group. Развива се успешно и като консултант, коуч и ментор. От май 2021 е изпълнителен директор на „Coca-Cola България“. Член е на Professional Women of Vienna, Съвета на жените в бизнеса, както и на УС на IAB България. Омъжена е, с 2 деца, говори 3 езика.

Интервюто на Дора Стрезова е част от специалното издание на „24 часа“ и MILA.bg „Жените – Умен свят“, посветено на дамите с визионерски нюх. След изключителния успех на първото подобно издание - „Жените, които променят“, екипът ни надгради своето търсене на успели личности и събра в 200 луксозни страници визията за утрешния ден на едни от най-проспериращите и вълнуващи българки. Прочетете ги.

- Как избрахте вашия път – със сърце, разум, съвест, добра информация? Кое ви накара да усетите, че това е вашата професия?

- Когато се връщам назад, си давам сметка, че съм искала да е с разум, но всъщност водещо е било сърцето. Разбира се, намесен бе и малко късмет. Завърших органична химия в СУ „Св. Климент Охридски“, но не продължих пътя си в академичните среди, макар разумът да ме теглеше натам. Открих себе си в маркетинга, попаднах в тази сфера с късмет и разбрах веднага, че това е моето призвание и страст. В годините след това непрекъснато развивах знанията и уменията си, докато почувствах, че мога да ръководя бизнес. След време опитах и нещо съвсем различно, като отново послушах интуицията си. Всеки път, когато трябваше да взема решение по кой път да продължа, се учудвах колко изненади ми поднася животът. И съм благодарна за всяка от тях.

- Какво отличава вашата компания през 2022 г.? Опитайте се да погледнете в 2042 г. – как ще изглежда тя след 20 години?

- Coca-Cola винаги се отличава. С много неща – с изключителните си продукти, с маркетинговия висш пилотаж, с иновативния модел на работа в системата на CocaCola. Отличаваме се и с амбициозните ни ангажименти в името на утрешния ден и с всяка малка крачка в името на общата голяма промяна. Визията ни е за „Свят без отпадъци” и сме си поставили за цел до 2030 г. да събираме и рециклираме всяка пусната от нас на пазара бутилка или кен. Разбира се, смелите желания изискват още по-смели действия. Ето защо от началото на 2022-а внедрихме две значими иновации. Новите прикрепени капачки към бутилките с минерална вода „Банкя“ ще допринесат за увеличаването на събирането и рециклирането на пластмасовите бутилки и капачки като цяло. Заменихме и фолиото, използвано досега за опаковането на мултипак от 6 кена Coca-Cola, с картонената технология KeelClip. Това ще спести 2 тона опаковъчно фолио в България годишно и ще спомогне за реализирането на Net Zero ангажимента ни за достигане на нетни нулеви емисии до 2040 г. Преди дни публикувахме и Доклада за устойчиво развитие на Системата на Coca-Cola у нас за периода 2020-2021 г., който показва, че сме успели да изпълним предварително част от дългосрочните си цели в сферата на устойчивото развитие. 100% от опаковките на всички Coca-Cola продукти вече са рециклируеми, като в същото време отчетохме намаляване на преките въглеродни емисии с 30% и спестихме над 90 000 тона въглеродни емисии от цялостната дейност на групата в страната през изминалите две години. Изводът е един – предаването на добрия пример днес стои в основата на всичко, с което искаме да се гордеем след 20 години и което искаме да оставим на тези след нас.

- Иновациите, които правите в бизнеса, за да сте с крачка напред?

- Coca-Cola е компания, която винаги е крачка напред не само с бранд или продуктовите си иновации, а и с моделите, които създава, и ангажиментите, които отстоява. В момента прилагаме напълно иновативен метод на работа в мрежа, както и визионерския OpenX модел, който предстои да наложим в работата си с глобалния ни партньор WPP и който е безпрецедентен за индустрията предвид мащаба и географския си обхват, включващ повече от 200 страни и територии. Водещо за нас е винаги да създаваме и формираме света, за който мечтаем – смело и непоколебимо, въпреки трудностите и препятствията.

- Имате ли класация на важните качества, които отличават лидера и визионера?

- За мен основното качество на добрия лидер е да създава и споделя успешно визията си за бъдещите успехи на компанията и екипа, които ръководи, да умее да делегира правилно, да развие и овласти екипа си, да го вдъхновява с личния си пример във всяко отношение, да запретне ръкави и да направи мечтата – визия, а визията – реална стратегия и план. А после да ги случи. И така всеки ден. През 2022, през 2044 – да оставяме наследство чрез каузи и визия.

Може да намерите„Жените – Умен свят“ на местата за продажба на списания в цялата страна.

Автор на статията

24 часа


Споделете статията

Четете още