
Създаването на подбрандове е доста популярно в света на автомобилите, но Mercedes го направи още преди 20 години с Maybach. С лансирането на супер луксозната лимузина германците искаха да усложнят живота на Rolls-Royce и Bentley, но се провалиха. Марката Maybach изглеждаше мъртва завинаги, но през 2015 г. й вдъхнаха нов живот. Този път не като отделна марка, а като част от "Мерцедес". Така се прероди в Mercedes-Maybach.
Mercedes прави добър бизнес с Maybach S-класа, а отскоро и с Maybach GLS. По-добре от всякога.
"Майбах" се откроява сред резултатите на продажбите на концерна през първата половина на годината. Само през второто тримесечие са пласирани 4400 броя Maybach, колкото успяха да продадат в своята 12-годишна история като отделна марка.
Общите продажби на Mercedes-Benz достигнаха 490 000 бройки (-16%) между април и юни, заради мерките около коронавирус пандемията и недостигът на полупроводници, което ограничи производството.
В България Mercedes-Maybach S-класа се предлага на цена от 349 000 лева, а Mercedes-Maybach GLS от 318 хиляди лева.