Търсените все повече дезинфектанти за ръце и лосионите с висок слънцезащитен фактор са полезни за нашето здраве, но могат да бъдат вредни за автомобилите. Химикалите, открити в някои такива продукти, могат да реагират с повърхностите, причинявайки преждевременното им износване, освен ако не са защитени със специални покрития, предупреждават от Ford.
От компанията непрекъснато тестват нови продукти върху материалите, които се използват в колите, за да могат да гарантират, че те ще изглеждат добре за години напред.
"От дезинфектантите за ръце през слънцезащитните лосиони до продуктите против комари и насекоми, тенденциите при потребителите непрекъснато се променят и излизат все по-нови продукти на пазара", казва Марк Монтгомъри, старши инженер по материалите на Ford Европа. „Дори и най-безобидният на пръв поглед продукт може да причини проблеми, когато влезе в контакт с повърхности стотици и дори хиляди пъти годишно.“
Изследванията показват, че европейският пазар на дезинфектанти за ръце, включително гел и кърпички (много от които съдържат етанол), се очаква да нарасне с 60% от 371,92 милиона долара миналата година до 593,62 милиона до 2024 г.
Освен това слънцезащитните кремове съдържат по-големи количества титанов оксид, който може да реагира с пластмасите и естествените масла, които се намират в кожата, особено при високи температури.
Инженерите на Ford са направили тестове при температури до 74°C и в някои случаи дори симулират излагане на слънце, изстрелвайки ултравиолетови светлинни лъчи към интериора на автомобила.
„Понякога това, което правим, изисква малко детективска работа“, казва Ричард Кайл, инженер по материалите във "Форд". „Имаше случаи на високо износване в Турция и ние успяхме да го проследим до етанола, който е всъщност популярен дезинфектант за ръце.“
Химическият състав на защитните покрития може да бъде преформулиран, така че интериорът на автомобила да получи повече защита.