
Как 16 000 кв. м. допринасят за свежестта на стоките в Lidl и удовлетвореността на клиента, казва управителят „Продажби и логистика“ в Лидл България
- Г-н Иванов, наскоро обявихте, че разширявате складовата си база в Равно поле. Каква е причината за това?
- Логистичният център в с. Равно поле е нашата първа складова база – още от 2009 г., когато Lidl се подготвя за стъпването си на българския пазар и за откриването на първите си магазини. В деня на откриването – 25 ноември 2010 г., в един и същ ден отварят врати 14 магазина в 11 града в страната. Днес имаме 111 магазина в 50 града. От тях – 57 е броят на магазините, които се зареждат от складовата ни база в Равно поле, и 54 – от втората ни база в с. Кабиле, Ямбол. Цифрите ясно показват, че разширението е резултат именно от това наше развитие през годините и е най-логичната стъпка, за да гарантираме това, с което Lidl печели доверието на потребителите вече повече от 10 години – свежест на оптимални цени всеки ден.
- Как изглежда в цифри това разширение?
- Разширението е с 16 000 кв. м, което означава, че с него общата застроена площ на логистичния ни център в Равно поле вече достига 53 000 кв. м. В него ще бъде сложена свежата стока – плод и зеленчук, месо, охладени и замразени.
Изградени са и 47 нови рампи и така общият им брой става 163. Това означава, че при пълен капацитет общият брой камиони, които ще минават дневно през складовата база, ще достига 225. Измерим ли го в палета стока, бройката става още по-впечатляваща – дневно в склада ще могат да се обработват 5500 палета.
- Споменахте, че предстои откриването на нови магазини – в кои градове ще бъдат те?
- През следващите няколко месеца ще открием 5 нови магазини в градовете Шумен, Хасково, Пловдив, София и за първи път – в Ботевград. По-големият брой магазини означава повече стока, а за да бъде тази стока с нужното качество и свежест, трябва да имаме не само повече складово пространство, но и да управляваме процесите максимално ефективно, за да гарантираме тази свежест и високо качество. Това ще е и резултатът от разширяването на складовата ни база – по-ефективни процеси, а това от своя страна ще гарантира и характерното за Lidl качество и свежест на добра цена.
- Как всъщност е организирана работата между вашите магазини и складовите ви бази?
- Отличителното за бизнес модела на Lidl е начинът, по който е организирана логистиката – с централизирани складове, от които се зареждат стоките във всичките ни магазини. Това означава, че камионът тръгва от складовата база, натоварен със стока. Стига до магазина – зарежда го. И се връща отново в складовата база, но не празен, а зареден с амбалаж. Така, благодарение на тези добре планирани и оптимизирани дейности в логистиката и транспорта, намаляваме и въглеродните емисии и негативния отпечатък върху природата. Всичко е планирано и организирано така, че да постига максимална ефективност и оптимизация и най-важното – при спазване на отлични условия за доставка с непрекъсната хладилна верига. Това означава, че докато стигнат от склада до магазина, продуктите са винаги при нужния температурен режим. По този начин гарантираме, че стоката пристига навреме в магазина, но и с необходимите свежест и качество, които клиентите очакват от нас.
Тоест, говорим за една много добре организирана верига, при която всичко е свързано и едно подобно разширение подобрява целия този процес и е изцяло в полза на потребителя.
- А ще доведе ли това и до нуждата от повече хора, които да работят в склада?
- Това е следващият резултат от разширението – откриването на нови работни места – общо 40 на брой за складовата ни база в Равно поле. Хората, които търсим, за да се присъединят към нашия екип, са основно за позиции складови служители, които подготвят стоката, преди тя да тръгне към магазините. Ето защо всеки, който търси нови работни възможности при сигурен и надежден работодател, е добре дошъл при нас в Lidl, а повече информация може да намери на кариерния ни сайт https://jobs.lidl.bg/