
Отваряне на втори хипермаркет в София за една година и строителство на 3 предстоящи за откриване през 2023-а.
Това е равносметката за 2022 година на най-големия ритейлър у нас – Kaufland България. С над 1 милион клиенти всяка седмица, компанията за поредна година бележи стабилен ръст на позициите си на българския пазар. Най-новият хипермаркет на търговската верига в кв. “Горубляне”, който ще отвори врати в края на месеца, дава сериозна заявка за развитие на веригата в посока устойчивост. “Зеленото” е в центъра на концепцията на новия хипермаркет – от строителството, през ландшафтното оформление на прилежащите части, до подбора на продуктите, които ще бъдат представени на клиентите.
Устойчиво строителство
Kaufland в “Горубляне” е построен върху терен с обща площ от над 15 000 кв. м, като значителна част от тях наподобяват истински парк. Търговската площ на новия хипермаркет ще е над 2500 кв. м и това ще е вторият обект на ритейл лидера в столицата, който ще е на два етажа. Сградата отговаря на най-новите стандарти за екологично и енергийно ефективно строителство и ще се захранва със 100% “зелена” енергия. За обезпечаване на работата му ще се използват екологични алтернативи, които да сведат въглеродните емисии до минимум. “Цялостната концепция на новия ни хипермаркет е устойчива както по отношение на строителство и инфраструктура, така и по отношение на продуктовия асортимент. Намаляването на въглеродния отпечатък, едновременно от търговската ни дейност и при производството на собствените ни марки продукти като Брей! и Шеф Месар, е ключова част от визията за развитие на Kaufland България”, коментира главният изпълнителен директор на компанията Иван Чернев.
100% „зелена“ енергия
От март 2022 г. Kaufland България обяви, че за обезпечаване дейността на своите хипермаркети компанията преминава към 100% “зелена” енергия. В допълнение към нея сградата на новия хипермаркет е проектирана и с иновативна “зелена” климатична система за комбинирано отопление и охлаждане, която допълнително допринася за намаляване на вредните емисии. Тя не използва фосилни горива, а остатъчната топлина и охлаждане от хладилната инсталация. В целия хипермаркет (търговска зала, социални помещения, склад, паркинг) ще се използва LED осветление за максимална енергийна ефективност. Според проекта на покрива на новия магазин ще бъде монтирана фотоволтаична инсталация за собствени нужди, която ще бъде с мощност 800 kWp и ще покрива около 20% от общия годишен разход на ток, намалявайки емисиите от въглероден диоксид с 20 на сто.
Намаляване на въглеродния отпечатък
През 2021 г. Kaufland България е спестила 1125 тона вредни емисии чрез заместването на еднократните щайги за плодове и зеленчуци с рециклируеми за многократна употреба. Компанията е доставила над 35 000 000 килограма плодове и зеленчуци в 100% рециклируеми каси на EPS. В резултат на това е осъществила 3 330 100 ротации на сгъваеми каси за многократна употреба, спестявайки близо 1143 обратни транспортни курса. Рециклируемите каси заемат 86% по-малко обем при обратно транспортиране, а при използването им се налагат значително по-малко обратни транспортни курсове. По данни на SIM EPS касите за многократна употреба генерират 95% по-малко отпадъци в сравнение с опаковките за еднократна употреба. Касите са изключително здрави и осигуряват оптимална защита на плодовете и зеленчуците при транспортиране, което директно се отразява върху продуктовата загуба. Всички плодове и зеленчуци в новия хипермаркет в кв. “Горубляне” ще бъдат доставяни именно в такива каси.
Намаляване на шумовите емисии
Нова технология, разработена специално за зеления ритейлър Kaufland България, която заменя конвенционалните охладителни системи на хипермаркетите и изцяло премахва шумовото замърсяване от тяхната дейност, използва отпадъчната енергия от хладилните инсталации. По този начин Kaufland България премахва от покривите на своите филиали охладителните агрегати (чилъри) за студен въздух, като една от целите на иновацията е насочена към драстичен спад в шумовото замърсяване. “Шумовото замърсяване е огромен проблем в големите градове и всяко усилие в посока намаляване нивата на емитирания шум допринася за значително подобряване на средата, в която живеем. За нас в Kaufland България подобряването на отделните компоненти на средата е мисия, по която работим ежедневно”, допълва Иван Чернев.
По-малко пластмаса, по-зелено бъдеще
В новия хипермаркет ще бъдат приложени и мерките на Kaufland за ограничаване на пластмасата за еднократна употреба. От началото на 2020 г. компанията преустанови продажбата на еднократни пластмасови прибори и съдове и ги замени с техни устойчиви алтернативи. В резултат на тази мярка веригата намали пластмасата с 88 т годишно. През 2021 г. компанията започна да предлага на българските потребители редица стоки от 100% рециклирана пластмаса като кутии за съхранение, спортни облекла, серия от стоки за домашни любимци и други. Към средата на 2022 г. пластмасата е намалена и в редица продукти от собствените марки на Kaufland – тя е със 70% по-малко при серията веган и вегетариански продукти K-take it veggie; от 100% рециклат са опаковките на моторните масла MyProject, а напитките K-to go са с премахнати пластмасови капаци. В асортимента на веригата може да бъде открит богат избор от многократни торбички за пазаруване, като сред тях са климатично неутралната Kaufland торба, която има в състава си 80% рециклирано отпадъчно фолио от хипермаркетите на компанията, както и 100% рециклируемата торбичка за многократна употреба за плодове и зеленчуци. От началото на септември най-големият ритейлър стана първата верига хипермаркети у нас, в които се предлага торбичка за хляб за многократна употреба, изработена от 100% рециклирана пластмаса. Тя е изработена от преработени пластмасови опаковки, издръжлива е на натоварване до три килограма и е удобна за всекидневна употреба. Може да се пере и да се използва многократно, което я прави по-екологична и я превръща в отлична алтернатива на торбичките за хляб за еднократно ползване от пластмаса и хартия.
Многостепенен контрол на качеството
За най-големия ритейлър у нас предлагането на качествени и свежи продукти е от първостепенно значение. Компанията работи с утвърдени на пазара доставчици и производители и не прави компромис с качеството по цялата верига на доставка и във всяка продуктова категория, която предлага на крайния клиент. Асортиментът на Kaufland е обект на строг регулярен вътрешен и външен контрол на всяка стъпка от приема на стоките в Логистичния център, през транспортирането им до хипермаркетите при строго спазване на съответните температурни режими, до излагането им на витрините в хипермаркетите – политика, която ще се прилага 100% и в новия хипермаркет на компанията в кв. “Горубляне”
„Зеленото“ е в центъра на концепцията на най-новия хипермаркет на Kaufland в София, който ще отвори в края на септември в „Горубляне“.