“Гумите на Мишелин преодоляват препятствието!”
Когато мислите за покупката на гуми, сигурни сме, че една от първите марки, които ви идват на ум е Мишелин. И това е напълно логично, предвид факта, че тази марка е известна с производството на иновативни, високотехнологични гуми с високо качество, голяма дълготрайност и производителност.
Сигурни сме и че познавате доста добре както най-популярните модели гуми Michelin, така и по-важните моменти от историята на самата марка.
И все пак, може би има нещичко, с което можем да ви изненадаме.
3 факта от историята на Мишелин, които може би не знаете
Червеният справочник на Michelin или кой “раздава” звездите Michelin
Чували сте за звездите на Мишлен, към които се стремят всички ресторанти по света.
Но знаете ли, че оценяването на ресторантите със звезди всъщност дължим на гуми Michelin и на техния “Червен справочник”?
От компанията започват да издават “Червения справочник” през 1900 година. По това време във Франция е имало не повече от 3000 коли, няма добре изградена пътна система, нито бензиностанции, а хотелите и ресторантите не се откриват толкова лесно във всеки един град.
Идеята на братята Андре и Едуард Мишлен е чрез издаването на справочника от една страна да популяризират гумите, които произвеждат, а от друга - да помогнат на собствениците на автомобили по време на пътуванията им.
Затова в справочника, който до 1922 година се раздава безплатно, освен информация за инсталиране и поддръжка на гумите Michelin и реклами на производители на авточасти, братята решават да включат и ресторанти, които предлагат вкусна регионална кухня.
Днес този справочник продължава да се издава, а системата за класиране и оценката на ресторантите Michelin Star е стандарт в целия свят.
Пътните знаци, пътната карта и Мишелин
В началото на века, тъкмо когато гумите на френския производител набират популярност и от компанията започват да издават “Червения справочник на Michelin” се оказало, че във Франция не само няма добре изградена пътна мрежа, но и няма пътни знаци.
Затова братята решават да направят нещо, за да улеснят автомобилистите и да се погрижат за безопасността им. Запрятат ръкави и произвеждат над 30 000 пътни знака, които служителите им разпространяват и поставят по пътищата на страната.
А за да улесни още повече пътуващите с лични автомобили между отделните градове, Андре Мишлен изработва първата пътна карта на Michelin с мащаб 1 : 200 000.
Картата се предлага в “Червения справочник”, който от гуми Michelin издават.
Човекът на Мишелин си има име
Виждали сте забавното човече, което е отпечатано на всяка една гума, произведена от френската компания, нали? А знаете ли, че Michelin Man си има истинско име и е на повече от 120 години?
Човечето се казва Bibendum и според легендата, идеята за създаването му е на единия от братята - Едуард Мишлен, който по време на изложението в Лион от 1894 година забелязва купчина гуми и възкликва: “Ако имаше ръце, тази купчина гуми щеше да прилича на малък човек”.
Тази идея не му дава мира и след няколко години той я превръща в реалност като наема карикатуриста и дизайнер Мариус Росийон (известен още като O'Galop) да направи първия рекламен плакат на гуми Michelin.
Версията на O'Galop изобразява човек от гуми, който пие от чаша пълна със счупени стъкла и пирони. Отгоре на рекламния плакат има надпис „Nunc est bibendum“ (“Време за пиене”), а отдолу: „Le pneu Michelin boit l'obstacle!“ (“Гумите на Мишелин преодоляват препятствието!”)
Така през 1900 година се “ражда” Bibendum или “Човекът на Мишелин”, който днес заедно с “Крилатите обувки” на гуми Goodyear се счита за едно от най-старите фирмени лога на компании за гуми.
През годините Bibendum е претърпял доста трансформации. Първоначално е бил закръглен и пушещ пура, после “отслабва” и носи очила, след това очилата и пурата му изчезват, а наскоро отново се закръгли.