В коментарите си пред форума „Глобална инициатива на президента Клинтън” най-успешният български предприемач поставя фокуса върху иновациите и устойчивостта
Кирил Домусчиев, главен изпълнителен директор и съосновател на „Хювефарма” и най-успешният български бизнесмен, призова света към иновации с цел осигуряване на надеждни доставки на качествена и питателна храна, които да устояват на поредиците от кризи. В коментар по време на срещата на „Глобална инициатива на президента Клинтън” той коментира предизвикателствата, свързани с пазара на храни в условията на непрекъснати дестабилизиращи глобални събития.
Домусчиев призова лидерите да работят за сигурни доставки на храни чрез иновации, сътрудничество и дългосрочно планиране, за да се посрещанат на хранителните нужди, които се очаква да се удвоят до 2050 г.
„Трябва да гарантираме, че светът се препитава със здрави животни, осигуряващи безопасна храна - каза Домусчиев. - Животинският протеин остава основен компонент в храненето на човека, особено след като все повече хора навлизат в средната класа и развитите икономики. Докато развиваме иновациите в храненето на селскостопанските животни, необходими за посрещане на нарастващото търсене, трябва също така да инвестираме и в хранителни алтернативи. Това включва и иновативни технологии за устойчиво производство на необходими хранителни вещества като например производството на Омега-3 чрез микроводорасли, както и други хранителни компоненти, които могат да се произвеждат чрез биотехнологии и ферментация.“
Предприемачът подчерта връзката между устойчивите бизнеспрактики и устойчивото производство на храни, като даде пример с инвестициите на „Хювефарма” във възобновяеми енергийни източници. Те започват с една слънчева електроцентрала от 25 мегавата през 2021 г., която постепенно ще се разшири до 190 мегавата до 2023 г. Допълнително планирани инвестиции ще увеличат капацитета от фотоволтаици до 300 MW, което е в съответствие с амбицията на „Хювефарма” да постигне целите на Парижкото споразумение за климата.
„Бизнесът, правителството, филантропията и неправителствените организации могат да помогнат бъдещите поколения да имат по-добър шанс за добър и здравословен живот. Ние вярваме, че безопасната и здравословна храна и здравословната околна среда са основополагащи за постигането на тези цели“, каза Домусчиев.
„Хювефарма” е бързо развиваща се глобална фармацевтична компания (по отношение на ръста на продажбите) с фокус върху разработване, производство и маркетинг на продукти за здравето, хранителни добавки и компоненти, фармацевтични препарати.
Ключовите силни страни на „Хювефарма” са инвестициите в модерно ферментационно производство и техническата експертиза и ноу-хау, изградени в продължение на повече от половин век в европейските производствени обекти на компанията.
Продуктите на „Хювефарма” се продават в над 100 държави. Компанията управлява три модерни биотехнологични завода за ферментационни продукти и ваксини в България, производствени обекти за крайни продукти във Франция, завод за химически синтез в Италия, шест проиводствени звена за ваксини и ветеринарни лекарства в САЩ.